تمام ما راه را پیدا کرده ایم، ولی دراین جا باید دقت داشته باشیم که هم راه برویم و هم از راهش برویم؛ یعنی راهی را برویم که مقصد آن صلح و سلامتی و آرامش باشد و این نیاز دارد که ما برداشت صحیح داشته باشیم؛ .برداشت به معنای تجربیاتی است که ما از یک موضوع در طول سفر می گیریم .چگونگی برداشت های ما اثرات خیلی زیاد و جالبی می تواند داشته باشد تا رسیدن به هدف و مقصدمان

موضوع کارگاه آموزشی همسفران: وادی هفتم و تأثیرآن برمن
استاد: همسفر علیزاده
تاریخ: دوشنبه ۱۴۰۴/۷/۷
در ابتدا لازم می دانم تولد ۲۳سالگی ابرمرد سروج جناب آقای مفتون و هفته درمان براساس علائم بالینی و همچنین تولد ۷ سالگی مسافرعلیرضا را خدمت این عزیزان و تمامی اعضای جلسه تبریک عرض نمایم.
برای درک بهتر موضوع ابتدا به معنای واژگان می پردازیم:
کشف، به معنای شناسایی موضوعاتی که تا الان وجود داشته ولی برای ما ناشناخته بوده است.
حقیقت، یعنی اصل و ریشه هر موضوعی
چه زمانی به کشف یک حقیقت می رسیم؟
وادی ها زنجیروار به یکدیگر متصل هستند. در وادی اول اشاره شد تفکر سالم به یک ساختار سالم منتهی می شود و تفکر ناسالم، یک ساختار ناسالم را به وجود می آورد .در مجموع چهار وادی اول یک حرکت درونی را به ما آموزش می دهند و در وادی پنجم حرکت ما هم به صورت درونی وهم به صورت بیرونی انجام می شود. یعنی ساختارهای ذهنی خودمان را به ساختارهای عملی تبدیل کنیم .اگر این اصل ها رعایت شود ما به کشف حقیقت پی می بریم.
خداوند به وسیله پیامبر درونی (عقل و وجدان) و پیامبران بیرونی (انبیاء) تمام نکات را برای قرارگرفتن انسان در مسیر مستقیم ابلاغ و یا القاء می کند.
یکی از موهبت های الهی به انسان، اختیار و انتخاب است. تمام ما در انتخاب راهمان (راه درمان، راه زندگی، راه ازدواج و…) مختار هستیم و این جاست که با توجه به وادی ششم که فرمان عقل است، باید از عقل در انتخاب راه خودمان کمک بگیریم. ابتدا چند ثانیه سکوت کرده، در ادامه با تفکر، تأمل، تعقل و تدبیر یک راه را انتخاب می کنیم .
در طول مسیر باید حواسمان به شیطان که به زیباترین شکل ممکن خودش را نشان می دهد و به علامت هایی که در طول سفر هست باشد تا تحت تأثیر هواهای نفسانی خودمان قرار نگیریم.
قدرت مطلق پس از خلق انسان دو راه را پیش روی او می گذارد:
راه اول: (صراط مستقیم)، که به صلح، آرامش، دوستی، صفا و… می انجامد.
راه دوم: (فسق و فجور)، که مشخص نیست ما را به کجا می رساند و نهایتاً هم سر از ناکجاآباد و به مسلخ درآوردن و یا حتی منجر به نابودی خود شخص در اثر انتخاب غلطی که داشته است می شود.
از این نظر انتخاب راه بسیار مهم است. البته انتخاب راه شرط لازم است ولی شرط کافی نیست. شرط کافی، رسیدن به هدفی است که مشخص کرده ایم.

برای همین گفته می شود رمز، یعنی انتخاب راه و راز، تجربیاتی است که در طول مسیری که حرکت می کنیم به دست می آوریم.
یکی دیگر از موهبت های که خداوند به انسان داده است خرد است. خرد شامل درک، فهم و دانایی است و کاملاً هم اکتسابی است. خرد به ما کمک می کند روابط بین اجزاء هستی را درک کنیم و زمانی که به درک برسیم نهایتاً به کشف هم خواهیم رسید .
پس ابتدا درک حقایق و فهم حقایق تا برسیم به کشف حقایق.
رسیدن به کشف حقیقت با تسویه، تصفیه و تزکیه ( پالایش شدن) ما صورت می گیرد. تسویه، تصفیه و تزکیه در وادی هفتم به چه معناست؟
شناخت، پذیرش که رأس پروتکل درمان برای همسفران است و برگشت از ضد ارزش ها. یعنی ما باید ابتدا ضدارزشی های درونمان را بشناسیم. بپذیریم که اینها در وجودمان است و در ادامه یکی یکی آنها را ازدست بدهیم .اگر این مراحل به درستی اجرا شود در ادامه ما راهی می یابیم برای رسیدن به کشف حقیقت .
تمام ما راه را پیدا کرده ایم، ولی دراین جا باید دقت داشته باشیم که هم راه برویم و هم از راهش برویم؛ یعنی راهی را برویم که مقصد آن صلح و سلامتی و آرامش باشد و این نیاز دارد که ما برداشت صحیح داشته باشیم؛ .برداشت به معنای تجربیاتی است که ما از یک موضوع در طول سفر می گیریم .چگونگی برداشت های ما اثرات خیلی زیاد و جالبی می تواند داشته باشد تا رسیدن به هدف و مقصدمان
هدف در وادی هفتم چیست؟ کشف حقیقت .
اینکه نهایت تلاش مان را انجام می دهیم برای رسیدن به کشف حقیقت، برای این است که در ادامه می توانیم به برداشت درست و صحیح برسیم.
چرا ما همسفران کمتر می توانیم به کشف حقیقت برسیم؟
عوامل مختلفی دراین زمینه وجود دارند که به تعدادی از این عوامل اشاره می کنیم .
۱ـ کج فهمی: منشأ کج فهمی داشتن جهالت است. به میزان جهالت و دانسته های غلط ذهنی، کج فهمی بیشتر است.
۲ـ ذهن تعبیری و تفسیری: با ذهن خودمان، با تفسیرهای مخصوص به خودمان تجزیه و تحلیل و برداشت می کنیم. واقعیت مطالب را نمی بینیم، حتی ممکن است برداشت هم داشته باشیم، اما برداشت ما برپایه همان کج فهمی و بدفهمی های ما است.
۳ـ برداشت سطحی: از آنجا که به عمق مطالب و یا موضوعات پی نبرده ایم، اگر کسی خلاف آن را بگوید بلافاصله تحت تأثیر قرار می گیریم و برداشت مان را تغییر می دهیم و آن تغییر در ما پایدار نمی ماند.
۴ـ دید چند بعدی داشتن(دید مکعبی) به جای تک بعدی: سنجیدن همۀ جوانب مربوط به آن کاری که می خواهیم انجام بدهیم یعنی دید مکعبی داشتن .
5- در زمان حال بودن، 6- شخص گرا نبودن، 7- نتیجه محور بودن و…
انسان تا مادامی که نتواند با تزکیه و پالایش شرایط کشف راه را به دست آورد نمی تواند آنچه را که وجود دارد بفهمد.
در ضمن بدانیم آنچه اهمیت دارد این است که تنها پیداکردن راه نمی تواند مشکل گشا باشد. این (شرط لازم) است. بلکه آنچه در مسیر راه لازم است انجام دهیم بسیار مهم است که این (شرط کافی) است.و این کار توسط (عقل) که یکی از اعضاء صور پنهان است، انجام می شود. این عقل است که در طول مسیر می تواند راهگشای ما باشد.
دوستانی که دراین زمینه مشارکت نمودند:
همسفران: عدنانی ـ غلامی ـ اکبری ـ ابراهیمی ـ احمدی ـ خدائیان ـ مزروعی ـ غفاری ـ


ممنون از استاد عزیزم🌹🙏
قبلا من راه میرفتم ولی ازراه نمیرفتم وهمیشه دچار مشکل میشدم و با خودمان و دیگران صلح و آرامش نداشتم.با آموزشهای سروج به این برداشت صحیح رسیدم که مشکل از تفکرات زائد افیونی خودم است که دچارش هستم و با تمرین وتکرار در صدد درمان آن تلاش میکنم🌹
درود و خداقوت به استاد گرامی و کمیته محترم آموزش🖐
تشکر از اینکه موضوع را به زیبایی و زبان ساده برسی کردین🍁🌹
سپاس از تیم زحمتکش وارزشمند سایت🌺🌸
خداقوت خسته نباشید🙏🏼
با عرض سلام و خدا قوت و تشکر فراوان از استاد گرامی.برداشت من این بود که فقط پیدا کردن راه کافی نیست مهم چگونه طی نمودن مسیر است.اینکه استاد به شیطان اشاره فرمودند که هر لحظه خودش رانشان میدهد وآن خواسته های نفسانی من است که به زیباترین و منطقی ترین شکل می آید ومانع رسیدن من به برداشت صحیح وپی بردن به حقیقت موضوع میشود که من فقط با بالا بردن دانایی میتوانم به تشخیص درست برسم.تشکر فراوان از تیم پر تلاش سایت ،
سلام وخداقوت
باتشکر از استاد عزیز که بخوبی وادی هفتم را آموزش دادند
باتشکر از تیم پرتلاش سایت
باعرض سلام وباتشکر از استاد عزیز وکمیته اموزش ومسئولین پر تلاش سایت درپناه حق پایدارباشید.