جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
ترمیم

کارکرد درست سیستم ایکس باعث متعادل بودن و نظم و ترتیب تک تک میلیاردها سلول بدن شده و روی هارمونی بدن تأثیر بسیار زیادی دارد و هر چیزی که این سیستم را دچار اختلال کند باعث از تعادل خارج شدن انسان می شود.

موضوع کارگاه آموزشی همسفران: ترمیم

استاد: همسفر غلامی

تاریخ: دوشنبه 1403/07/09

هفته درمان بر اساس علائم بالینی و تولد بیست و دو سالگی استاد راهنمای عزیز، جناب آقای مفتون، بنیانگذار درمان بر اساس علائم بالینی را خدمت همه عزیزان تبریک عرض می نماییم. انشاءاله همیشه سلامت و پایدار و موفق باشند.

ترمیم به معنای بازسازی است. اما چه چیزی باید بازسازی شود؟ و خانواده مصرف کننده چه نیازی به ترمیم و بازسازی دارد؟

با ورود مصرف کننده به جلسات، تأکید می شود خانواده ها هم تحت آموزش قرار بگیرند، زیرا همانطور که می دانید در کلاس شناخت اعتیاد متوجه می شویم خانواده هم دچار بیماری به نام بیماری تفکر زائد افیونی شده و این بیماری باعث تخریب یک سیستم در بدن به نام سیستم تولیدکننده مواد شبه افیونی شده است که به آن سیستم ایکس X هم گفته می شود.

کارکرد درست سیستم ایکس باعث متعادل بودن و نظم و ترتیب تک تک میلیاردها سلول بدن شده و روی هارمونی بدن تأثیر بسیار زیادی دارد و هر چیزی که این سیستم را دچار اختلال کند باعث از تعادل خارج شدن انسان می شود. مثل مصرف مواد برای مصرف کننده؛ ولی در مورد خانواده مصرف کننده و یا هر انسان دیگری که مصرف مواد ندارد چطور این تخریب اتفاق می افتد؟

وقتی محیط بدن اسیدی شود، حالت تعادل و هارمونی بدن از بین می رود، عواملی مثل تغذیه نامناسب، خواب نامناسب، شادی نامناسب (مثل شادی حاصل از غیبت کردن، تلافی و… )، ورزش نکردن، فعالیت نداشتن، افکار و اندیشه ناسالم، قرار گرفتن در شرایط خاص و… باعث اسیدی شدن محیط بدن می شود و روی کارکرد صحیح این سیستم تأثیر می گذارد. پس خانواده های مصرف کننده، به دلیل نداشتن شناخت نسبت به بیماری اعتیاد، وقتی در شرایط تنش زا با مصرف کننده قرار می گیرند، روزبه روز رفتارهای اشتباه بیشتر انجام می دهند که این رفتارها به مرور روی جسم(صور آشکار) و روح (صور پنهان) تأثیر منفی می گذارد و سیستم ایکس آرام آرام دچار اختلال شده و دچار بیماری می شوند.

با بروز حالتهای افسردگی، پرخاشگری و… به پزشک مراجعه کرده و شروع به خوردن یک سری دارو می کنند تا آثار آن بیماری برطرف شود، ولی قرص ها در کوتاه مدت این آثار را متوقف می کند و بعد از مدتی تأثیر آن قرص کم شده و شخص مجبور می شود دوز بیشتر و قویتری از دارو مصرف کند؛ چون آن دارو، معلول را از بین می برد، ولی علت بیماری همچنان هست و دوباره بروز می کند. پس با فهم و درک دستور جلسه امروز می توانیم علت اختلالاتی که داریم را بشناسیم و آنها را درمان کنیم.

طبیعت بدن به شکلی طراحی شده که وقتی یک زن باردار می شود، با رشد بیشتر جنین، سیستم بدن مادر دوپامین که باعث شادی و نشاط و … است، بیشتر ترشح می کند تا مادر بتواند در این شرایط حالت تعادل خود را حفظ کند و اگر زایمان طبیعی باشد و مادر از شیر خود نوزادش را تغذیه کند، مقدار ترشح هورمون دوپامین به مرور پایین آمده و به حالت طبیعی اولیه خود برمی گردد. در مواردی که بعضی مادران دچار حالت افسردگی پس از زایمان می شوند، به علت به هم خوردن نظم ترشح همین هورمون است که به یکباره کم می شود.

در مورد ما همسفران هم همین طور است، کارها و تفکرات اشتباه و برخوردهایی که از سر ناآگاهی و نادانی بود، روز به روز حالمان را بدتر کرد و باعث شد برای این سیستم تخریب ایجاد کنیم و برای همین تأکید می شود خانواده ها اول برای درمان بیماری خودشان بیایند و اگر کسی واقعاً در جلسه شناخت اعتیاد این را بفهمد و درک کند که چقدر خودش بیمار است و چقدر این مسأله در آن صدق می کند، می فهمد چقدر به این آموزشها نیاز دارد. گرفتن آموزشها همراه با کاربردی کردن که جزء مهم و لاینفک آن است، به مرور زمان باعث بازسازی این سیستم می شود. پس یکی از نشانه هایی که می توانیم بفهمیم ترمیم در ما صورت گرفته یا نه این است که ببینیم در موقعیت های مختلف در زندگی چقدر می توانیم آموزشها را کاربردی کنیم.

وقتی مادری هنوز اینقدر عصبی است که نمی تواند با دختر یا پسر خود رابطه خوبی داشته باشد و به علایق و احساسات آنها توجهی کند به این معناست که سیستم ایکس در او ترمیم نشده. این دستور جلسه به ما آموزش می دهد اگر طبق پروتکل درمان 1- پذیرش داشته باشیم 2- آموزش ها را بگیریم و کاربردی کنیم و 3- زمان را در نظر بگیریم، می توانیم این سیستم را ترمیم کنیم. پرخاشگری، افسردگی و… یک شبه درست نمی شود و نیاز به زمان دارد.

چه موقع می فهمیم این سیستم ترمیم شده است؟

وقتی متوجه اشتباه خود می شویم، یا وقتی نفرت و کینه نسبت به مصرف کننده از بین رفته و دیگر با حالات او حال ما بد نمی شود، یا وقتی نقطه تحمل ما نسبت به یک مدت قبل، در برخورد با همسر و فرزندان بالا رفته و بهتر می توانیم ارتباط برقرار کنیم یعنی سیستم ما دارد آرام آرام ترمیم می شود.

چه عواملی باعث می شود این سیستم ترمیم شود؟

یکی از خصوصیات خانم ها پرداختن به جزییات است و برای همین همیشه ذهن مشغولی دارند و اگر این ذهن مدیریت نشود، مدام به انحراف کشیده شده و به حاشیه می روند و باعث تخریب سیستم می شود.

آشنایی و شناخت زبان بدن باعث می شود علائمی که بدن به ما می دهد را بشناسیم و با راهنما درمیان بگذاریم تا با راهنمایی هایی که می شویم بتوانیم به ترمیم این سیستم کمک کنیم. پس همسفر باید صداقت با راهنما داشته باشد.

آموزشها می تواند تغییر نگاه در ما به وجود بیاورد و این باعث بازسازی و ترمیم این سیستم می شود. وقتی یاد گرفتیم روی خود و رفتار خود متمرکز شویم، ذهن خود را مشغول مصرف کننده نمی کنیم و به بقیه اعضای خانواده هم توجه می کنیم و برای آنها و همچنین برای خود وقت می گذاریم. رسیدن به آرامش نسبی و زندگی در کنار مصرف کننده در بین بعضی از همسفرانی که هنوز مصرف کننده دارند، نشان میدهد این سیستم در حال ترمیم است.

ترمیم فقط در مورد مصرف کننده و یا مسافران و همسفران سفر اول نیست، ترمیم برای همه ما همچنان ادامه دارد، هر روز در مواجهه با هر مسأله ای باید آن را بشناسیم و بدانیم چطور برخورد کنیم، حتی یک سفر دومی ممکن است به خاطر توقع و انتظار و یا نقطه تحمل پایین و یا منیت – که بزرگترین مانع است- کاری را به اشتباه انجام دهد و منجر به آسیب به خود و به جلسات و تفکر سروج بشود.

طبق حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که می فرمایند: ز گهواره تا گور دانش بجوی، باید مرتب در حال آموزش گرفتن باشیم تا بتوانیم زبان بدن را بشناسیم و همچنان ترمیم در ما اتفاق بیفتد و روز به روز به تعادل نزدیکتر شویم.

علاوه بر راه هایی که بیان شد، تا زمانی که کیفیت تفکر ما تغییر نکند، تا جنس تفکراتمان را نشناسیم و تا تغییر نگاه در ما اتفاق نیفتد، ترمیم صورت نمی گیرد.

سعی کنیم ارکان درمان (تغذیه، خواب، کار) را با مدیریت صحیح رعایت کنیم، آموزشها را در جای خود کاربردی کنیم تا انشاءاله ترمیم اتفاق بیفتد و به درمان که سلامتی روح و جسم است برسیم.

ختم کلام اینکه اکثر دردهای جسمانی مربوط به دردهای روحی است و اینها آسیب می رساند به سیستم تولیدکننده مواد شبه افیونی. اهمیت این سیستم برای بدن مثل اهمیت کنتور برق برای ساختمان است که تمام سیمها و اتصالات برق ساختمان به آن متصل است و اگر کنتور قطع شود کل برق قطع می شود. پس انشاءاله خیلی دقیق تر این دستور جلسه را مطالعه کرده و بتوانیم کاربردی کنیم.


دوستانی که در این زمینه مشارکت نمودند:

همسفران: بیگدلی- تخت کش- مختاری- ابراهیمی2- غفاری- سبحانی- ملکی- اکبری- ابراهیمی1- استکی- اسماعیلی- عدنانی-

مسئول کارگاه: همسفر احمدی
مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم هادی
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همسفر کشاورز
همسفر کشاورز
16 روز قبل

سپاس از استاد🙏🏻وکمیته محترم آموزش💜
برداشت من؛ترمیم برای من همسفر زمانی صورت میگیرد که توجه و دقت داشته باشم برروی تفکرات خودم و بشناسم روحیات و خُلقیات اطرافیانم را و براساس تحلیل از اوضاع و افرادمشخص داشته باشم….زیرا کمتر تنش ایجاد میشودو پذیرشم بالا میرود.درنتیجه جسم و روح و روانم همسو وهماهنگ هستن و حالم خوب است🌹🍂

همسفر رضایی
همسفر رضایی
16 روز قبل

سلام خداقوت استاد تشکر من اگر به شناخت تفکرات زادهم برسم وبعدپزیرش برسم و آموزش بگیرم وفقطدوربین رؤی خودم باشه وذهن درگیرنباشه ویادبگیرم به چی فکرکنم ب چی فکرنکنم واموزش کاربردی کنم جسم ترمیم میشدتشکرازسایت

همسفر اکبری
همسفر اکبری
15 روز قبل

با عرض سلام وادب خدمت استاد عزیز 🌹🌹که همیشه آموزشها شون خیلی عالی وتاثیر گذارند🙏🙏 .منشا تمام بیماریهای جسم من افکارناسالم من هست همزمان که دارم فکر میکنم همون موقع دلشوره من را میگیره به دنبالش ترس ناامیدی ضعف وبی حالی بی انگیزه شدن به دنبالش میاد. . ولی الان که دارم اموزش می گیرم با مدیریت افکار وذهنم سریع از پیشرفتش جلوگیری می کنم تا به جسم وروحم آسیب نزنه

همسفر سبحانی
همسفر سبحانی
15 روز قبل

با تشکر از کمیته اموزش واستاد گرامی برداشت من این است که تفکر وجسم من هردو باید به تعادل برسد تا پندارو گفتار کردار سالم داشته باشم هم برای مصرف کنده وهم برای بقیه ، ان موقعه ترمین صورت گرفته ممنون وسپاسگذارم

همسفر ملکی
همسفر ملکی
15 روز قبل

با عرض سلام و خداقوت وتشکر فراوان از استاد گرامی که به خوبی دستور جلسه را باز کردند.برای اینکه ترمیم در من صورت بگیرد باید مدام در حال آموزش گرفتن و کاربردی کردن باشم .حواسم به تمام اعمال و رفتار خودم باشد.با تشکر فراوان از تیم پر تلاش سایت 🌹

همسفر عدنانی
همسفر عدنانی
15 روز قبل

با درود وسپاس از استاد عزیز که مثل همیشه عالی موضوع را تفهیم کردند ،هر چقدر اموزش بگیرم وکاربردی کنم و به تغییر نگاه برسم وتفکراتم سالم شود به ترمیم نزدیکتر میشوم وخروجی ان هماهنگی وهارمونی سلولهای بدن است که باعث نشاط وحال خوب میشود با تشکر از خادمین سروج

همسفر خدائیان
همسفر خدائیان
15 روز قبل

بااشکر از استاد غلامی
رعایت حرمتهای جلسه کمک میکند به ترمیم روح وسپس جسم من همسفر🙏🌹

همسفرحریری
همسفرحریری
15 روز قبل

باسلام وتشکراز استادوهمه خدمتگزاران سروج
وقتی جنس تفکرات خودم را بشناسم وجاهایی که عملکرد درست ندارم را بررسی کنم وتفکری که پشت آن بوده را بشناسم آن را اصلاح کنم به مرور زمان ترمیم صورت میگیرد.