جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
وادی سوم و تأثیر آن بر من

وادی سوم به ما آموزش می دهد نه تنها هیچ کس به اندازه خودم به خودم فکر نمیکند بلکه هیچ کمکی هم نمی تواند به من بکند، و این من هستم که می توانم بفهمم چقدر با خود واقعی فاصله دارم و چقدر توانستم خودم را به آن خود واقعی نزدیک کنم؟

دستور کارگاه آموزشی مسافران: وادی سوم و تأثیر آن برمن

استاد: مسافر سفر دوم علی

تاریخ:شنبه 1403/3/19

امروز در خدمت هم هستیم تا ببینیم وادی سوم چه تأثیری روی ما و مصرف کنند ه ای که در مسیر درمان است گذاشته یا خواهد گذاشت؟

تیتر وادی سوم: «باید دانست هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتنِ خویش فکر نمیکند».

منظور از خود یا خویشتنِ خویش چیست؟ مگر چند خود یا خویشتن خویش وجود دارد؟

همانطور که استاد روز چهارشنبه در این مورد صحبت کردند، همه ما دو تا خود داریم “یک خود واقعی” و دیگری “خودِ خود ساخته” یا خودی که خودمان با آموزشهای غلط یا تربیت یا …. با دستهای خودمان ساختیم، یا به قولی شخصیتی که الان داریم همان خودِ خود ساخته ماست که با ضد ارزشها ساخته شده است.

“خود واقعی خودی است که خداوند بوجود آورده و از تمامی صفات خودش در اندازه های کوچک در ما تعبیه کرده است، از جمله بزرگی، خلاقیت، بخشندگی، رحمت و… اما ما با قرار گرفتن در مسائل ضد ارزشی تبدیل به خود دیگری شدیم، از جمله مصرف مواد، دروغ گفتن، قضاوت، کینه، بی اعتمادی و… و چون با آن شخصیت سازگار شده بودیم، خیلی راحت کار ضد ارزشی می کردیم و از خود واقعی خیلی فاصله گرفته بودیم و اصلاً هم ناراحت و یا پشیمان نبودیم، چون از فرمان نفس اماره پیروی می کردیم.

نفس چیست؟

در جزوه جهان بینی «آنچه تعیین موجودیت میکند در ظاهر و باطن نفس نامیده می شود». یعنی تعیین میکند که شخصیت من چگونه است، و نشانه آن این است که خواسته دارد، اعم از “معقول و نامعقول”.

وادی سوم به ما آموزش می دهد نه تنها هیچ کس به اندازه خودم به خودم فکر نمیکند بلکه هیچ کمکی هم نمی تواند به من بکند، و این من هستم که می توانم بفهمم چقدر با خود واقعی فاصله دارم و چقدر توانستم خودم را به آن خود واقعی نزدیک کنم؟

همانطور که روز چهارشنبه گفته شد یکی از راههای رسیدن به خود واقعی شناخت نیروهای بازدارنده است؛ چون قطعاً نیروهای بازدارنده از آن شخصیتی که سالیان سال از خود ساختیم و در مرتبه ای از نفس که در آن هستیم محافظت میکند تا هیچ تغییری بوجود نیاید. و از آنجا که معمولاً انسان به دنبال کوتاهترین راه است یا دنبال اینکه بیشترین لذت را ببرد، دوست ندارد تغییر کند و به همین دلیل نفس مقاومت میکند و از راههای ضدارزشی مختلف مثل ترس، منیت، قضاوت، مقایسه، حس آلوده و … می خواهد ما را از آموزش دور کند تا به خود واقعی نرسیم و در همان حالت بمانیم.

علت اینکه از یک تازه وارد پرسیده می شود برای چی به جلسات آمده و می خواهد مواد مصرف نکند این است که اگر به خاطر خانواده یا فشار مالی یا کاری و … آمده، بداند درمانی اتفاق نمی افتد و به هر بهانه ای از جلسات دور می شود، اما اگر برای خودش آمده باشد قطعاً درمان می شود، چون هیچ کس نمی تواند ما را به خود واقعی نزدیک کند و فقط خود ما هستیم که در وجود خودمان هستیم و تا وقتی کسی خودش را درست نکند نمی تواند خانواده یا هیچ چیزی را درست کند.

امروز به این فکر کنیم که کدام نیروی بازدارنده نمی گذارد من تغییر کنم و از خودِ خود ساخته به خود واقعی برسم؟

بارها در جلسات گفته شده اگر پدر یا مادر یا همسرِ یک مصرف کننده تلاش میکنند به خاطر این است، که فرزند یا همسرش مصرف کننده نباشد، یا حتی فرزند من اگر به هر دری می زند برای این است که پدرش مصرف کننده نباشد ولی من اگر می خواهم مصرف نکنم برای این است که خودم مصرف کننده نباشم و درمان شوم. پس فقط این من هستم که برای خودم می خواهم کاری انجام دهم، البته از نظر مشورتی و تجربه دیگران می توانیم استفاده کنیم اما درمانگر خود شخص است که باید تصمیم نهایی را بگیرد و حرکت کند، و با صبر در مسیر درمان جلو برود و نیروهای بازدارنده هم قطعاً در سر راه ما قرار می گیرند مهم این است که با بالا بردن دانایی، بتوانیم آنها را بشناسیم و از آنها عبور کنیم تا کم کم به خود واقعی نزدیک شویم و این نیاز به آموزش دارد.


دوستانی که در این زمینه مشارکت کردند:

مسافران: مجید- محمد- حسین(ر)- عباس- سعید- محسن- محمد حسین- رضا- داوود- مسعود- علی- یوسف- محسن

مسئول کارگاه: مسافر سفر دوم عباس
مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم ایرج
2.4 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

14 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همسفر رضایی
همسفر رضایی
1 ماه قبل

سلام خداقوت استاد من باید بروم بینم کدام نیروی بازدارنده‌ای نمی‌گذارد من ب خود واقعی برسم ممنون از استاد که این
وادی به خوبی عنوان گردند
تشکرازکمیته آموزش وسایت

مسافر سفر اول محمد حسین
مسافر سفر اول محمد حسین
1 ماه قبل

با عرض سلام وخسته نباشید به استاد عزیز و همه خدمتگزاران سروج ،تاثیر یا درکی که وادی سوم بر من دارد اینکه با پذیرش و به عهده گرفتن مسئولیتهای زندگی و درمان روز به روز با شناخت نیروهای باز دارنده تواناییهای خود را به دست آورم و از آنها استفاده کنم تا بتوانم مسیر درمان را بهتر طی کنم یا به عبارتی به خود واقعی نزدیک شوم ،نباید مسئولیتهای خود را از یاد ببرم ،با تشکیل زندگی یا شروع درمان مسئولیتهایی را به عهده گرفته ام که باید ،باید انجام دهم ،نه باید انتظار و توقعی از کسی داشته باشم نه اگر کاری میکنم منتی بر کسی داشته باشم ,اگر کار درست را انجام میدهم فقط به خاطر خودم و حال
خوشم باشد
با تشکر از کمیته محترم آموزش و تیم پر تلاش سایت

مسافرمختار
مسافرمختار
1 ماه قبل

عرض سلام و خسته نباشید خدمت کمیته آموزش واستادجلسه که موضوع را به خوبی عنوان کرد .من وقتی به خود واقعی برسم وازخودواقعی شناخت درست پیداکنم دیگربه خودم ضربه نمیزنم

مجید مسافر سفر اول
مجید مسافر سفر اول
1 ماه قبل

با سلام وخسته نباشید خدمت تمام دوستان بخصوص خدمتگزاران سایت
ممنون از کمیته محترم آموزش و استاد گرامی که بخوبی
بیان کردند ومن آموزش گرفتم که باید از خود خودساخته بگذرم تا به خود واقعی برسم.

مرتضی مسافر سفر اول
مرتضی مسافر سفر اول
1 ماه قبل

باعرض سلام واحترام
تشکر میکنم از کمیته محترم آموزش وتشکر از استاد گرامی
آموختم،باید نفس اماره ونیروهای باز دارنده که در وجودم مرا به ضد ارزشها سوق می‌دهند وباعث سکون وسقوط هستند را بشناسم وبا کمک آموزش درست از خود خود ساخته ام فاصله گرفته وبه خود واقعیم برسم هیچ کس جز خودم از حال و روزم واینکه درون من چه می‌گذرد خبر ندارد ونمیتواند به من کمکی کند جز اینکه فقط بتوانم با افراد با تجربه مشورت داشته باشم و این من هستم که با شناخت بهتر وجود خود باید تصمیم درست را بگیرم ودر قبال مسئولیت‌های آن با تدبیر تلاش کنم تا خود واقعیم را بیابم.
سپاسگزارم از همه دوستان خدمتگزار سروج وتشکر میکنم از تیم وعوامل زحمت کش سایت

همسفر مزروعی
همسفر مزروعی
1 ماه قبل

با سلام و تشکر از استاد گرامی و همی خدمتگزاران لایق سروج ..من هر چقدر از نفس اماره پیروی کنم باعث میشود هیچ تغییری نکم وکم کم از خود واقعی که خداوند خلق کرده فاصله بگیرم
.

همسفرحیدری
همسفرحیدری
1 ماه قبل

باسلام وتشکرازاستادمحترم…اگرهدفم درمان است بایدازخودی که سالهاباجهل ونادانی ام، برای خودم ساختم دورشوم وبه خودی که خداوندبوجودآورده تبدیل شوم واین فقط باکمک آموزشهاوکاربردی کردن آنهاممکن می‌شود…ممنون وتشکرازمسئولین محترم سایت

همسفر خدائیان
همسفر خدائیان
1 ماه قبل

با تقدیر و تشکر از استاد گرامی🙏🌹تغییر ملزم به شناخت نیروهای بازدارنده است و شناخت این نیرو نیاز به آموزش دارد🌹

همسفر ملکی
همسفر ملکی
1 ماه قبل

با عرض سلام و خدا قوت و تشکر فراوان از استاد گرامی.نیروهای باز دارنده هر لحظه سراغ من می آید ومن اگر به مدارا با خودم رسیده باشم میتوانم در لحظه باشم وآن ها را شناسایی کنم.با تشکر فراوان از تیم پر تلاش سایت.

مسافراسماعیل اماده سازی
مسافراسماعیل اماده سازی
1 ماه قبل

باسلام خدا قوت به استاد وکمیته اموزش ثاثیر این و ادی ودرک وادی برای من که فقط خودتی خودت بقیه توجیح کردن خودت هست و دوربین روی خودم باید بزارم نه اطرافیانم

خسرو مسافر سفر اول ازلژیون آماده سازی
خسرو مسافر سفر اول ازلژیون آماده سازی
1 ماه قبل

باسلام و خسته نباشید خدمت دوستان خداقوت من آنجایی می‌توانم به خود واقعی نزدیک شوم که با شناخت بازدارنده هاواموزش کافی خود را شناخته و به خود کمک کنم چون هیچ کس بجزخودم به من کمک نمی‌کند واین امر احتیاج به صبر وزمان لازم را دارد ومن با آموزش و شکیبایی به درمان خود می رسم انشاالله

مسافر علی آماده سازی
مسافر علی آماده سازی
1 ماه قبل

با سلام وعرض ادب
باتشکر از کمیته محترم آموزش وتمام زحمتکشان مجموعه سروج
آموختم که باید با آموزش گرفتن وصبراز آن خودی که ساختم دور شوم تابه خود واقعی نزدیک شوم.باید نیروهای بازدارنده را بشناسم واز آن ها عبور کنم تا بتوانم در مسیر ارزش ها حرکت کنم وبه دانایی برسم. آموختم که خود کرده را باصبر وتلاش تدبیر هست.

مسافر علیرضا رفیعائی
مسافر علیرضا رفیعائی
1 ماه قبل

سپاسگزار آموزش موثر استاد عزیز هستم که بخوبی بمن آموزش دادند که مسئولیت رسیدن به حال خوب،فقط به عهده خود منست🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹

مسافر یوسف آماده سازی
مسافر یوسف آماده سازی
1 ماه قبل

با سلام و تشکر از کمیته آموزش🌹🌹🌹سایت و کلیه ی اعضای گروه و تفکر سروج