جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
تفسیر پیام سفر اول

درمان فقط قطع مواد نیست، درمان یعنی تغییر سبک زندگی و کسانی موفق میشوند که کم کم خاکسترها را کنار بزنند تا شکوه انسانی شان نمایان شود. آموزشهای اینجا مانند دستمالی آلودگی ها را پاک می کند و از آنجا که طول می کشد تا خاکسترها را کنار بزنیم، برای هر کسی طبق اجرای فرمان و میزان تخریب زمانی لازم است.

موضوع کارگاه آموزشی مشترک: تفسیر پیام سفر اول

استاد: جناب آقای مفتون

تاریخ: چهارشنبه 1403/05/24

پیام سفر اول یکی از پیام های مهم و اثرگذار برای مسافر و همسفری است که در مسیر درمان قرار گرفته است، از این جهت تفسیر می شود تا همه به فهم مشترک برسیم نه اینکه هر کسی از دیدگاه خودش آن را برداشت کند.

خداوند به انبیاء خود وحی می فرستد، به اولیا الهام می شود و برای انسانهای عادی پیام می فرستد، ولی مهم این است که ما چقدر پیام های خداوند را بگیریم. هرچه خلوص ما بیشتر باشد، پیام های بیشتری می گیریم. خلوص یعنی درون ما از حس های آلوده و ناپاک و مخرب خالی بوده و عمل ما سالم باشد.

تمام تلاش تفکر سروج این است که ما به تزکیه یعنی به پاکی درون برسیم، و دوستانی که به آموزش باور و ایمان می آورند و طبق پروتکل درمان پیش می روند و تغییر نگاه پیدا می کنند، پیام ها را بهتر و درست تر می گیرند.

پیام سفر اول به عزیزانی که در مسیر درمان هستند، مژده می دهد که شما می توانید کاری را که شروع کرده اید به پایان برسانید و در پایان پاداش بگیرید و اگر این را بفهمیم، درک کنیم و بپذیریم، نیروهای مدبّر مافوق در این مسیر به ما کمک می کند.

«خداوندا! با توکل به تو عزم ما بر این است… »

توکل یعنی خداوند را وکیل خود قرار می دهیم. کار وکیل دفاع از حق موکل خود است و وقتی ما خداوند را وکیل قرار می دهیم یعنی نتیجه کار خود را به او می سپاریم.

«عزم ما بر این است… »؛

عزم، همان اراده و همت و خواسته معقول درونی است، پس بر مبنای نفس نیست.

«کوله بار رنج و ادبار را از جسم و ذهن خود برداریم… »؛

کوله باری از مشکلات و رنج و خشم و کینه و سیاهی همراه ما هست و در برزخ قرار می گیریم، به راحتی می توانیم کسی را خراب کنیم، جلسه ای را به هم بریزیم و… ؛ اما اراده و همت و عزم ما این است این کوله باری که بر جسم ما سنگینی می کند و در ذهن ما پرورش پیدا کرده را برداریم.

«تا به وسعت زیبایی و نور حقیقت متصل شویم»؛

اگر اینها را برنداریم، اصلاً حقیقت زیبایی را نمی بینیم. هرچقدر هم با هوش و با استعداد باشیم، نمی توانیم حقیقت را ببینیم. در سیاهی ذهن خود می چرخیم.

یک سفر اولی و یک مصرف کننده یا خانواده که آمده و تشکیلات و تفکر سروج را قبول کرده است، عزمش این است که به نور حقیقت متصل شود. نور حقیقت می تابد این ما هستیم که بین خود و آن نور پرده ای کشیدیم و اینجا یاد می گیریم آن پرده را کنار بزنیم.

متن پیام

«فرّ بر باد رفته و در خاکستر مدفون شده خاکسترنشینان مانند گنجی به صاحبان اصلی شان پس داده خواهد شد»؛

شکوه و فرّ انسانی با خلق انسان در او دمیده شده، ولی در اثر روحیات و اخلاقیات ضدارزشی، در آتش (کینه، نفرت، دور زدن، خراب کردن ها و… ) می سوزیم و از آن خاکستری تولید می شود که فرّ انسانی من زیر این خاکستر مدفون می شود. وقتی عزم خود را بر این قرار دهیم که یواش یواش از آن ضدارزشی ها و کوله بار رنج و ادبار بیرون بیاییم، آن فر و شکوه درما نمایان خواهد شد.

درمان فقط قطع مواد نیست، درمان یعنی تغییر سبک زندگی و کسانی موفق میشوند که کم کم خاکسترها را کنار بزنند تا شکوه انسانی شان مجددا ظهور کند. آموزشهای اینجا مانند دستمالی آلودگی ها رابمرورپاک می کند ، برای هر کسی طبق اجرای فرمان و میزان تخریب زمانی لازم است.

«مشروط بر اینکه خود را طلب نماید»؛ شرط رسیدن به فرّ و شکوه انسانی این است که هر کس خودش بخواهد و برای خودش و برای شأن انسانی و زدودن خاکسترهای درونی خودش بیاید. نه برای همسر، شغل، اخراج نشدن، ازدواج فرزندنش و…، چون ما انسان آفریده شدیم ولی متأسفانه خوی حیوانی بر ما غالب شده است.

«پس در حرکت خود تردیدی راه ندهید»؛ کسانی که انتخاب کردند بدون هیچ شک و تردیدی مسیرشان را بروند، نهایتاً به جایی که باید برسند، خواهند رسید.

«که مسافرین و همسفران دیگر، در تکمیل سقف های مرفوع با شما همراه خواهند بود»؛ منظور از مسافرین و همسفران دیگر، همین خدمتگزاران همسفر و مسافر پاک، صادق، بی غل و غش هستند که بی هیچ چشمداشتی به همدردان خود خدمت می کنند.

منظور از سقف های مرفوع، سقف هایی است که بر اثر باد کنده شده و بالا می رود. سقف بالای سر داشتن باعث ایجاد امنیت می شود و برای همین همه تلاش می کنند سقفی برای خود داشته باشند تا امنیت داشته باشند. این تمثیل است که بدانیم ما سقفی نداریم و کسی که سقف ندارد، امنیت ندارد و می تواند آسایش هم نداشته باشد. وقتی بدبینی، کینه، نفرت، مصرف مواد مخدر، کارهای ضدارزشی داریم، مثل این است که سقفی بالای سرمان نیست و آموزش ها به ما یاد می دهد این سقف را به کمک مسافران و همسفران دیگر ترمیم کنیم. ممکن است مسافری همسفر نداشته باشد و یا همسفری بدون مسافر، سفر کند، ولی اینجا همه مسافر و همسفر یکدیگرند برای تکمیل سقف هایی که از دست دادند و باد برده است.

«تا بتوانید سالم و کامیاب به پایان این سفر برسید»؛ دلیل اینکه گفته می شود اینجا درمان گروهی است این است که بر اساس پروتکل و نظم و برنامه پیش می رود و نتیجه دارد. یک مصرف کننده که همه چیز را رعایت می کند و با درمان همسو و هماهنگ است، به نتیجه ای که می رسد رهایی از دام اعتیاد است. حال کسی که می خواهد زودتر برسد، عجله می کند و علائم بالینی اشتباه به راهنما می دهد تا زودتر دارویش کم شود، یا کسی که تکلیف نمی نویسد، باعث می شود سقف های مرفوع ترمیم نشود.

«و آنجا پاداشی نیکو منتظر شماست، آن پاداش بند عشقی است که بین شما و قدرت مطلق الله برقرار خواهد گردید»؛ منظور از پاداش، خرید مغازه و خانه و ماشین و ازدواج و… نیست، آن پاداش نیکو که در پایان منتظر توست، متصل شدن به قدرت مطلق الله است و نتیجه گیری این پیام در این آیه شریفه کلام اله است که می فرماید: «الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور» آنجا خداوند ولیّ و سرپرست ما می شود.

این پیام است برای همه ما چه مسافر و چه همسفر، آن را بگیریم و از آن سرسری عبور نکنیم.


دوستانی که در این زمینه مشارکت نمودند:

مسافران: مجید- حجت- عباس- داوود-

همسفران: ابراهیمی2- اکبری-

مسئول کارگاه: مسافر سفر دوم علیرضا
مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم میثم

 

4.5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

27 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسافر احسان
مسافر احسان
28 روز قبل

پاینده و پویا باشید بسیار مفید فایده بود

مرتضی مسافر سفر اول
مرتضی مسافر سفر اول
28 روز قبل

باعرض سلام واحترام
تشکر میکنم از کمیته محترم آموزش وتشکر از استاد گرامی
آموختم زمانی توکل من معنی واقعی پیدا میکند، ووقتی میتوانم به درک درست از پیامهای پیرامونم برسم که خودم بخواهم وتلاش کنم با رعایت قوانین وحرمتها وبا کاربردی کردن آموزش‌ها واستفاده از ابزاری که تفکر درمان در اختیار من قرار داده وجود خود را از ناخالصی‌ها و مسائل ضد ارزشی به مرور زمان پاک کنم،قطعأ در این مسیر عزیزانی هستند که وقت گرانبهای خود را در اختیار من گذاشته‌اند تا با راهنمایی و آموزش درست کوله بار رنج وادبار را از جسم وذهن خود بردارم وبه آن فر بر باد رفته و شکوه وارزشمندی خودنزدیک شوم و به نتیجه مطلوب وسالم برسم.
سپاسگزارم از همه دوستان خدمتگزار سروج وتشکر میکنم از تیم وعوامل زحمت کش سایت

همسفر ملکی
همسفر ملکی
28 روز قبل

با تشکر فراوان از استاد گرامی و کمیته آموزش

مسافرسفراول؛عباس《لژیون:آماده سازی》
مسافرسفراول؛عباس《لژیون:آماده سازی》
28 روز قبل

اموختم رسیدن به درمان کامل یعنی تغییرسبک زندگی ونه فقط رسیدن به مرحله قطع دارو!واین میسرنیست مگر باگرفتن پیامها واجرای فرامین تفکرات سروج
تابه لطف خداوند وتلاش خودم وکمک مسافران وهمسفران دیگرشکوه انسانی خودم را همچون ققنوسی که روزی سرازخاکسترخود برمی اورد،روزی نمایان سازم وبه بندهای الهی متصل گردم.

مسافرسفراول؛عباس《لژیون:آماده سازی》
مسافرسفراول؛عباس《لژیون:آماده سازی》
28 روز قبل

اموختم تغییرسبک زندگی یعنی رسیدن به درمان کامل ، واین امرمیسرنیست مگرباگرفتن پیامها واجرای فرامین تفکرات سروج!
تابه لطف واراده خداوند وتلاش خودم وکمک مسافران وهمسفران دیگرشکوه انسانی خودم راهمچون ققنوسی که روزی ازخاکسترخودسربرمی اورد روزی نمایان سازم وبه بندهای الهی متصل‌گردم.

مسافر سفر اول محمد حسین
مسافر سفر اول محمد حسین
28 روز قبل

با عرض سلام و خسته نباشید به استاد عزیز و همه خدمتگزاران سروج ،من انسان بواسطه حق انتخاب و اختیار و آن زود خواهی و لذت جویی از مسیر صراط مستقیم خارج شدم و ضدارزشها را تجربه کردم تا به اوج ناامیدی رسیدم، انسان در بدو تولد وقتی خداوند روح در او دمید ذاتا پاک و منزه است و پیام سفر اول به من میگوید میتوانی به آن خود واقعی برگردی و امید را در من زنده میکند مشروط به اینکه خود را طلب نمایند ، کلمه خود را در جلسات بارها شنیده ام و این به من می‌گوید درمانگر خودم هستم و اگر خود بخواهم به آن خود واقعی و آن ذات و فر انسانی خود بر میگردم
با تشکر از کمیته محترم آموزش و تیم پر تلاش سایت

مسافر داوود لژیون آماده سازی
مسافر داوود لژیون آماده سازی
28 روز قبل

سلام درود فراوان به همه خدمتگزاران جمعیت سروج. ضمن عرض خداقوت به استاد عزیز جناب آقای مفتون. از ایشان بسیار سپاسگزارم که دستور جلسه را به خوبی باز کردند و باز یکی از آموزش های مهم در نن نهادینه شد و دلایل خروج من از مسیر درمان مانند علائم بالینی نادرست رعایت نکردن قوانین کاربردی نکردن آموزش ها و‌..‌‌.. برای من واضح و روشن شد امیدوارم با گرفتن آموزش ها و کاربردی کردن آنها د همه امور زندگی و رعایت قوانین بتوانم در مسیر درمان باشم و یک مسافر باقی بمانم و انشالله بند عشق بین مت و قدرت مطلق برای من هم اتفاق بیفتد . سپاسگزارم

مسافرحسین
مسافرحسین
28 روز قبل

باسلام.ودروداستادبه خوبی تفسیرنمودندوهرباری که درجلسه این پیام خوانده میشه به من یادآوری میکنه که روزاول روهیچگاه فراموش نکنم باتشکرازکمیته اموزش

مسافر حسن
مسافر حسن
28 روز قبل

با تشکر ازاستاد،کمیته آموزش ومسئول سایت

همسفرحریری
همسفرحریری
27 روز قبل

باسلام وتشکرازاستادوهمه خدمتگزاران سروج
امیدوارم باحرکت درمسیر آموزشها ورعایت پروتکل درمان بتوانم درون خود رااز آلودگی ها پاک کنم وپیامها را دریافت ودرک کنم.

همسفر ملکی
همسفر ملکی
27 روز قبل

باعرض سلام و خدا قوت خدا را هزاران بار شکر که به لطف خداوند و وجود یک مصرف کننده با این آموزشها آشنا شدم که متوجه شوم سوختن ها و درد ورنج های من به خاطر آتشی است که به خاطر وجود ضد ارزشی های درون خودم به وجود آورده ام وهیچ کس مقصر نیست.وباز خودم هستم که باید خاکسترهای درونم را کنار بزنم تا به ارزش واقعی خودم پی ببرم.تشکر فراوان از تیم پر تلاش سایت

همسفر صباغیان
همسفر صباغیان
27 روز قبل

باعرض سلام و خدا قوت …تشکر آز کمیته آموزش استاد به خوبی دستور جلسه رو باز کردند فرمودند آتش زیر خاکستر ،مثل کینه ،منیت ،غیبت ، تهمت ،حسادت ،قضاوت ،مقایسه و…. کل ضد ارزشی ها با تشکر از ِ

همسفر اکبری
همسفر اکبری
27 روز قبل

سلام وخداقوت تشکر از استاد گرامی🌷🙏اگر من به جلسات ایمان وباور داشته باشم وخواسته درمان شدن داشته باشم با حس سالم در هر جلسه از اموزش ها واز مشارکت ها پیام می گیرم ودرک می کنم ومی توانم کاربردی کنم تا از تاریکیهای وجودم خارج شوم وآنجاست که خداوند هم مرا یاری می کند. باتشکر🙏🙏🙏🌷🌷🌷

مسافر سفراول امیر
مسافر سفراول امیر
27 روز قبل

باحفظ زمان بایدتغییرپذیرباشم وارزشهایخود رادرجهت حرکت هدفمند، سالم وآگاهانه تغییردهم. قدم رابا ایمان بردارم وکافی است قدم بردارم تا پاسخ کائنات رابگیرم

همسفر خدائیان
همسفر خدائیان
27 روز قبل

ممنونم از استاد و تیم سایت🙏🌺
من با حضور در جلسات آموزشی سروج آمدم که خودم را طلب کنم آن خودی واقعیم را، که زیر خاکستر جهالت مدفون شده بود.امیدوارم در این راه با تلاش و توکل به خدا موفق شوم🌺

همسفر رضایی
همسفر رضایی
27 روز قبل

سلام خداقوت استاد تشکر واقعا میلیارد خداشکر که که مصرف کننده دارم که به واسطه اش این جلسات بیام آموزش بگیرم چون من هم رویم خاکسترکامل گرفت بود فقط منفی هارامیدیدم وجزومیکردم والان پیام های مثبت میگیرم وهمه اینامدیون جلسه هستم تشکر از کمیته آموزش ومسول سایت

همسفر توانا
همسفر توانا
27 روز قبل

باعرض سلام ودورود،خدارا شکر که من در مسیر پاک ومقدس تفکرناب سروج قرار گرفتم تا با هر بار اموزش که می گیرم به ضعفهایی که در وجودم هست پی ببرم والودگیهای ذهنم را بهتر بشناسم ،ممنون از استاد راهنمای عزیز وتشکر وسپاس از همه عزیزان وخدمتگزارانی که در این مسیر خالصانه بدون هیچ چشمداشتی برای رهایی ازبیماری تفکرزایدافیونی یاری رسان هستندخداوند حافظ ،یارو یاورتان باشد.پیروز وکامیاب باشید🌹🌺

موسوی ۲
موسوی ۲
27 روز قبل

درود وخداقوت به تیم پر تلاش سایت وهمه عزیزان
وتشکر فراوان از استاد بزرگوار جناب آقای مفتون 🌹🌹🌹

همسفر باقری ۲
همسفر باقری ۲
26 روز قبل

باعرض سلام ودرود فراوان
امید وارم که در تک تک لحظات زندگی‌مان سرشار از پیام‌های الهی باشد ومهمتر اینکه من دریافت کنم

همسفرکریمی
همسفرکریمی
26 روز قبل

تشکرمیکنم ازهمه عزیزانی که در جمعیت سروج فعالیت میکنند

مسافر سفراول محسن لژیون آماده سارزی
مسافر سفراول محسن لژیون آماده سارزی
26 روز قبل

سلام و عرض ادب خدمت استادجناب آقای مفتون و کمیته آموزش ومسئولین زحمتکش سایت🌹
برداشت من از تفسیر این پیام هر بار که خوانده میشود این گونه بوده که اول پیام ;گوش زد کردن به مسئولیت من در مسیر درمان هست ؛که اگر با تلاش و حرکت کردن و امید داشتن قدم در مسیر درمان بردارم ؛در قسمت دوم پیام امید رسیدن به رهای و درمان و شان و منزلت از دست رفته من دوباره خودم بدستش خواهم آورد 🌹

آخرین ویرایش 26 روز قبل توسط مسافر سفراول محسن لژیون آماده سارزی
همسفر سبحانی
همسفر سبحانی
26 روز قبل

با سلام خدا قوت همه اموزشها نوشتار ها قوامین دعای سفر اول و دعای سفر دوم برای من پبام هست باید در لحظه باشم اموزش بگیرم ودر زندگی کاربری کنم واز خود خود ساخته به خود واقعی برسم ممنون از استاد گرامی

مسافر مجید(لژیون اماده سازی)
مسافر مجید(لژیون اماده سازی)
26 روز قبل

سلام و عرض ادب خدمت اموزشگاه و خانواده سروج
این دستور جلسه به من اموخت که وقتی از ضد ارزشها دوری کنم و سمت ارزش ها برم و با توکل به خداوند تلاش کنم و بدی هارا از جسم و ذهنم دور کنم شکوه انسانی خود به خود به من برمیگردد

همسفر ولی زاده
همسفر ولی زاده
26 روز قبل

با سلام.
تشکر از همه عزیزان خدمتگزار و استاد عزیز.
با اینکه چندین بار این موضوع آموزشی را در جلسه حضور داشتم ولی باز هم پیام جدید و مطلب جدید آموزش گرفتم.که رسیدن به نور حقیقت همان رسیدن به خود واقعی ست که هر چه بیشتر از ضدارزشی ها دور شوم و تزکیه و پالایش کنم به درک آن میرسم.
چون با تفکر زائد افیونی وتقلاهای زیاد برای نجات مصرف کننده روز به روز در آتش درون خود میسوختم و خاکستری از آنها وجودم را تاریک و تاریک تر شده بود وتنها راه نجات خودم خارج شدن از این تاریکی و ظلمت تفکرات زائد بود.

مجید مسافر سفر اول
مجید مسافر سفر اول
25 روز قبل

سلام و خدا قوت به همه دوستان بویژه خدمتگزاران سایت.
ممنون از کمیته محترم آموزش و استاد راهنمای عزیز که بخوبی آموزش دادند که خدا را وکیل قرار دادن یعنی حرکت بطرف ارزشها چراکه خدا در کارهای ضدارزشی وکیل نمیشود.پس هرکس به خدا توکل کند مطمئنا به کامیابی میرسد.
و در کلام الله آمده است هر کس بخدا توکل کند از غیر او بی نیاز میشود.

همسفر عدنانی
همسفر عدنانی
24 روز قبل

با تشکر از استاد راهنمای بزرگوار ،بارهااین اموزش را گرفتم ولی هر بار که حس هایم بازتر میشود پیام دیگری میگرم وبهتر درک میکنم وبا تزکیه وپالایش میتوانم از رنج وادبار فاصله بگیرم وبه خود واقعی برسم که همان شان انسانی وعزت نفسی که در زیر خاکستر ها پنهان کردم است ودر این مسیر کمکهای نیروی مافوق را بهتر حس میکنم .

مری اسماعیلی
مری اسماعیلی
21 روز قبل

سلام و خدا قوت به خانواده سروج
انشالله با خلوص نیت و افکارم،، بتوانم پیام‌های الهی را بگیرم و توجه کنم و گوش فرا دهم .و این را می‌دانم که هر روزم پر از پیام‌های الهی است،،،…