جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
آسیب شناسی در سفر

یک رابطه جنسی سالم، حق هر فردی است و خداوند در کلام اله می فرماید: از جنس شما برای شما آفریدیم تا یکدیگر را کامل کنید. پس رابطه جنسی، یک رابطه الهی است ولی بشرطها و شروطها.

 

موضوع کارگاه آموزشی مسافران: آسیب شناسی در سفر

استاد: جناب آقای مفتون

تاریخ: شنبه 1403/05/06

یکی از ارتباطات خیلی مهم که به تجربه دیده شده می تواند در درمان خیلی مؤثر باشد، ارتباطات خانوادگی و از جمله ارتباط جنسی است که اگر از مسیر اصلی خود خارج شود، بسیار آسیب زاست.

یک رابطه جنسی سالم، حق هر فردی است و خداوند در کلام اله می فرماید: از جنس شما برای شما آفریدیم تا یکدیگر را کامل کنید. پس رابطه جنسی، یک رابطه الهی است ولی بشرطها و شروطها.

در تمام ادیان ابراهیمی آمده زن و مرد هر دو انسانند و طبق ضوابط شرعی خود می توانند با هم ارتباط داشته باشند و این رابطه سالم و جزء روابط آبی است که روز چهارشنبه راجع به آن صحبت شد. ولی متأسفانه به دلیل نوع فرهنگ، تربیت و آموزش نادرست، این رابطه تبدیل به یک لذت آنی شده است و در ذهن ما به وجود آمده که این رابطه باید به قصد لذت انجام شود.

هیچ وقت رابطه جنسی را در جامعه و در بین خود، یک رابطه الهی نمی دیدیم. اگر بخواهیم در رابطه، دنبال فضیلت باشیم به جنبه الهی آن می نگریم ولی اگر این خواسته در رابطه با رذیلت باشد، جنبه حیوانی پیدا می کند و آن خوی حیوانی خودش را نشان می دهد و در مسیر سفر درمانی بزرگترین ضربه را می زند.

متأسفانه کسانی که درگیر این رابطه با خوی حیوانی می شوند، اولین ضربه را به مرام و مذهب و دین و اخلاق خود می زنند و بعد به شخصیت ناموس خود ضربه می زنند و باعث می شود دیر یا زود از درمان پرت شوند.

وقتی کسی کشش به رابطه با زنی غیر از همسر خود، رابطه با پسرها و… پیدا می کند، از نظر ذهنی و فکری در رذیلت و خوی حیوانی خود است و ادامه دادن و رفتن در این مسیر باعث تقویت آن خوی حیوانی است و این نکته خیلی مهمی در سفر درمانی است.

همیشه در آن لحظه، فضیلت و ندای وجدان هم به صدا درمی آید که چرا پنهانکاری می کنی و حتی بعضی ها همان لحظه از خودشان خجالت می کشند. اگربتوانیم به این دیدگاه برسیم که رابطه ی غیر، یک رابطه حیوانی و رذیلانه است، خودبه خود ارضاء می شویم و چیزی را که نباید ببینیم، نمی بینیم.

وقتی به همسران خود بی محلی می کنیم و به خواسته ها و احساسات آنها توجه نمی کنیم، زمینه گرایش به غیر در ما به وجود می آید و این نکته خیلی ظریفی است و رذالت است که این را در ما پرورش می دهد و این کثیف ترین حالت انسانی در یک فرد است.

بارها گفته شده هر بار از یکی از خواسته های نفس اماره گذشتم، شهادتی را تجربه کردم و این خود نوعی جهاد است. چنانچه حضرت علی(ع) می فرمایند بزرگترین جهاد، جهاد با نفس اماره است.

درِ توبه همیشه باز است و انسان می تواند از خطاهایی که در گذشته داشته برگشت کند. تا حالا نمی دانسته ولی از الان که می داند می تواند و باید از اعمال گذشته خود بازگردد. و کسی که بداند و توبه نکند، دیگر از رحمت الهی دور می شود. چون رحمت الهی شامل حال کسی می شود که از ظلمت بیرون بیاید، «الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور»، بیرون آمدن از این تفکر، خروج از ظلمت به سوی نور است و آنجاست که خداوند ولیّ و سرپرست می شود.

پس ما می توانیم و باید بتوانیم رذیلت خود را بشناسیم و بدانیم اگر نشناسیم، بزرگترین آسیب سفر را به ما می زند.

دید خیلی از افراد به این قضیه، از نظر شرع صیغه کردن است در صورتی که وقتی همه آداب دین را رعایت کردیم، می توانیم به خود این حق را بدهیم. از اخلاق و شرع و… سوءاستفاده نکنیم.

یکی از مشکلات رابطه با غیر به خصوص برای کسانی که متأهل هستند این است که شخص مصرف کننده توانایی جنسی خود را از دست می دهد و وقتی با دیگری هم رابطه دارد، نسبت به همسر خود بی اهمیت تر می شود و چه بسا باعث گرایش همسر به گناه می شود.

هر وقت خواستید این گناه را انجام دهید، یک لحظه حس کنید طرف شما این کار را انجام میدهد، ببینید عکس العمل شما چیست.

اگر متأهلید حتماً به خانم های خود توجه کنید، بدون ریا و صادقانه، اجازه ندهید حسرت بخورد. حسرت خوردن زن خیلی بد است. حقارت زن جایی است که مرد داشته باشد و حسرت بخورد و این بزرگترین گناه برای یک مرد است. خیلی از ما نمی دانستیم ولی اگر الان که می دانیم باز هم همان رفتارهای قبل را ادامه دهیم، مورد خشم الهی واقع می شویم.

دوستانی که در این زمینه مشارکت نمودند:

مسافران: حسین- عباس- سعید- یوسف- محسن- مجید- حجت- مسعود- مسعود2- محمدحسین- علیرضا1-

مسئول کارگاه: مسافر سفر دوم عباس
مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم محمد
3.9 8 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

13 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدی
محمدی
1 ماه قبل

سلام وخداقوت به همه خدمتگذاران جمعیت سروج
تشکر از استاد عزیز که اینقدر مو شکافانه همه ابعداد درمانی را در نظر گرفته واموزشهای لازم وضروری رابه من نوعی میدهد وباعث میشود که هر دستور جلسه راسطحی از ان عبور نکنم وتدبر وتفکر کنم
تشکر از تیم زحمتکش سایت

همسفر سبحانی
همسفر سبحانی
1 ماه قبل

با سلام وتشکر از استاد عالی بود

مسافر حسن
مسافر حسن
1 ماه قبل

با تشکر استاد، کمیته آموزش ومسئول سایت

همسفر رضایی
همسفر رضایی
1 ماه قبل

سلام خداقوت استاد تشکر از اینکه این دستور جلسه را ب خوبی باز کردی ممنون ازمسول سایت که خیلی زحمت میکشندتشکرازسروج

مسافر حسین رحیمی
مسافر حسین رحیمی
1 ماه قبل

درود و خدا قوت و تشکر از تفکر سروج و جناب اقای مفتون

مجید مسافر سفر اول
مجید مسافر سفر اول
1 ماه قبل

سلام و خدا قوت خدمت تمام دوستان بخصوص خدمتگزاران سایت.
تشکر از کمیته محترم آموزش و استادراهنمای عزیز.
یکی از دلایلی که رابطه نامشروع باعث پرت شدن از درمان میشود این است که فقط جنبه لذت جویی دارد و لذت نامشروع جزو ضدارزشهاست و با درمان همخوانی ندارد.

مسافر سفر اول محمد حسین
مسافر سفر اول محمد حسین
1 ماه قبل

با عرض سلام و خسته نباشید به استاد عزیز و همه خدمتگزاران سروج ، آسیب شناسی در سفر یعنی شناخت هر چیزی ،موضوعی و یا کاری که در سفر به من آسیب میزند از تغذیه گرفته تا رفتار و گفتار و ارتباطاتی که استاد به خوبی بیان کردند ، انسان ممکن الخطاست اما به نظر من گاهی آن ذات پاک و روح خداوندی نمی‌گذارد من انسان پا را فراتر از یک سری حد و مرزها بگذارم واین همان دست خداوند است که امروز به حکمت ان تاریکی ها پی ببرم
با تشکر از کمیته محترم آموزش و تیم پر تلاش سایت

مسافر سفر اول داوود لژیون آماده سازی
مسافر سفر اول داوود لژیون آماده سازی
1 ماه قبل

با سلام و درود به همه خدمتگزاران سروج. از استاد بسیار تشکر میکنم که باز کردن این دستور جلسه باعث شد با قدم های محکمتر به مسیر درمان ادامه دهم واین آموزش وآگاهی را اگر قبلا داشتم و یا کاربردی میکردم از مسیر درمان دور نمی‌شدم حال فهمیدم که با نداشتن آگاهی در این زمینه چقدر به خودم،خانواده و اطرافیان آسیب های جبران ناپذیری زدم. خداروشکر میکنم که دراین مسیر و جایگاه قرار دارم و از خدا میخواهم بتوانم با آموزش دیدن دراین مسیر و کاربردی کردن آنها بتوانم این جایگاه را حفظ کنم و با استفاده از تجربه پیشکسوتان و اساتید سروج مسیر درمان را برای خودم هموار سازم.

مرتضی مسافر سفر اول
مرتضی مسافر سفر اول
1 ماه قبل

باعرض سلام واحترام
تشکر میکنم از کمیته محترم آموزش وتشکر از استاد گرامی
در روابط جنسی خود اگر چه به دنبال جنس متفاوت در خارج از حریم زندگی خود نبوده ام ونیستم اما امروز آموختم همان روابطی که در زندگی داشتم با نگاه لذت آنی ولذت جویی بوده و این دید در مواقعی که شرایط ارتباط وجود نداشته باشد قطعأ باعث آسیب من خواهد شد چه بسا که در این شرایط قرار گرفته و آرامش را از روح وجسم خود دور کرده‌ام، و ممکن است همین نگاه شرایط را در زندگی من تغییر دهد باید این رابطه را رابطه‌ای الهی بدانم و بادوری از رذائل وخوی حیوانی خود بر اساس فضائل آن رابسنجم.
سپاسگزارم از همه دوستان خدمتگزار سروج وتشکر میکنم از تیم وعوامل زحمت کش سایت

همسفرکشاورز
همسفرکشاورز
1 ماه قبل

سپاس از استاد🙏🏻
وکمیته محترم آموزش که به تمام جنبه های زندگی مسافران وهمسفران اهمیت میدهندو کلیدهایی دراختیار همه ماقرار میدهند برای برقراری روابط سالم بویژه همسران….آموزشهای غلطی در گذشته داشتیم وبا تفکر سروج آنهارا تغییرمیدهیم و از اینکه کنار عزیزانمان هستیم لذت میبریم⚘

حجت مسافر سفر اول
حجت مسافر سفر اول
1 ماه قبل

سلام و عرض خدا قوت
تفکر سروج تمام جوانب را در نظر دارد و درس زندگیست از این بابت خدا را شکر
یکی از مسائل زندگی غریزه جنسی است که
در محافل دیگر کمتر به آن اهمیت داده می شود که این جلسه استاد گرامی جناب مفتون در مورد آن کامل شرح دادند
با تشکر

مسافراسماعیل اماده سازی
مسافراسماعیل اماده سازی
1 ماه قبل

با سلام خدا قوت به تیم اموزش واستاد که به خوبی و روان دستور جلسه باز کردن
منم سالهاست که درگیر این رابطه هستم انشالاه بتونم با تفکر درست از این رابطه به سلامت عبور کنم ممنون از کمیته اموزش

مسافر علیرضا رفیعائی
مسافر علیرضا رفیعائی
1 ماه قبل

آموزش‌های بسیار مفید و شفاف این جلسه می‌تواند چراغ راهی پرنور و ارزشمند برای یک زندگی سرشار از آرامش برای من رهجو باشد،ممنونم از استاد راهنمای گرانقدر