جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
خدمتگزاران لایق

در سفر دوم مهمترین خواسته نفسانی خارج شدن از جهان تاریکی، شناخت خود و خدمت به همدردان بدون چشمداشت است. اگر با این دیدگاه وارد سفر دوم شویم، یواش یواش روی این محور کار می کنیم و دنبال این هستیم تا بدانیم چه چیزی ما را از جهان تاریکی خارج می کند و به اعتقادات خود نمی چسبیم.

موضوع کارگاه آموزشی سفر دوم: خدمتگزاران لایق

استاد: جناب آقای مفتون

تاریخ: دوشنبه 1403/03/21

خدمت و خدمت کردن چیست؟

قبل از هر چیز باید گفت پایه خدمتگزاری، خدمت است. یعنی باید خدمتی باشد که خدمتگزار به وجود بیاید. در خدمت کردن هم موظفیم هم مکلف. چرا هم موظفیم هم مکلف؟

در این تشکیلات نه برای خدمت کردن پول و حقوق می دهند و نه کسی را وادار و اجبار به خدمت می کنند، بلکه خود فرد، این وظیفه را برای خودش انتخاب می کند، چون می خواهد بهای کسب آگاهی خود را بپردازد. آگاهی که در طول و مسیر درمان به دست آورده و این بهاست که باعث می شود شخص خود را موظف بداند. زمانی که کسی این وظیفه را برای خود انتخاب کرد و احساس موظف بودن را در خود احیاء کرد، آنگاه خود به خود مکلف می شود، یعنی تکلیف دارد. تکلیفش این است که در چارچوب قوانین و حرمتها و تفکر درمانی سروج خدمتش را ارائه دهد.

خدمتگزار موظف و مکلف که با دیدگاه دادن بهای آگاهی و آموزشها خدمتگزاری کند، می شود فرد مستغنی و بی نیاز که تأیید و تمجید شدن برایش مهم نیست. چون مستغنی و بی نیاز از هر چیزی است. و چنین خدمتگزاری می شود «خدمتگزار لایق».

خدمتگزار لایق، رفتار و کردار و همه چیزش ارزشمند می شود. دیگر منافع شخصی و تفکرات شخصی خود را محور عمل قرار نمی دهد. چون علاوه بر خدمت کردن به دیگران و مراقبت کردن از آنها از خودش هم مراقبت می کند، هم مراقبت جسمی و هم مراقبت تفکری، تا بتواند تکلیفی که بر اثر وظیفه برای او ایجاد شده، به نحو احسن انجام دهد.

زیرا بزرگترین آسیبها در خدمتگزاری، عدم مراقبت از خود است. عدم مراقبت از خود، باعث می شود روی عقیده، پیشنهاد و نظریه خود، تعصب داشته باشیم و اگر با آن موافقت نشد، موضع بگیریم و بدمان بیاید و نگاهمان نسبت به کسی عوض شود، چون فکر می کنیم شخصیتمان زیر سؤال رفته در صورتی که نظریه زیرسؤال رفته و این نشان میدهد شخص مستغنی و بی نیاز نشده است.

اینکه چقدر یک خدمتگزار لایق باشد، برمی گردد به اینکه چقدر موظف، مکلف و مستغنی(بی نیاز) باشد. بدون توجه به مورد تأیید بودن و نبودن، کار درست را انجام دهد.

اشتباه جایز است ولی اگر اشتباهی دو بار انجام شد، یعنی خدمتگزار مکلف نیست، فقط دنبال این است که خواسته اش انجام شود. آنجاست که در هدف جمعیت ما که قرار است یک نفر بدون چشمداشت بیاید و درمان شود اثر منفی می گذارد.

دقت کنیم تک تک ما این ضعف ها و مشکلات را داشتیم و اگر این پارامترها را رعایت نکنیم نه تنها خدمتگزار لایق نیستیم بلکه یک الگوی ناقص می شویم. خدمتگزار لایق برای تفکر درمان تلاش می کند تا یک نفر بدون هیچ چشمداشتی درمان شود نه برای شخص خاص و وظیفه تک تک ما سفردومی هاست که از حریم تفکر درمان دفاع کنیم.

در سفر دوم مهمترین خواسته نفسانی خارج شدن از جهان تاریکی، شناخت خود و خدمت به همدردان بدون چشمداشت است. اگر با این دیدگاه وارد سفر دوم شویم، یواش یواش روی این محور کار می کنیم و دنبال این هستیم تا بدانیم چه چیزی ما را از جهان تاریکی خارج می کند و به اعتقادات خود نمی چسبیم.

زمانی می توانیم خدمتگزار لایقی باشیم که مسافر یا همسفر لایقی باشیم. یعنی به معنای واقعی مسافر و همسفر را فهمیده و درک کرده باشیم و در جهت آن قدم برداریم.

خدمتگزاری در سفر دوم برای کسانی است که مرتب و مستمر به جلسات می آیند، این به نفع خود شخص است.

ناشناخته های زیادی در وجودمان است پس نباید توقع داشته باشیم دیگران آن طور که ما دلمان می خواهد ما را بشناسند. در صورتی که ما باید اول خودمان را بشناسیم.

یکی از عوامل عدم مراقبت، عقیده به نظریه ای است و اصرار دارد همه چیز پیرامون ما بر مبنای آن نظریه انجام و مرتبط باشد. دلیلش این است که انسانها از اعتقادات برای خودشان یک هویت سازی می کنند و نسبت به آن تعلق خاطر می یابند و مشکل آنجاست که اگر نتوانند نظریه خود را پیش ببرند انگار شخصیت خود را ناقص و نارسا می بینند. تعصب از دیدگاه و نظریه حفاظت می کند. تعصب هر چیزی در نظرمان است را به قضایا القا می کنیم. پس باید طوری خدمت کنیم که تبعات منفی اول برای خود و بعد برای جلسه نداشته باشد. چون هر حرکت ما می تواند روی رهجو اثرگذار باشد.


دوستانی که در این زمینه مشارکت نمودند:

مسافران: میثم1- آرش- عباس ج – امید- مختار- علیرضا1- ایرج- علیرضا2- میثم2- حسین ک-

همسفران: استکی- ابراهیمی- باقری2- ولی زاده-

مسئول کارگاه: مسافر سفر دوم حسن
مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم اصغر
3.7 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسافر حسن
مسافر حسن
1 ماه قبل

با تشکر استاد،کمیته آموزش و مسئولین سایت

مسافر علی ارشادی
مسافر علی ارشادی
1 ماه قبل

درود و خداقوت به استادعزیز که بخوبی موضوع رو برسی کردند🖐🌹👍
ان شاالله درمسیر درمان باپی بردن به ناخالصی ها و ناشناخته های درون خودم بتوانم از خواسته های نفسانی و عقیده های شخصی دوری کنم تا هم به خودم خدمتی کنم و هم لیاقت خدمت به همدردانم رو داشته باشم🙏
تشکر فراوان از خدمتگزاران ارزشمند ولایق سایت💐🌹💐

نفس زیلایی
نفس زیلایی
1 ماه قبل

درود وخداقوت..
تشکرازاستادگرامی جلسه مفیدوپرباری بود وتلنگری برای من رهجو که آیا خدمت گذارلایقی هستم یانه؟ و عملکرد من بیانگر لایق بودن ویانبودن میتواند باشد..اینکه من چقدرتابع وفرمان بردار هستم؟چقدراموزشی که میگیرم را کاربردی میکنم ؟چقدردرچهارچوب قوانین وحرمتها حرکت میکنم؟ و اینکه چقدر مراقب روح و جسم و سلامتی خودم و اینکه چه خوارکی به ذهنم میدهم هستم؟..
این دستور جلسه باعث شد من به درون خودم بروم وببینم آیا یک همسفر واقعی که اشاعه دهند تفکردرمانی سروج است هستم یا یک همسفرنما؟
تشکرازکمیته آموزش..

فردوس استکی
فردوس استکی
1 ماه قبل

باسلام و درود فراوان خدمت همه بزرگواران
خدا قوت
کارگاه آموزشی این هفته نکات بسیار کلیدی برای بنده داشت که ابتدای امر آیا همسفر جلسه‌ای هستم ، آیا ابتدا به وظایفی که به آن متعهد شده ام عمل می‌کنم تا به مکلف بودن برسم و همین نکات نقص های از خودم را شناختم
انشاالله که بتوانم در راستای آموزشها وظایفم را با حس سالم و عشق به درستی انجام دهم
سپاسگزارم از کمیته آموزش و استاد بزرگوار و تیم بزرگوار سایت
در پناه حق باشید❤️🌹

همسفر غلامی
همسفر غلامی
1 ماه قبل

با تشکر از استاد بسیار عالی
آموختم گاهی کارمند یک اداره در درجه اول بر مبنای نیازمادی وظیفه ای را انتخاب وتکلیف را از روی اجبار انجام می‌دهد ممکن است در حین خدمت قصوری هم داشته باشد اما یک سفر دومی واقعی بر مبنای عشق و خواست قلبی که با کسب آگاهی و ایمان به تفکر سروج دارد(عشق،عقل،ایمان) وظیفه خدمت را انتخاب کرده و مکلف شده بنابراین اگر جایی خدمت رو بر مبنای خواست نفسانی خود انجام دادم تکلیف رو به درستی انجام نمی‌دهم چون نیازمندم .سپاسگزارم

مسافر علیرضا رفیعائی
مسافر علیرضا رفیعائی
1 ماه قبل

تشکر فراوان از استاد که چقدر قشنگ و فصیح آموزش دادند که من رهجو به این درک برسم که تاریکیهای درونم را باید بشناسم،با کاربردی کردن آموزشها تاریکیها را به روشنائی تبدیل کنم تا خدمتگزاری لایق بشم❤🌹🙏🌹🙏🌹🙏

علیرضا ۲
علیرضا ۲
1 ماه قبل

دریافتم که؛
وظیفه و تکلیف بر دوش من است.
بهترینها را باید انجام دهم تا به بی نیازی از تائید و تمجید برسم(لیاقت) و این مهم فقط با رسیدن به آگاهی(فوران و قلیان شعور)بدست می آید.
سپاس و قدردانی فراوان از استاد و تیم پرتلاش و قدرتمند سایت سروج.

همسفر ولی زاده
همسفر ولی زاده
1 ماه قبل

با سلام و تشکرفراوان از استاد بزرگوار
مثل همیشه موضوع را از زاویه ای دیگر بررسی نمودند تا من بتوانم روز به روز تاریکیهای درون خود را بشناسم و اگر خدمتی انجام میدهم با عشق و به دور از ریا و خودنمایی و …باشد.
و خدا را شکرمیکنم. که با هردستور جلسه ای تلنگری به خودم میزنم تا بفهمم کجای کار هستم و یک ارزیابی از عملکرد خود داشته باشم.
ممنون و خدا قوت به همه خدمتگزاران تفکر سروج