جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
شناخت جایگاه

کسی که خواهان رهایی از دام اعتیاد است، از خیلی از خواسته های غیرمعقول نفس اماره و لذتهای آنی خود می گذرد وآنجاست که می تواند بگوید یک مسافر واقعی است و خصوصیات مسافر را دارد و آن موقع است که به جایگاه واقعی خود می رسد و حرمتش حفظ می شود.

موضوع کارگاه آموزشی مسافران: شناخت جایگاه

استاد: مسافر سفر دوم هادی

تاریخ: شنبه 1403/04/30

امروز می خواهیم بررسی کنیم شناخت جایگاه چه لزومی برای یک مسافر خواهان درمان شدن دارد.

از خودم شروع می کنم؛ حدود نه سال پیش که وارد جلسات شدم کاملاً جایگاه خودم را در خانواده، در اجتماع، محل کارم و… از دست داده بودم. بدون تعارف، همه ما که اینجا نشستیم، در برهه ای از زمان جایگاه خود را از دست دادیم و موضوع امروز می تواند به ما کمک کند تا بدانیم به عنوان یک مسافر با رعایت چه نکاتی جایگاه واقعی به ما برگردانده می شود.

آن چنان که استاد روز چهارشنبه هم توضیح دادند، پیام سفر اول به ما نوید می دهد جایگاه و ارزش از دست رفته می تواند دوباره به ما برگردد، اما اینکه چطور برگردد شرایطی لازم است.

برای رسیدن به هر جایگاهی لازم است سه پارامتر حق، وظیفه و حرمت رعایت شود که در جلسات به آن مثلث جایگاه می گوییم.

حق یک مصرف کننده خواهان درمان، سلامتی، با نشاط زندگی کردن، آرامش و درست زندگی کردن است، چون در گذشته، با انتخاب مصرف مواد، حق سلامتی را از جسم و روح خود گرفته است. حق ما آن چیزی نیست که به نفع ماست، خیلی جاها باید حق دیگران را رعایت کنیم و به آنها احترام بگذاریم تا حق ما هم داده شود و عدالت برقرار شود و آموزش این ها در جلسات سروج به ما داده می شود و مرتب تکرار می شود تا در ما نهادینه شود، چون به عنوان یک مسافر نیاز به تکرار و تمرین آموزش ها داریم.

ضلع دیگر، وظیفه است؛ یک مسافر وظیفه دارد پروتکل درمان را به نحو احسن و بدون کم و کاست انجام دهد، خیلی ها از پروتکل درمان فقط دارو خوردن را دوست دارند، یا بعضی افراد هم صرف نظر از خوردن دارو فقط می خواهند آموزش بگیرند، اینها هیچ کدام رعایت پروتکل درمان و انجام وظیفه درست مسافر نیست. رعایت هر سه پارامتر پروتکل درمان 1- دارو خوردن، 2- آموزش گرفتن و کاربردی کردن و 3- در نظر گرفتن زمان با هم باید باشد.

کسی که خواهان رهایی از دام اعتیاد است، از خیلی از خواسته های غیرمعقول نفس اماره و لذتهای آنی خود می گذرد وآنجاست که می تواند بگوید یک مسافر واقعی است و خصوصیات مسافر را دارد و آن موقع است که به جایگاه واقعی خود می رسد و حرمتش حفظ می شود.

حرمت دارای اهمیت زیادی است و لذا هر جلسه دو بار خوانده می شود و شخصی که برای درمان شدن به اینجا آمده، باید اینها را بپذیرد تا به درمان و جایگاهی که مدنظر تفکر سروج است برسد، درمان شده ای که نماد تفکر سروج است و خودش را رهجوی تفکر سروج می داند، چه سفر اول و چه سفر دوم، در هر شرایط و جایگاهی که باشد، حرمتها را رعایت می کند. چون می داند بدون رعایت حرمتها محال است بتواند به جایگاه واقعی خود برسد.

با انجام وظیفه و رعایت حرمت، به حق خود که سلامتی است می رسیم و آنجاست که ماندگار و ارزشمند می شویم و به عزت نفس می رسیم. مصرف کننده از همه توقع احترام دارد ولی افراد خانواده به او احترام نمی گذارند چرا؟ چون جایگاه خودش را نمی شناسد درنتیجه نمی تواند وظیفه خودش را به عنوان پدر یا همسر یا فرزند انجام دهد و فقط به خانواده لطمه زده و اذیت کرده است.

حال کسی هم که به جلسات آمده و هنوز با خودش تسویه حساب نکرده و هنوز دوستدار مواد است و اینها را رعایت نمی کند نباید انتظار داشته باشد درمان شود. زیرا هیچ کدام از وظایف خود را در قبال خانواده و در قبال مسافر بودن در تفکر سروج درست انجام نداده است.

برای رسیدن به جایگاه خود، باید تفکر افیونی به تفکر سالم تبدیل شود و این زمان بر است، ولی در عین حال باید هر هفته و هر ماه تغییرات خود را نسبت به روزهای اول بسنجیم، ببینیم چقدر راهنمایی های سرلژیون و راهنما را انجام می دهیم و چقدر از رفتارهایی که در گذشته داشته ایم دور شده ایم.

شناخت جایگاه با رعایت قوانین و حرمتها- آموزشهایی که هر جلسه داده می شود – خواندن نوشتارها در جلسه – نوشتن تکالیف- آموزش در لژیون و… به ما آموزش داده می شود. من مسافر وقتی بفهمم با خودم چند چند هستم، با خودم و اطرافیان و خانواده چه کار کردم، می توانم بفهمم جایگاه من کجاست تا آرام آرام همان پله هایی که پایین رفتم را دوباره برگردم.

یک مسافر نما، خودش بیشتر از هر کسی می داند که از درون مسافر نیست و فقط اسم مسافر را یدک می کشد. شاید روز اول من هم برای درمان نیامده بودم، فقط می خواستم دیگر مواد مصرف نکنم، ولی تفکر سروج آنقدر قوی است که توانست من را تکان دهد و یک جمله یا یک مشارکت و یا یک صحبت باعث شد من به خودم بیایم. دور شدن از مصرف مواد به راحتی نیست باید جایگاه خود را بدانیم تا ارزش درونی و عزت نفسی که از دست دادیم را بیابیم.

هرچه جلوتر برویم مسئولیت ما در قبال درمان مان بیشتر می شود چون بیشتر خودمان را می شناسیم. برای همین باید حرمتها و قوانین را به درستی اجرا کنیم. چون خیلی مواقع رفتارهای اشتباه ما و رعایت نکردن درست قوانین و حرمتها باعث ایمان سوزی می شود، این ایمان سوزی می تواند با دور شدن یک نفر از مسیر درمان در جلسات باشد و یا با ایمان سوزی همه افراد خانواده نسبت به درمان باشد.


دوستانی که در این زمینه مشارکت نمودند:

مسافران: مجید- عباس- محسن- مجید2- حجت- رضا- حسین – اسماعیل- حسن-

مسئول کارگاه: مسافر سفر دوم عباس

مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم آرش

4.2 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

27 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همسفر غفاری
همسفر غفاری
2 ماه قبل

درود و خداقوت به همه عزیزان
از استاد سپاسگزارم که آموختند اگر من در هرجایگاه ک باشم وظایف خودم را به درستی بشناسم و انجام بدهم به ارزشمندی و جایگاه واقعي میرسم وحرمت ام حفظ خواهدشد.
از تیم سایت وکمیته آموزش سپاسگزارم

همسفرکشاورز
همسفرکشاورز
2 ماه قبل

سپاس از استاد🙏🏻
برداشتم این است که اگر وادی چهارم را خوب درک کرده باشم درواقع جایگاهم را میشناسم و براساس پذیرش مسولیتم میتوانم جایگاه انسانی ام رامشخص کنم🌹

مسافر احسان ۲
مسافر احسان ۲
2 ماه قبل

در پناه حق باشید

همسفر ولی زاده
همسفر ولی زاده
2 ماه قبل

با سلام.تشکر و خدا قوت به استاد عزیز وهمه مسئولین تفکر سروج.
پرتوان و سبز باشید

مرتضی مسافر سفر اول
مرتضی مسافر سفر اول
2 ماه قبل

باعرض سلام واحترام
تشکر میکنم از کمیته محترم آموزش وتشکر از استاد گرامی
آموختم وقتی میتوانم به حق خود که سلامتی و آرامش ونشاط درمانی است برسم وجایگاه از دست رفته خود را باز یابم که وظایف خودرا کامل وبه درستی انجام دهم واحترام به قوانین وحرمتها ورعایت آنها را الزامی بدانم ،میتوانم باحرف گوش کردن و کاربردی کردن آموزش‌ها به مرور زمان و با تکرار ،تمرین واستمرار جایگاه خود را بشناسم وبه جایگاهی که حق طبيعي من وشایسته آن هستم برسم.
سپاسگزارم از همه دوستان خدمتگزار سروج وتشکر میکنم از تیم وعوامل زحمت کش سایت

همسفر خدائیان
همسفر خدائیان
2 ماه قبل

با قدر دانی از توضیحات استاد گرامی🙏🌹
در هر جایگاهی که هستم باید حرمتها را رعایت کنم تا جایگاه واقعی خودم را پیدا کرده و به ارزشمندی برای خود ودیگران و جامعه برسم 🌹

همسفر حریری
همسفر حریری
2 ماه قبل

باسلام وتشکرازاستادوهمه خدمتگزاران سروج
باکمک آموزشها وشناخت خواسته های نامعقول،وعبور از نفس اماره ،رعایت حرمتها کم کم وظایف ومسئولیتهای خود را درهر جایگاه می شناسم وبه آرامش ،ارزشمندی و….میرسم.

مسافر سفر اول محمد حسین
مسافر سفر اول محمد حسین
2 ماه قبل

با عرض سلام و خسته نباشید به استاد عزیز و همه خدمتگزاران سروج ، همانطور که در جلسات گفته میشود درمانگر خودم هستم ، جایگاه را هم در جلسات به من نمیدهند بلکه باید خودم به دست بیاورم ،اموزشها در جلسات داده میشود ، برای همه یکسان است و بستگی دارد من از چه دیدی به آن نگاه میکنم و آنجاست که عدالت بر من جاری میشود و خود جایگاه خودم را مشخص میکنم ، اگر تجربه خود را بخواهم بگویم در بدو ورود به جلسات هم دارو را جایگزینی برای مصرف میدیدم تا به مرور کم شود و هم عجله داشتم که زودتر این اتفاق بیفتد ،هواسم به دیگران بود ببینم چه کاری انجام میدهند که مثلاً بعد از یک ماه به لژیون بعد می روند ،و عدالت این بود که 3ماه در تازه واردین و 5ماه در آماده سازی باشم ،از زمانی که دارو برایم مقدس شد ، عجله برای کم شدن دارو نداشتم ،اموزش گرفتم و کم کم به آنها عمل کردم ، امروز به نقطه ای رسیده ام که از درون خودم آگاهم ونیاز به آموزش و تکرار و تمرین را بیش از پیش در خود میبینم ،به گفته راهنمای عزیزم خود کم بینی هم به نوعی منیت است و فقط امیدوارم لیاقت جایگاه امروزم را داشته باشم
با تشکر از کمیته محترم آموزش و تیم پر تلاش سایت

همسفر عدنانی
همسفر عدنانی
2 ماه قبل

با سلام وسپاس از استاد گرامی که بخوبی مثلث جایگاه را اموزش دادند ودستور جلسه خواستن ودانستن وتوانستن برای من تداعی شد ،اگر به دنبال جایگاه خود هستم وحق من که سلامتی و احترام است میخواهم باید با دانستنی درست که همان تفکر سالم سروج است وظایفم را بشناسم ،تا به توانستن که همان حق و جایگاه من است برسم .

همسفر ابراهیمی۲
همسفر ابراهیمی۲
2 ماه قبل

باسلام وتشکر از استادوخدمتگذاران تفکرسروج
برداشت من از این دستور جلسه این است که سلامتی جسم وروح حق من است،من در جایگاه همسفروظیفه دارم پیرو قوانین وحرمتها باشم ومسئولیت درمان خودم رابپذیرم تا ازتفکر زائدکم کم به تفکر سالم برسم

همسفر موسوی
همسفر موسوی
2 ماه قبل

با تشکر وقدر دانی فراوان از استاد گرامی که موضوع را به خوبی برسی نمودند و اموختم که برای رسیدن به حق واقعی باید از یک سری خواسته های نفسانی که حق خودم میدانم بگذرم ان وقت حق بر من جاری میشود بدون اینکه من ادعای حق کنم زیرا زمانی که در مرحله نفس اماره قرار دارم فقط به دنبال حق طلبی هستم

علیرضا ۲
علیرضا ۲
2 ماه قبل

دریافتم که حقم از درمان را در صورتی میتوانم بگیرم ؛
که پروتکل درمان را با رعایت حرمتها و قوانین اجرا کنم و آنجا جایگاه، خود به خود، منتظر.
تشکر و قدردانی از استاد و تیم پرتلاش و قدرتمند سایت سروج.

همسفر سبحانی
همسفر سبحانی
2 ماه قبل

با عرض سلام واحترام به استاد گرامی با شناخت جایگاه خود دیگر دخالت توی کار دیگران نمی کنم وحس مالکیت را از خود میگیرم وبرای نظر دیگران ارزش قائل می شوم من مسئول رفتار گفتار وعمل کرد خودهستم تا به ان ارزشمندی برسم وقتی جایگاه همسری را از دست بدهیم جایگاه مادری را هم زیر سوال می برم ممنون وسپاسگذارم

همسفر ملکی
همسفر ملکی
2 ماه قبل

با عرض سلام و خدا قوت. تشکر فراوان از استاد گرامی.

همسفرحیدری
همسفرحیدری
2 ماه قبل

باسلام وخداقوت خدمت همه دوستان وتشکرفراوان ازاستادگرامی….آموختم که خودم راباخودم مقایسه کنم،باکمک آموزشهاتفکرم راسالم کنم،قوانین وحرمتهارارعایت کنم تاکم کم جایگاهم راپیداکنم تشکرازمسئولین زحمتکش سایت

محمدی
محمدی
2 ماه قبل

سلام وخداقوت به همه خدمتگزاران عزیزجمعیت سروج
باتشکراز استادگرامی

همسفر رضایی
همسفر رضایی
2 ماه قبل

سلام خداقوت استاد تشکر از اینکه دستور جلسه را بازکردیدمن باتفکرزاعدم جایگاه م ازدست داده بودم آموزش گرفتم هرچه بیشترحریم حرمتهارارعایت کنم وپله پله برگردم ارزشها ومسولیت هام بشناسم
دره جایگاهی هستم انشاالله جایگاهام ب دست می‌آورم
ممنون از کمیته آموزش ومسول سایت

همسفر باقری ۲
همسفر باقری ۲
2 ماه قبل

باسلام و درود
ان شاءالله با اجرای صحیح حرمتها وظیفه خود را در جایگاه یک همسفر یا مسافر بتوانیم رعایت کنیم تا حق تفکر سروج را به درستی ادا نماییم

مجید مسافر سفر اول
مجید مسافر سفر اول
2 ماه قبل

با عرض سلام و وخداقوت ب کل جمعیت سروج بویژه تیم زحمت کش سایت
و تشکر از کمیته آموزش و استاد گرامی و تفکر ناب سروج
چراکه جایگاه فعلی من خیلی بهتر از زمان ورودم هست و این را اثر آموزشهای سروج میدانم.

مسافر داوود لژیون آماده سازی
مسافر داوود لژیون آماده سازی
2 ماه قبل

با سلام و درود به همه عزیزان و تشکر فراوان از استاد که دستور جلسه را به خوبی باز کمردند و با خودم جایگاه قبل از درمان و جایگاه کنونی را مرور میکنم خدا را شکر میکنم که دراین جایگاه قرار دارم و از تفکر سروج سپاسگزارم

همسفر مزروعی
همسفر مزروعی
2 ماه قبل

با سلام و تشکر از استاد گرامی …اموختم من اگروظایفم را در جایگاه خودش انجام بدهم با رعایت حرمتها به حقم که ارزشمندی و ارامش هست میرسم.

مسافر سفر اول ابراهیم
مسافر سفر اول ابراهیم
2 ماه قبل

با سلام و درود خدمت تمامی دوستان
دریافتم برای رسیدن به درمانی که مد نظر تفکر سروج هست باید هر هفته خودم را بسنجم وببینم که چقدر از فرامین را کاربردی کرده ام.
تشکر فراوان از تیم سایت 💜

همسفر باقری ۱
همسفر باقری ۱
2 ماه قبل

سپاسگزارم از استاد.برداشت من این است که اگر من بتوانم وظایفم را به درستی انجام دهم همراه با رعایت حرمتها،خواه ناخواه به حق خودم که سلامتی است میرسم و ماندگار میشوم.با تشکر از مسوولین سایت

مسافر حسن
مسافر حسن
2 ماه قبل

با تشکر از استاد،کمیته آموزش ومسئول سایت

خسرو مسافر سفر اول ازلژیون آماده سازی
خسرو مسافر سفر اول ازلژیون آماده سازی
2 ماه قبل

باسلام وخداقوت من بامصرف مواد همه جایگاها یی که داشتم را از دست داده بودمحتی وظیفه پدری و همسر داری واین موقعیت بیشتر به خانواده‌ام ضربه زده بود با آمدن به خانواده سروج کم‌کم جایگاه خود را پیدا کردم ولی جایگاه اصلی که رسیدن به تعادل و آرا مش که حق هر انسان است صبر زمان احتیاج دارد پس حرمت ها را قبول کرده وبا کاربردی کردن آموزش ها به جایگاه امن واستوار خود خواهم رسید

مسافر علی لژیون نهایی
مسافر علی لژیون نهایی
2 ماه قبل

با سلام وعرض ادب
باتشکر از کمیته محترم آموزش وتمام زحمتکشان مجموعه سروج
درگذشته با  دچار شدن به تفکر افیونی در مسیر ضد ارزش ها قدم گذاشتم واین باعث شد که  در جامعه ،محل کار وحتی در خانواده نتوانم جایگاه مناسبی بدست بیاورم وحتی جایگاهی که داشتم را هم از دست دادم.
حال با این دستور جلسه آموختم که با تلاش ،کوشش،صبر و  به کمک تفکر سروج وحرکت در مسیر ارزش ها میتوانم جایگاه شایسته ای  بدست بیاورم .

مسافر علیرضا رفیعائی
مسافر علیرضا رفیعائی
2 ماه قبل

ممنون و سپاسگزارم از استاد گرامی که بمن آموزش دادند شناخت نیروهای بازدارنده و حرکت در صراط مستقیم است که می‌تواند جایگاهی ارزشمند بمن هدیه کند و مسئولیت انجام این کار فقط به عهده خود منست،صدالبته با آموزش پذیری و کاربردی کردن آموزش‌های تفکر درمانی سروج