جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
چگونه از گذرگاه های سخت عبور کنیم؟

آموزشهای تفکر سروج در صورتی مفید است که صداقت و شرافت داشته باشیم، و هر چه هستیم را چه در مشارکت ها و چه در صحبتی که با راهنما داریم کاملاً شفاف بیان کنیم. چون هیچ کس به اندازه خودمان از درونمان خبر ندارد، و خود ما هستیم که می توانیم مسیری را انتخاب کنیم، که سخت باشد و به سمت ناامیدی برویم یا آسان شود و امیدوارتر شویم.

موضوع کارگاه آموزشی مسافران: چگونه از گذر گاههای سخت عبورکنیم؟

استاد: مسافر سفر دوم علیرضا

تاریخ: شنبه 1403/5/27

اولین چیزی که می توانیم از این دستور جلسه یاد بگیریم این است که اگر گذرگاه سختی هست، پس می شود از آن عبور کرد که چگونگی آن را امروز با هم دیگر نتیجه گیری میکنیم.

برای اینکه بدانیم چطور می توان از این گذرگاهها عبور کرد اول باید متوجه بشویم که این گذرگاهها در درمان بیماری اعتیاد چه چیزهایی است؟ ویا به عبارتی اول باید ماهیت این گذرگاهها را بفهمیم، تا یاد بگیریم چگونه از آنها عبور کنیم؟

گذرگاههای سخت تمام مشکلات و مسائلی است که با رفتار و کردار خودمان و با تفکر افیونی و جهالتی که داشتیم برای خود درست کردیم.

گذرگاه سخت چیزی است که من با دستهای خودم برای خودم درست کردم، یک عمری رذایل را در درون خودم با انجام مستمر اعمال ضد ارزشی آبیاری کردم. حال برای عبور از اینها باید ساختاری که درست کردم را بررسی کنم و این می تواند به من امید بدهد همانطور که من توانستم این ساختار غلط را بسازم، پس خودم هم می توانم از این ها عبور کنم همانطور که الگوها توانستند، اگر چه سخت است اما غیر ممکن نیست.

گذرگاه سخت برای هر کس به نوبه خودش می تواند با فرد دیگر متفاوت باشد، یعنی یک نفر دروغ گفتنش نسبت به ضد ارزشی های دیگر بیشتر بوده، یک شخص دیگر ممکن است منیتش بیشتر بوده، یا یک نفر دیگر نقاب خوب می زده و به اصطلاح بازیگر خوبی بوده و… اینها برای هر کس همان گذرگاه سخت است که می تواند با آموزشها یاد بگیرد آنها را هموار کرده و عبور کند، و یا بالعکس روز به روز آنها را سخت و سخت تر کند.

یعنی اگر کسی یک ضد ارزشی مثل دروغ گفتن را با دروغ های کوچک و کم شروع کرد، با گذشت زمان و با تکرار و تمرین به یک دروغ گوی ماهر تبدیل شد و روز به روز این را برای خود سخت کرد و به فولاد تبدیل شد، و زمانی می تواند از این گذرگاه سخت بگذرد که بپذیرد این ضد ارزشی خیلی در او عمیق شده است، نه اینکه بخواهد آن را کم نشان بدهد و نقابی به چهره بزند، چون در این صورت راهکاری که به او داده می شود مطابق با او نبوده و قطعاً کارساز نیست.

آموزشهای تفکر سروج در صورتی مفید است که صداقت و شرافت داشته باشیم، و هر چه هستیم را چه در مشارکت ها و چه در صحبتی که با راهنما داریم کاملاً شفاف بیان کنیم. چون هیچ کس به اندازه خودمان از درونمان خبر ندارد، و خود ما هستیم که می توانیم مسیری را انتخاب کنیم، که سخت باشد و به سمت ناامیدی برویم یا آسان شود و امیدوارتر شویم.

یکی از چیزهایی که عبور از این گذرگاههای سخت را برای ما سخت میکند “حس های آلوده” است؛ یعنی در هر جایگاهی که هستیم چه در جلسات و چه در بیرون از جلسات اگر در مورد انجام کار یا خدمتی به ما نقدی و تذکری داده شد و حس آلوده پیدا کردیم و از زمین و زمان طلبکار شدیم، بدانیم نمی توانیم از این گذرگاه سخت عبور کنیم، اما اگر برداشت صحیح داشته باشیم و هدیه و آموزش آن نقد را بگیریم قطعاً به راحتی می توانیم عبور کنم. اینکه می گویند درمان زمانبراست و زمانش برای هر کس متفاوت است، در همین نکات است.

“مهم ترین راه عبور از گذرگاههای سخت در مسیر درمان صداقت و شرافت داشتن است”، بعضی وقتها ما این را به اشتباه می گیریم، یعنی در جلسات انجام می دهیم ولی در بیرون و زندگی خود همان فرد قبلی هستیم. کسی که نقش بازی میکند در واقع خودش را دور می زند.و این باعث می شود ساختار غلط یا گذرگاهی که خودش درست کرده است سخت تر شود.

مشارکت ریا کارانه، یعنی آنچه درونم هست را نگویم و خودم را دور بزنم، اما اگر صادقانه برخورد کنم یواش یواش میتوانم ساختار ضدارزشی خودم را تخریب کنم و به جای آن ساختار سالم و درست در خودم بسازم و این آسان نیست، باید با قدمهای کوچک شروع کنی تا بتوانیم از گذرگاههای سخت عبور کنیم و به نتیجه مطلوبی برسیم.

جمله ای که از یکی از الگوهای جلسات شنیدم و به شخصه به من کمک کرد تا بتوانم از گذرگاههای سخت عبور کنم و حتما می تواند برای همه ما مفید باشد را به عنوان سخن آخر بیان می کنم: ” با همان پایی که دنبال مواد رفتیم با همان انگیزه و پا دنبال درمان بیاییم، و گذرگاههای سخت را برای خودمان سخت تر نکنیم”.


دوستانی که در این زمینه مشارکت کردند:

مسافران: مجید- عباس- مهدی- مسعود- حسن- حسین(ن)- داود- امیر- حجت- عباس- محسن- علیر  ضا2- خسرو- اسماعیل- ابراهیم

مسئول کارگاه: مسافر سفر دوم رحمت
مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم سعید
3.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

15 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسافر سفر اول محمد حسین
مسافر سفر اول محمد حسین
25 روز قبل

با عرض سلام و خسته نباشید به استاد عزیز و همه خدمتگزاران سروج ،در کوهنوردی اگر از مسیر خارج شوم و از بیراهه بروم گذر گاه سخت میشود در درمان هم در اثر جهالت ،منیت ،زود خواهی ،ترس و… است که از مسیر خارج میشوم و گذرگاه را برای خود سخت میکنم و هنوز جهالتهایی که با لباس دانایی و خواسته معقول به سراغم میآید را نمی‌شناسم وهمه این مسائل نیاز به آموزش و تکرار و تمرین در من را بیشتر میکند
با تشکر از کمیته محترم آموزش و تیم پر تلاش سایت

محمد نداف
محمد نداف
25 روز قبل

با سلام و خدا قوت .بعضی مواقع گذر گاههای آسان را با دست خودمان به گذر گاهی سخت تبدیل میکنیم .و با دست خود مان .مشکل تراشی میکنیم..

مجید مسافر سفر اول
مجید مسافر سفر اول
24 روز قبل

عرض سلام و وخداقوت به همه دوستان بویژه خدمتگزاران سایت
ممنون از کمیته محترم آموزش و استاد گرامی
آموزش گرفتم گذرگاه هرچقدر سخت باشد با آموزش مستمر میتوان از آن عبور کرد

همسفر باقری ۱
همسفر باقری ۱
24 روز قبل

عرض سلام و خداقوت خدمت استاد.با مطالعه ی دستور جلسه به این برداشت رسیدم که گذرگاه های سخت را خودم،سالها برای خودم ساخته بودم،باید وضعیتم را بپذیرم.حس های آلوده ی درونم را بشناسم و با صداقت پیش بروم تا بتوانم آرام آرام از این گذرگاهها عبور کنم.ممنونم از استاد و مسوولین سایت⚘⚘⚘

مرتضی مسافر سفر اول
مرتضی مسافر سفر اول
24 روز قبل

باعرض سلام واحترام
تشکر میکنم از کمیته محترم آموزش وتشکر از استاد گرامی
آموختم تا زمانی که با مسائل ضد ارزشی تسویه نکنم حس های آلوده که نشأت گرفته از همین مسائل و جهالت من است عبور از گذرگاه‌های سختی که خودم بادستان خود ایجاد کرده ام را دشوارتر وطاقت فرسا میکند اگر بخواهم از این تنگناهای سخت عبور کنم باید جنس خودم را توسط آموزش گرفتن بشناسم ،با کاربردی کردن آموزش‌ها وفاصله گرفتن از مسائل ضد ارزشی وجهالتم ،کم کم به صورت مستمر وبا تکرار وتمرین میتوانم باصبر عبوراز این گذرها را برای خود هموار کنم.
سپاسگزارم از همه دوستان خدمتگزار سروج وتشکر میکنم از تیم وعوامل زحمت کش سایت

فریبا مکری
فریبا مکری
24 روز قبل

سلام خدا قوت….جالب بود گذرگاه‌های سخت رو خودمون سخت تر میکنیم امیدوارم که همیشه سعی کنیم از مشکلات و سختی‌ها بحران نسازیم ….که خیلی خیلی عبور رو سخت تر میکنه اما اماباز هم توکل و امیدواری رو فراموش نکنیم ….سپاسگزارم

مسافرمیثم۲
مسافرمیثم۲
24 روز قبل

باسلام و خداقوت خدمت خانواده سروج.
تشکر از کمیته محترم آموزش و استاد عزیز.

همسفر ولی زاده
همسفر ولی زاده
24 روز قبل

با سلام.تشکر از استاد محترم و کمیته آموزش.
پاینده باد تفکر سروج که با هر آموزشی یاد میدهد چطور گره های درون را یکی یکی باز کنم و به جای جنگیدن با مسائل زندگی حل کردن را یاد بگیرم.

مسافر سفر اول جواد
مسافر سفر اول جواد
23 روز قبل

باسلام خدمت عزیزان زحمتکش تفکر سروج .
گذرگاه های سخت.
ما خودمان بادستان خودمان این گذرگاه ها را درست کردیم و از این گذرگاه ها با راحتی عبور کردیم .وضدارزشیها را آبیاری کردیم وتنومند وبزرگان کردیم .وحال با جلسات وراهنمایی های تفکر سروج می‌توانیم این درختان ضدر ارزشی وحرض را از ریشه بخشکانیم و این کار زمان وصبر وشکیبای ست …‌
ممنونم از همه دوستان
مسافر سفر اول جواد.

مسافرحسین
مسافرحسین
23 روز قبل

باسلام وخداقوت به استادعزیزوکل خانواده سروج.حسین نریمانی

همسفر سبحانی
همسفر سبحانی
23 روز قبل

بادرود واحترام با پذیرش نا خالصی های درون ورفتن به طرف ارزشها به راحتی و بدون زور زدن می توان از گذرگاهای سخت عبور کرد ممنون سپاسگذارم

مسافر حسن
مسافر حسن
23 روز قبل

با تشکر ازاستاد،کمیته آموزش و مسئول سایت

مسافر علی لژیون نهایی
مسافر علی لژیون نهایی
22 روز قبل

با سلام وعرض ادب
باتشکر از کمیته محترم آموزش وتمام زحمتکشان مجموعه سروج
آموختم که باید درون خودم را نگاه کنم تا بتوانم این گذرگاه هایی که طی سالها با اعمال ضد ارزشی درون خودم بوجود آوردم را بشناسم .باید از نقاب زدن دست بردارم وبا صداقت شخصیت واقعی خودم را نشان دهم تا بتوانم از این گذرگاه ها عبور کنم.

مسافر حسین رحیمی
مسافر حسین رحیمی
22 روز قبل

سلام و خدا قوت ، بسیار ذستور جلسه کلیدی و مهم

همسفر صباغیان
همسفر صباغیان
18 روز قبل

باسلام وخدا قوت تشکر از خدمتگزاران جمعیت سروج …برای عبور از گذرگاه های سخت حرف گوش بدهم جلسات رامستمر بیایم وآموزش ها را کاربردی کنم …باتشکر