جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
اعتماد و بی اعتمادی

کسی که به روش درمان بر اساس علائم بالینی اعتماد دارد، خودش درمانگر خودش می شود. وقتی اعتماد کرد، آموزش ها را می گیرد تا زبان بدن خود را بفهمد و به بدن خود اعتماد کند. به تغذیه، کار، خواب و همه موارد توجه می کند و آن اعتماد، باور به درمان را در او به وجود می آورد و می فهمد درمان قطع مواد نیست، درمان تغییر است.

موضوع کارگاه آموزشی مشترک: اعتماد و بی اعتمادی

استاد: جناب آقای مفتون

تاریخ: چهارشنبه 1403/3/2

اعتماد موضوع مهمی است که همه افراد جامعه با آن درگیر هستند. به خصوص در جامعه کنونی که بی اعتمادی حاکم شده است.

تمام تلاش خانواده این است که مچ مصرف کننده را بگیرد و به او ثابت کند مصرف می کند و مصرف کننده تمام تلاشش این است که بگوید من مصرف کننده نیستم و این آرام آرام بی اعتمادی را در خانواده حاکم می کند و سالها به این منوال می گذرد و بی اعتمادی با ذهن و فکر و وجود آنها عجین می شود.

مصرف کننده و خانواده، با همین بی اعتمادی وارد تشکیلات سروج می شوند و از آنجا که هدف مصرف کننده این است که دیگر مواد مصرف نکند و خانواده هم به دنبال این است که مصرف کننده اش درست شود این بی اعتمادی ادامه پیدا می کند، زیرا هدف از پایه با هدف جلسات همسو نیست.

در جلسات سروج گفته می شود ما با مصرف کاری نداریم، ما می خواهیم فرد مصرف کننده، آن کسی که بوده دیگر نباشد و تغییر کند. چون وقتی انسان در برهه ای از زمان تغییر کرد، خود به خود مسائل ضدارزشی دیگر هم بدون هیچ گونه زور زدنی در او حل می شود.

یا خانواده به جای توجه به اینکه مصرف کننده ی خودش قطع مواد شود، در جهت اهداف جلسات که درمان یک نفر است، تلاش کند و قدم بردارد، تغییر می کند و آن تغییر است که می تواند تأثیر بگذارد و او را به هدف اولیه نیز برساند.

پس بی اعتمادی بر پایه جهالت یعنی دانسته های غلط ذهنی است. این جهالت ها چه در مصرف کننده و چه در خانواده شامل شخص گرایی، خودمحوری، خودبزرگ بینی، خود مهم بینی، افسردگی، احساساتی بودن، کمال گرایی و… است که هر کس بر مبنای یکی از این جهالتها که در وجودش پررنگ تر است، از آموزشها استنباط می کند. اما هدف تفکر سروج این است که همه به یک وحدت برسند و زمانی به این وحدت رویه می رسیم که به تفکر درمان اعتماد داشته باشیم نه به شخص. چون ممکن است شخص اشتباه کند ولی تفکر و آموزش زیر سؤال نمی رود.

وقتی به تفکر درمان اعتماد داشته باشیم، آن موقع آرام آرام بی اعتمادی های درون به مرور کمرنگ می شود حتی در خانواده و محیط کار و در مواجهه با دوستان.

اعتماد یکی از عناصر الهی است که اگر درست شناخته بشود، به راحتی به کسی اعتماد نمی کنیم. برای همین اول هر جلسه استاد سخن خود را با این جمله آغاز می کند: «آنچه باور است محبت و آنچه نیست ظروف تهی است؛ دوستان تنها پیوند محبت است که ما را به هم متصل نگاه خواهد داشت»؛ زیرا به دلیل نبودن اعتماد در جامعه محبت کم است.

این دستور جلسه به ما می آموزد که اول برای خودمان ارزش قائل باشیم. برای وقتی که می گذاریم و اینجا می آییم، ارزش قائل باشیم و از آن بهره ببریم. زمانی می توانیم از آموزشهای اینجا بهره ببریم که اول به خود اعتماد داشته باشیم.

سرلژیون که بدون هیچ منتی در خدمت به همدردان تلاش می کند و وقت می گذارد، برای او تعیین تکلیف کردن یعنی بی اعتمادی و این ناشی از بی اعتمادی در وجود خود شخص است.

شخص گرایی، ناشی از بی اعتمادی درونی خود شخص است، وقتی به خودش اعتماد ندارد، می خواهد به کسی تکیه کند که او را درمان کند. اما اگر به خود اعتماد کرد، بزرگترین هدیه الهی را گرفته است.

کسی که به روش درمان بر اساس علائم بالینی اعتماد دارد، خودش درمانگر خودش می شود. وقتی اعتماد کرد، آموزش ها را می گیرد تا زبان بدن خود را بفهمد و به بدن خود اعتماد کند. به تغذیه، کار، خواب و همه موارد توجه می کند و آن اعتماد، باور به درمان را در او به وجود می آورد و می فهمد درمان قطع مواد نیست، درمان تغییر است.

اگر هر کسی پذیرفت و خواست تغییر کند و آن کسی که بود دیگر نباشد، به اعتماد و باور به درمان می رسد.

تشکیلات دارو را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد و به او زمان و مقدار می دهد تا خودش در خانه مصرف کند، این یعنی تفکر درمان به شخص مصرف کننده اعتماد می دهد؛ حال کسی که اجرا نمی کند، یعنی به خودش اعتماد ندارد. یا همسفری که آموزشها را در خانواده کاربردی نمی کند، به خودش و به تفکر بی اعتماد است. فقط دنبال چیزی است که به نفعش باشد، پایه بی اعتمادی را بنا می گذارد و بعد با بی توجهی و بی تفاوتی سرلژیون نسبت به خودش مشکل پیدا می کند و فکر می کند ایراد از دیگران است.

تا زمانی که اعتماد نکنیم، دارو با بدن ما سازگار نمی شود. میلیاردها سلول در بدن باید هماهنگ شود تا دارو عملکرد درست داشته باشد ولی اگر ایمان و اعتماد نداشته باشیم هماهنگی در سلولها به وجود نمی آید و دارو دیگر دارو نیست. درمان بر اساس علائم بالینی پروژه نیست، هماهنگی بین تمام سلولهای بدن است و این فرق بین ترک و درمان است. آموزشها سلسله وار پشت سر هم ما را به درک و از بی اعتمادی به اعتماد می رساند.

در بی اعتمادی، نیروهای منفی به خوبی به ما القا می کنند، ولی در اعتماد، نیروهای مثبت القا می شود. در همه چیز فقط نقاط مثبت را می بینیم، ولی اگر منفی باشیم، ریزترین اشکالات را می بینیم.

از نشانه های بی اعتمادی، جستجو و کاوش در زندگی دیگران و دروغ گفتن به خود است: (من معتاد نمی شوم، من هر وقت بخواهم دیگر مصرف نمی کنم). کسی که اینجا آمده و هنوز لجبازی می کند به خاطر این است که به خودش اعتماد ندارد می ترسد درد خود را بگوید. ترس یکی از اضلاع مثلث جهالت و مانع به وجود آمدن اعتماد است.

اعتماد به خود داشتن، یکی از نشانه های رسیدن به بلوغ فکری است. خیلی ها پیر می شوند و هنوز به بلوغ فکری نرسیده اند. بلوغ فکری، رسیدن به ایمان (اعتقاد به توحید)، اعتماد(اعتقاد به عدل) و امید(اعتقاد به معاد) است. اینجاست که به ذهن اعتماد نمی کنیم با بررسی و تحلیل به آن چیزی که درست است با دانایی و آگاهی کامل اعتماد می کنیم و آن موقع است که مسئولیت همه چیز و حیات خود را می پذیریم، و سعی و کوشش لازم برای رسیدن به اهداف خود را داریم. و در این مسیر مطمئن هستیم که قدرت مطلق و نیروهای مافوق ما را هم هدایت می کنند و هم حمایت و آن موقع است که به اعتماد به خود می رسیم. دیگر به همه کس اعتماد نمی کنیم و سرمان کلاه نمی رود.


دوستانی که در این زمینه مشارکت نمودند:

مسافران: اسماعیل- حسین- محمد- یوسف- حسن- خسرو- میثم1- آرش- ابراهیم-

همسفران: تخت کش- اکبری- باقری1- بی غم- کاظمی- اسماعیلی-

مسئول کارگاه: مسافر سفر دوم علی
پشتیبان: مسافر سفر دوم امید
مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم میثم

4.6 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

37 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسافر علی ارشادی
مسافر علی ارشادی
2 ماه قبل

درود و خداقوت به استاد که موضوع را بخوبی برسی کردند🖐🌹
زمانی که من اعتمادکامل و باورقلبی به جلسات پیدا کردم
مسیر درمان برام خیلی سهل و لذت بخش شد و به درک فرامین جلسات بهتر پی بردم.
باتشکر ازکمیته محترم اموزش💐
وتیم زحمت کش سایت💐

مسافرعباس غفاری
مسافرعباس غفاری
2 ماه قبل

سلام و خداقوت خدمت همه ی خدمتگزاران باسپاس ازتفکرناب سروج که به مصرف کننده ها اولین چیزی را که ازشون سلب شده را برمی گرداند بدون هیچ چشم داشتی واون چیزی نیست به جزء اعتماد بسیار سپاسگزارم

حجت مسافر سفر اول
حجت مسافر سفر اول
2 ماه قبل

سلام و خداقوت
بسیار زیبا و عالی بود

همسفر قدمیزاده
همسفر قدمیزاده
2 ماه قبل

باسلام وخدا قوت جلسه بسیار عالی وآموزنده بود جناب استاد مفتون به خوبی موضوع را بیان کردند

همسفر موسوی
همسفر موسوی
2 ماه قبل

با تشکراز استاد گرامی جناب آقای مفتون وتفکر ناب سروج واموزشی که من گرفتم این بود که نقطه مقابل اعتماد طمع میباشد وطمع از خواسته های نا معغول سرچشمه میگیرد وخواسته نا معقول از نفس من ابیاری میشود وهر چه در جهت تزکیه وپالایش خود تلاش نمایم این عنصر الهی در وجودم هویدا میشود ودیگر به هر کسی اعتماد نمی کنم بلکه به خود اعتماد دارم وباور دارم که یک نیروی برتر نیز من را در رسیدن به این هدف یاری مینماید

مسافر احسان۲
مسافر احسان۲
2 ماه قبل

با سلام و تشکر از استاد و کمیته آموزش بسیار دستور جلسه خوبی بود که استاد از زاویه دیگر به این مقوله پرداختند ،این دستور جلسه بسیار نکته ظریفی داشت که امیدوارم با کاربردی کردن این گره را باز کنم

مسافر سفر دوم مهدی
مسافر سفر دوم مهدی
2 ماه قبل

سلام خدا قوت به همه خدمت گذاران وبا تشکر از استاد گرامی
و تشکر از تیم سایت

همسفر رضایی
همسفر رضایی
2 ماه قبل

سلام خداقوت استاد من قبل از جلسات انقدرازخودواقعی دورشده بودم ک دیگه نه بخودم اعتماد داشتم نه مصرف کننده تاوقتی آمدم جلسه نفهمیدم من بیمارم وپزیرفتم ب تفکردرمان اعتماد کردم وکم کم اموزشهاراکاربردی کردم وب بلوغ فکری رسیدم میتوانم ب خؤدم اعتماد کنم ب شرط آنکه وقت دوربینم روی خودم باشه تشکرازخانواده سروج وتشکرازمسول سایت که انقدرزوددستورجلسه هاراب دست مامیرساند تشکر

همسفر ولی زاده
همسفر ولی زاده
2 ماه قبل

با سلام و تشکر از استاد عزیز که خیلی عالی موضوع را بررسی کردند.
درمان فقط رسیدن به یک هدف نیست بلکه رشد شخصیت است من وقتی فرد دیگری شوم خودبخود شخص قبلی نیستم پس دیگر کاراهای قبلی را انجام نمی دهم وبا اعتماد به خود حرکت میکنم.و آنوقت این من نیستم که مشکلات را حل میکنم بلکه مشکلات در من حل میشوند.

همسفر توانا
همسفر توانا
1 ماه قبل

ممنون بسیار عالی

مسافر سفر اول محمد حسین
مسافر سفر اول محمد حسین
2 ماه قبل

با عرض سلام و خسته نباشید به استاد و همه خدمتگزاران سروج،برداشتم از صحبتهای استاد این است،پذیرش، داشتن هدف وخواستن، اعتماد به خود و اینکه برای خود ارزش قائل باشیم است که باور و اعتماد به درمان را در ما ایجاد می‌کند، من خیلی از موارد را رعایت میکنم اما وقتی استاد فرمودند بی اعتمادی بر پایه جهالت است و من وقتی به درون خود میروم میبینم هنوز در برخی موارد جهالت دارم و این یعنی هنوز به اعتماد کامل نرسیده ام ،امیدوارم در سایه آموزشهای سروج روز به روز به آن بلوغ فکری و خود واقعی که مد نظر جلسات است نزدیک شوم
با تشکر از کمیته محترم آموزش و تیم زحمتکش سایت

مجید مسافر سفر اول
مجید مسافر سفر اول
2 ماه قبل

سلام خدا قوت به همه دوستان بویژه خدمتگزاران سایت
تشکر فراوان از تفکر ناب سروج و کمیته آموزش.
ممنون از استاد که بخوبی موضوع را برسی کردند تا یکی دیگر از ارکان مهم درمان یعنی اعتماد و عدم اعتماد را بشناسیم.

همسفر توانا
همسفر توانا
2 ماه قبل

باعرض سلام وباتشکر از استادگرامی، برای رسیدن به درمان نیاز است ا‌ول بخودم اعتماد کنم وبعدهم به تفکر ناب سر‌‌وج که البته اعتماد بخودم بسیار اساسی ولازم است، امید وارم هر چه زودتر به این باور برسم.

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط همسفر توانا
مسافر سفر اول داوود
مسافر سفر اول داوود
2 ماه قبل
پاسخ به  همسفر توانا

سلام بسیار عالی و پر محتوا بود

خسرو مسافر سفر اول ازلژیون آماده سازی
خسرو مسافر سفر اول ازلژیون آماده سازی
2 ماه قبل

سلام بر زحمت کشان سروج خداقوت من موقع ای متوانم اعتماد کنم که در درجه اول به خودم اعتماد کرده خود بخود خانواده به من اعتماد کرده و به مرور زمان جامعه هم به من اعتماد پیدا می‌کنند من زمان زیادی بی‌اعتمادی را با کارهای ضد ارزشی که انجام داده ام به وجود آورده ام پس نیاز به زمان هست که این اعتماد بر گرده ودر خانواده ام پر رنگ شود و امیدوارم. با آموزش وپیگیری جلسات به این مهم برسم

مسافر سفر اول ابراهیم
مسافر سفر اول ابراهیم
2 ماه قبل

با سلام و درود خدمت تمامی دوستان تیم سروج
دستور جلسه بسیار کلیدی بود برای من امیدوارم بتوانم کار بردی کنم.
با تشکر از عوامل سایت.

مسافر سفر اول داوود
مسافر سفر اول داوود
2 ماه قبل

سلام خداروشکر میکنم از اینکه با تفکر درمانی سروج آشنا شدم و در مسیر درمان قرار گرفتم همانند همه دستور جلسه ها برایم شیرین جذاب بود همانطور که خودم بی اعتمادی را در خانواده و اطرافیان بوجود آوردم اکنون هم خودم باید به خودم اعتماد کنم تا بی اعتمادی برطرف شود

مسافر سفر اول داوود
مسافر سفر اول داوود
2 ماه قبل

سلام بسیار عالی و آموزنده بود

همسفر ملکی
همسفر ملکی
2 ماه قبل

با درود وسلام وخداقوت خدمت کمیته آموزش واستاد گرامی. زمانیکه من به تفکر درمان اعتماد کنم آموزشها را میگیرم و کاربردی میکنم و به خودم اعتماد پیدا میکنم. این اعتماد باعث میشود که مسئولیت کارهای خودما قبول کنم و توقع و انتظار از هیچ کس ندارم. تشکر فراوان از زحمت کشان سایت🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

همسفر رحیمی
همسفر رحیمی
2 ماه قبل

درود و خداقوت
با تشکر از استاد گرامی
بسیار عالی بود
اگر من به عنوان رهجو اعتماد و ایمان به درمام داشته باشم هیچ زمانی جمله هایم را با چرا شروع نمیکنم و تمام و کمال فرمانبردار میشوم

موسوی ۲
موسوی ۲
2 ماه قبل

درود فراوان وخداقوت به همه دوستان وتیم سایت
وتشکر فراوان از استاد گرامی🌹🌹🌹

مسافر علی آماده سازی
مسافر علی آماده سازی
2 ماه قبل

با سلام وعرض ادب
باتشکر از کمیته محترم آموزش وتمام زحمتکشان مجموعه سروج
در دوران سومصرف با جهالت هایی که داشتم ترس از اعتماد به دیگران راداشتم.اما حالا با آموزش‌ ها آموختم اول باید به خودم اعتماد کنم تا بتوانم با شناخت وآگاهی ،به تفکر درمان اعتماد کنم و دیگرترسی از قضاوت شدن نداشته باشم .

مرتضی مسافر سفر اول
مرتضی مسافر سفر اول
2 ماه قبل

باعرض سلام واحترام
تشکر میکنم از کمیته محترم آموزش وتشکر از استاد گرامی
آموختم باید به پذیرش و خواسته واقعی برسم که باید تغییر کنم و شخصی که تا کنون بوده‌ام دیگر نباشم تا کم کم اعتماد به خودم در وجودم شکل بگیرد وبا شناخت جهالتها و دانسته های غلط ذهنیم آنچه باعث بی اعتمادی در من میشود را از خود دور کنم و بتوانم به بلوغ فکری برسم که آنچه درست وصحیح است با تجزیه وتحلیل انتخاب ودر آن مورد تلاش وکوشش داشته باشم.
سپاسگزارم از همه دوستان خدمتگزار سروج وتشکر میکنم از تیم وعوامل زحمت کش سایت

همسفرحیدری
همسفرحیدری
2 ماه قبل

باسلام وعرض خداقوت خدمت همه عزیزان..آموختم که برای خودم ارزش قائل باشم،خودم راباورداشته باشم وبه خودم اعتمادکنم،اعتمامن به خودم باعث می‌شودکه آموزشهارابهتربگیرم وبه بلوغ فکری برسم اینجاست که دیگربرای انجام هرکاری تفکرمیکنم وکمترآسیب میبینم

مسافر یوسف شیرانی
مسافر یوسف شیرانی
2 ماه قبل

با سلام
آموزش گرفتم که در زمان فعلی که طی میکنم و تغییراتی که در وجود خود احساس کردم لزوم بر درمان من بوده و این تغییرات علاوه بر درمان بر زندگی شخصی من نیز تاثیر گذار بوده است
باتشکر از تیم سایت و کمیته محترم آموزش 🌹

همسفر حریری
همسفر حریری
2 ماه قبل

باسلام وتشکر ازاستاد وهمه خدمتگزاران سروج
من اگر بخواهم تغییر کنم و امید وایمان و اعتمادبه خود داشته باشم که میتوانم ، باحرکت درمسیر ارزشها نیروی مافوق هم من را برای رسیدن به این هدف یاری خواهد کرد.

همسفر عدنانی
همسفر عدنانی
2 ماه قبل

سلام وتشکر از استاد گرامی ،موضوع خیلی مهمی را بررسی کردند ، نکته مهمی که استاد اشاره کردند اینکه ،جهالتهای من ،اعتماد را در من کم رنگ کرده وهر چقدر این جهالتها کم رنگ تر میشود اعتماد به خودم پر رنگتر میشود ،وبه خود باوری میرسم وبه نقاط ضعف وقوت خودم پی میبرم ودر جهت ان تلاش میکنم ودرار تباط با دیگران به قدرت تحلیل وتجزیه میرسم ودیگر حرص وطمع یا دلسوزی ویا احساسی فکر کردن و……را با اعتماد کردن اشتباه نمیگیرم ، با تشکر از تیم پر تلاش سایت وکمیته اموزش

فردوس استکی
فردوس استکی
2 ماه قبل

باسلام و درود فراوان
خداقوت
آموزش بسیار عالی و باری دیگر به این نقطه رسیدم که هر آنچه آموزش از تفکر سروج میگیرم چنان چه عملکردی پشت آن باشد یعنی اعتماد به خودم برای تغییر و اعتماد به تفکر
با سپاس فراوان از کمیته آموزش از چینش این آموزش ها به این دقت پشت سر هم و تشکر فراوان از تیم سایت که در ۲۴ ساعت اولیه آموزش در سایت قرار داده میشود
و سپاسگزارم از خداوند منانم از روزی معنوی عالی که با تفکر سروج بنده را آشنا کرد
در پناه عشق الهی باشید

مسافراسماعیل اماده سازی
مسافراسماعیل اماده سازی
2 ماه قبل

سلام خسته نباشد به استاد که موضوع به خوبی باز کردن وخسته نباشید به گروه اموزش

مسافرمیثم۲
مسافرمیثم۲
2 ماه قبل

باسلام وادب.
بسیار سپاسگزارم از استاد و خدمتگذاران صادق سروج.

مسافرمختار
مسافرمختار
2 ماه قبل

عرض سلام و احترام خدمت همه عزیزان تشکر میکنم از کمیته آموزش واستادراهنمای عزیز وتیم زحمت کش سایت،

همسفر مزروعی
همسفر مزروعی
2 ماه قبل

با سلام وتشکر از استاد بزرگوار جناب اقای مفتون وهمه خدمتگزاران سروج..برداشت من این است که من باید برای خودم ارزش قائل با شم و تغییر را بپذیرم و با کا ربردی کردن اموزشهای سروج بی اعتمادییهای درونم را که بر اثر جهالت ریشه دوانده راب مروربشناسم و کم رنگ کنم.

همسفر اکبری
همسفر اکبری
1 ماه قبل

سلام وخدا قوت تشکر از استاد وکمیته اموزش🌷🌷 برداشت من اینکه اعتماد به خودنداشتن یک ابزار نیروهای باز دارنده است واجازه نمی دهد من در هر موضوعی رشد وپیشرفت داشته باشم وبه ناامیدی می رسم وهیچ ارزشی برای خود قائل نیستم

نوروزی
نوروزی
1 ماه قبل

سلام وحال دل همه خوب انشالله ،اعتماد به تفکر جلسه راه نجات هست چون با عقل ومنطق مطابقت دارد از همه عزیزان تشکر می‌کنم

همسفر خدائیان
همسفر خدائیان
1 ماه قبل

ممنون از استاد جلسه🌹اعتماد از روی شناخت قطعا اعتماددر پی دارد.وقتی به تفکر وآموزشها اعتماد قلبی داشته باشم وآنها را کاربردی کنم به خودم اعتماد داشته باشم که در مسیر درست حرکت میکنم متقابلن اعتماد در اطرافیان من هم شکل میگیرد🙏🌹

همسفر باقری ۲
همسفر باقری ۲
1 ماه قبل

باسلام ودرود بر کمیته آموزش واستاد راهنمای عزیز وتیم سایت
با اعتماد به نفس در راه رسیدن به لقاءالله وامید بر اجرای عدالت تلاش می‌کنم که رذائل اخلاقیم را شناسایی وبه فضیلت تبدیل کنم ان شاءالله

همسفر توکلی
همسفر توکلی
1 ماه قبل

درود و خدا قوت استاد گرامی بسیار عالی بود