جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جشن روز راهنما

 

روز چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت 1403 جشن روز راهنما در میان جمع گرم و پرشور مسافران و همسفران برگزار گردید.

راهنمایان درمان اعتیاد به کسانی اطلاق می گردد که به درک بیماری اعتیاد به مواد اعتیادآور رسیده باشند و از مهر و ایمان خود مدد گرفته تا خاکسترنشینان را در فراز و نشیب درمان تا رسیدن به مقصد رهایی یاری رسانند. روز راهنما بر راهنمایان درمان اعتیاد فرخنده باد

 

همسفر کرمی:

راهنما به ما درس سلامتی، درس درست زندگی کردن می دهد وکسانی که خواهان این هستند و طالب یادگیری این دروس هستند می توانند بهره کافی ببرند و نتیجه بگیرند. در جمعیت سروج، راهنما، نقش راه گشا را دارد که می تواند گره های کور ذهنی افراد آسیب دیده از اعتیاد را برایش باز کند و در نهایت می تواند سعادت و سلامتی را برای آنها به ارمغان بیاورد. پس یک راهنما مقام بسیار بالایی دارد چون برای رهجو یک شیوه مختص و خاص را به کار می برد تا بتواند او را به سلامت از این گذرگاه های تاریکی که خودش برای خودش درست کرده، عبور دهد و به مقصد نهایی که همان درمان و سلامت روح و جسم و سعادت است برساند. به همین خاطر بنده از سر ادب و با سر خمیده نسبت به استاد راهنمای عزیز، جناب آقای مفتون، ادای احترام می کنم.

 

جناب آقای مفتون:

غم عشق آمد و غم های دگر پاک ببرد

سوزنی باید که از پای درآرد خاری

 خیلی سخت است آدم بنشیند و از او تعریف کنند. برای همین می گویم ما یک سوزن بیشتر نیستیم تا خاری از پایی در آوریم. این را بدانید این سوزن دست کسانی است که اینجا می آیند، می توانند خود را آسیب بزنند تا آن خار از پایشان دربیاید، می توانند استفاده بهینه کنند. به معلم و راهنمای اول، آقای مهندس حسین دژاکام این روز را تبریک می گویم. و بعد به تک تک بچه هایی که از روز اول اینجا خدمت کردند و زحمت کشیدند و همیشه اسمشان هست. ولی این هدف و آرزوی ماست که یک نفر از این دربیاید و درمان شود. اینجا آن وظیفه راهنما و رهجویی مشخص می شود. راهنما طلبکار نیست، منتی سر کسی ندارد، ولی اجازه ویروس پروری نمی دهد. پس با تذکر جلوی آسیبها را می گیرند. رسالت آنها حفظ محیط و بستری است که افراد خواهان رهایی، بتوانند درمان شوند. پس بزرگترین هدیه این است که ببینیم یک تازه وارد هر جلسه تغییر پیدا می کند. و این باعث می شود آیه شریفه سوره بقره عینیت بیابد: «الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور».از خداوند می خواهم که در جایگاه خدمتگزاری که تابحال تجربه کردیم، توفیق بدهد بتوانیم در راه  رسالتی که خودمان به عهده گرفتیم، به درستی، پایدار، محکم و استوار قدم برداریم. اینجا الهی است ولی ما کوچکتر از آنیم که الهی باشیم.

در پایان قسمتی از دلنوشته های مسافران و همسفران به مناسبت این روز عزیز و فرخنده آمده است.

دلنوشته همسفر غلامی:

بخشی از وادی چهاردهم کتاب وادی عشق: «آنچه باور است محبت و آنچه نیست ظروف تهی است، من که می گویم کلام خود نیست بلکه فردی است در بیکران هستی که باورش کار هر کس نیست مگر معنای بداند چیست، ارابه ها را در بیکران به حرکت درآورید که نگهبانان ماوراء به آنچه در زمین می گذرد نیازمندند، بشکافید آنچه شکافتنی نیست و در دل سنگ بروید و ترکیب ها را جدا نمایید، و اما عشق!! عشق یعنی گذشتن از خویش، و آنچه او به شما داده است و یا عشق پرواز در بیکران و گذشتن با آگاهی و با ظرافت و پی بردن به جهان هستی که ما و شما هر یک سهمی داریم برای دادن محبت که از عصاره جان هر یک از ماست. آیا هر کسی از این عصاره که در خود اندوخته می تواند به سهم خویش بپردازد و از آنچه در وجودش خوب و زیبا و ارزشمند است به دیگران نثار کند که سبب شادی آنان گردد؟! اگر انسان اینقدر گذشت دارد که بتواند این کار را انجام دهد او عاشق است و ظرف محبتش پر است و پرتر هم خواهد شد. در بهشت چیزی مانند این را نمی توانی بیابی که از آنچه بخشیده، می بخشی و فضای آن را معطر، روشن، زیبا، آذین  وآراسته می گردانی، چه چیزی از این عمل زیباتر که با تمام وجودت دوست بداری، آیا این عمل و یا این حرکت را چه می توانی بگویی، عشق قامت ها را راست، اندیشه ها را پاک و حیات را برای گزینش بهتر در انسان تقویت، و انسان را خلاق به جهت تمامی علوم آماده می گرداند، پس ما دنبال چه هستیم شاید معنای آن ندانستیم که به همین سبب هنوز عده ای از ما سرگردانیم.»  استاد راهنمای عزیزم و تمام راهنمایان، تولد و روزتان مبارک

**********

دلنوشته همسفر استکی

همه روز روزه بودن همه شب نماز کردن

همه ساله حج نمودن، سفر حجاز کردن

ز مدینه تا به کعبه، سر و پا برهنه رفتن

دو لب از برای لبیک به وظیفه باز کردن

به مساجد و معابر همه اعتکاف جستن

ز ملاهی و مناهی ، همه احتراز کردن

شب جمعه ها نخفتن، به خدای راز گفتن

ز وجود بی نیازش، طلب نیاز کردن

بخدا که هیچ یک را، ثمر آنقدر نباشد

که به روی نا امیدی ، در بسته باز کردن

با نام خدای عشق و ایثار، و بار دیگر یکی از بهترین روزها فرا رسیده است و اکنون دلنوشته از عمق جانم را بیان می کنم. ای بهترین معلمم، روزت مبارک! بله شما جناب آقای مفتون، پدر عزیزم! شمایی که با آموزه هایی از جنس نور که به قلبتان جاری می شود، راه را بر منی که مرده ای بیش نبودم، نشان دادید و هر روز که می گذرد زنده تر از قبل می شوم و الحق زمانی که انسانی را از مرگ نجات بخشی، انگار که جان همه مردم را نجات داده ای. شما معلم آگاهی بخش و نور خداوندی، باور و ایمان دارم، اکنون که این صفات ویژه شما را بیان می کنم، ذره ای در دلتان غرّه نخواهید شد و همه را از آنِ خداوند می دانید و بس. چگونه سپاسگزار شما باشم که زبانم قاصر است، می دانم دغدغه هر لحظه شما برای ما رهجویان سروج، جز بیدار شدن و آگاه شدن به چهارده وادی عشق نیست. و امیدوارم خداوند از فضل خودش شجاعت تغییر و عملکرد سالم به ما عنایت نماید، باشد که قلب شما قوتی بیشتر برای ادامه راهتان یابد. به خداوند می سپارمتان، هزاران بار این روز فرخنده بر شما معلم بزرگوارم مبارک!

**********

دلنوشته مسافر احسان

این روز عزیز را خدمت جناب آقای مهندس دژاکام وشاگرد خلفشان جناب آقای مفتون و تمام راهنمایان عزیز تبریک عرض می کنم. استاد راهنمای عزیز، ای مفتون مهر و داد، ای آغاز بی پایان، ای وجود بی کران بخشش و ایثار، ای والامقام، ای فراتر از کلام، تویی که همچو باران بر کویر شوره زار و خشک و پوسیده اندیشه مان باریدی، تو را به وسعت تمام محبت و مهربانی بی انتهایت سپاس می گویم. ای نجات بخشی که با دم مسیحاییت مردگان متحرک را از ظلمت جهل و نادانی و خودسوزی به روشنایی امید و خودسازی و زندگی دوباره حیات می بخشی، ای که لبخند پر مهرت نور امید به زندگانی را به دلهایمان می تاباند، تو را به نام مقدس راهنما، سپاس می گویم، تویی که با دستان پرعطوفتت، گل های دانایی و ایمان و مهر و صبر را در گلستان وجودمان می پرورانی و شهد شیرین رهایی را به کام خاکسترنشینان می ریزی، پس تو را ای راهنمای عزیز، به وسعت نامت، سپاس می گویم، همان نامی که پنج حرف بیشتر ندارد، اما توصیف هر حرف و صدایش زمانی به وسعت تاریخ نیاز دارد. سالروزتان فرخنده و مبارک باد!

**********

دلنوشته همسفر ملکی

به نام توان بخش هر ناتوان! امروز روز معلم است، با خودم فکر می کنم چگونه می توانم از معلم خود قدردانی کنم، معلمی که فقط الفبا را به من یاد نداد، او به من یاد داد با قلم در دستم، برای سرنوشت خودم نیک بنویسم، معلم من در پی یافتن غلطهای من نبود، فقط در پی دست گیری من بود به جای مچ گیری، او همیشه به کلمه های درستی که نوشته ام نگاه می کند و پدرانه از غلط هایم چشم پوشی می کند، او فقط قلم به دست من نداد، بلکه پاک کن را هم به دست من داد برای پاک کردن نگاهم، زبانم از قضاوت دیگران، از تنفر و کینه و برچسب زنی به انسانها، او با قلم در دستش، عشق به دیگران را به چشمانم به تصویر کشید. او چشم مرا به جهان دیگری گشود، جهانی که تا قبل از این از وجودش آگاه نبودم، جهان من پر بود از قضاوت دیگران، از کینه، از خشم، از ناامیدی، گویی اصلاً به دنیا آمده بودم برای نگران بودن، برای مراقب دیگران بودن که مبادا خطایی کنند، اما جهانی که مرا با آن آشنا کرد، پر بود از پذیرش، پذیرش آدمها همانگونه که هستند، در این جهان باور پیدا کردم، هر انسانی نوری از منبع نور خداست و نمی تواند بد باشد، پس سعی کردم بپذیرم و دوست بدارم اول خودم را، بعد دیگران را. و من تنها کاری که می توانم در برابر این همه لطف و گذشت انجام دهم، تغییر نگاه و رهایی ام از ضد ارزشی هاست. راهنمای عزیز روزت هزاران بار مبارک!

**********

دلنوشته مسافر علیرضا

به یاد می آورم در عهد قدیم، در خصوص عرفا می گفتند با خدا معامله کرده است، اما امروز به پاس بزرگی گرد هم آمده و جشن می گیریم که هیچ وقت اهل معامله با خدا نبوده، استاد راهنمای عزیز ما به پاس بند عشقی که بین او و قدرت مطلق برقرار شد، تلاشی صادقانه و عاشقانه را انتخاب کردند تا افراد آسیب دیده از بند بیماری اعتیاد، به ساحل آرامش برسند. شنیده بودیم که می گفتند دستم بگرفت و پا به پا برد، استاد راهنما دستمان را نگرفت تا شیوه راه رفتن بیاموزیم، این مرد بزرگ به ما آموخت چنانچه دست در دست تفکر الهی سروج بگذاریم، قطعاً فر بر باد رفته و در خاکستر مدفون شده ما خاکسترنشینان مانند گنجی به ما باز خواهد گشت و این هجرت معنوی است که نتیجه اش ساحل آرامش و وصل شدن به بند محبت الهی است. این روز عزیز را با تمام وجود خدمت استاد راهنمای گرانقدر تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

4.6 10 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

24 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همسفر رضایی
همسفر رضایی
16 روز قبل

سلام خداقوت تبریک میگم این روزفقلاده رابه جناب آقای مهندس دژاکام واستادرآهنمای عزیزم جناب آقای مفتون ک یک فرشته هست که حواسشان به تمام بچه‌ها ش هست و همیشه دغدغه شون دارددرهرشرایطی ک باشند وتبریک میگم به راهنمای کل کشور وخدمت گذاران سروج ومسول سایت

مِری اسماعیلی
مِری اسماعیلی
15 روز قبل

سلام و صد درود
تبریک میگم این روز و هفته را به استاد راهنما و راهنمایان عزیز…💐💐
خداوند را هزار بار شاکرم که روزیِ من قرار داد تا با این مجموعه ی واقعا توانمند آشنا شدم و به پذیرش رسیدم و خواستار تغییر شدم و آرامش را تجربه نمودم.
البته اول راه هستم و مدد الهی را میطلبم…🤲🤲

مسافرمیثم۲
مسافرمیثم۲
15 روز قبل

باسلام وعرض ادب.
ضمن عرض تبریک هفته راهنما خدمت جناب مهندس دژاکام،استادراهنمای عزیز و کلیه راهنمایان وادی درمان اعتیاد.
سپاسگزار از همه انسانهای عاشق و بدون تمنا.
سوزنی باید….

همسفر ملکی
همسفر ملکی
15 روز قبل

هر آن کس خدمت جانان به جان کرد. به گیتی نام خود را جاودان کرد. ز میدان گوی دولت را کسی برد. که حزن آلوده ای را شادمان کرد. با تبریک فراوان خدمت استاد راهنمای گرامی و تک تک راهنمایان جلسه🌹🌹🌹🌹🌹🌹وتشکر فراوان از کمیته تشریفات مسئولین سایت

مجید مسافر سفر اول
مجید مسافر سفر اول
15 روز قبل

عرض سلام و وخداقوت ب کل جمعیت سروج بویژه تیم زحمت کش سایت.
با تبریک به استاد راهنمای عزیز خدمت سرور گرامی عرض میکنم:
معلمی شغل انبیاست و اجر رسالت الهیست.
ما به رسم ادب قدردانی و تجلیل از جنابعالی بعمل می آوریم و نیک میدانیم با هیچ ریال ودلاری زحمات شما جبران شدنی نیست،لزا تصمیم گرفته ومحکم تر از قبل مصمم شده ام که اجر رسالت شما را با درمان شدنم که خود گفته اید درمان الهیست پاسخگو باشم.
همیشه پایدار و یدالله همیار ونگهدارتان باد.

مسافر علی ارشادی
مسافر علی ارشادی
15 روز قبل

خلل پذیر بُوَد هر بنا که می بینی 💐
مگر بنای محبت که خالی از خلل است💐
درود و تبریک فراوان به استاد راهنما و همه راهنمایان راه درمان💐🌹🌹🎂🎂💐
زنده باد تفکر درمانی سروج🙏

همسفر رحیمی
همسفر رحیمی
15 روز قبل

درود و خدا قوت و عرض تبریک خدمت استاد راهنمای گرامی و تمامی راهنمایان زحمتکش سروج‌
پایدار و موفق باشید
🌹🌹🌹🌹🌹

Amir..c60
Amir..c60
15 روز قبل

درود فراوان
هفته راهنما را در راس به آقای مهندس دژاکام و خانواده پر محبتشون و به جناب اقای مفتون عزیز که با تمام سختی های قدیم کنگره ۶۰ را به اصفهان اوردن‌ و همه راهنمایان تفکر درمان تبریک میگم…..🌷🌷⚘️⚘️⚘️⚘️🤍🧡🤍🧡🤍🧡🤍🧡🤍🧡🤍🧡🤍🧡🤍🧡🤍🧡🤍🧡🤍
اگر امروز من‌ و امثال من زنده هستیم به حال خوش رسیدیم به تعادل رسیدیم مدیون افرادی هستیم مثل آقای مفتون،آقای سید حسینی آقای کبیر رضایی و خواهرشون،آقای خدامی دیده بان محترم،درمان شدند ماندگار شدن و از چند نفر به هزاران نفر رسیدند ..تشکر فراوان از همه خدمتگذاران تفکر درمان در کنگره و سروج🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

مرتضی مسافر سفر اول
مرتضی مسافر سفر اول
15 روز قبل

سلام وعرض ادب واحترام
از پدر گر قالب تن یافتم
از معلم جان روشن یافتم
درودبر استاد راهنمای عزیز جناب آقای مفتون،ودرود خدمت همه راهنمایان عزیز تفکر سروج
امیدوارم و از خداوند میخواهم همیشه ودر هر حال سالم و تندرست باشید و همانطور که کمک میکنید تا یک نفر مانند من از تاریکی و ظلمتی که خود برای خودم ساختم به سمت روشنایی و نور هدایت وراهنمایی کنید ودرس درست زندگی کردن را بدون چشم داشتی به من می آموزید ،خداوند به شما کمک ویاری رساند و مرا لایق برخورداری از برکت شما گرداند، خداوند را شاکرم و از شما بسیار سپاسگزار ومتشکرم

همسفر احمدی ۱
همسفر احمدی ۱
15 روز قبل

سلام ودرود خدمت تمامی راهنمایان درمان اعتیادودرود ویژه خدمت استاد راهنمای عزیز جناب آقای مفتون.
بوسه بر دستانی که گره گشای مشکلات وسختی های ره گم کردگان وادی اعتیاد شدند وقلبهایی که مرهم درد ورنج انسانهای دردمندشدند وراه درست زندگی کردن رابه ما آموختند
سپاس ،سپاس ،سپاس.
هفته راهنما برتمام راهنمایان مبارک باد.

مسافرعباس غفاری
مسافرعباس غفاری
15 روز قبل

باسلام هفته ی راهنمایان را به همه خدمتگزاران صادق وعاشق تبریک می گویم امیدوارم هرکجا هستند سلامت و موفق باشند

همسفر اکبری
همسفر اکبری
15 روز قبل

زندگی بهشت است برای انانی که عاشقانه عشق می ورزند بی پروا محبت می کنندوکمتر از دیگران انتظار دارند،این روز قشنگ بر شریفترین، با گذشت ترین مرد خدا مبارک باد

همسفر حریری
همسفر حریری
15 روز قبل

باعرض سلام
هفته راهنما را به استادگرامی جناب آقای مفتون وهمه راهنمایان سروج تبریک عرض می کنم.

همسفرکشاورز
همسفرکشاورز
14 روز قبل

🌺🌺🌺🌺مگر ازتو گفتن و نوشتن آسان است؟؟؟؟ ای قهرمان💓
ای بزرگ مرد.❤ای عشق بی پایان💚ای مهربانتراز هر مهربان💛ای وجود بی کران💙به راستی که عظمت و شکوه وجود سراسر عشق تورانمیتوان در قالب کلمات گنجاند💜فقط خودم میدانم که چه کار عظیمی در حق من کرده ای و تا ابدیت درود بی کران خداوند رحمان برتو باد🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻گامهایت استوار

همسفر غفاری
همسفر غفاری
14 روز قبل

درود و خداقوت به همه عزیزان
این روز زیبا و این هفته مقدس را به استاد راهنما جناب آقای مفتون عزیز و مهندس گرامی آقای دژاکام وتمامی راهنمایان وادی اعتیاد تبریک وشادباش می‌گویم.
راهتان پرنور و سلامتی تان مستدام.

همسفر ولی زاده
همسفر ولی زاده
13 روز قبل

💛💛💛🧡خدا را هزاران بار شاکرم که من را به بهشت روی زمین (تشکیلات سروج) هدایت نمود وانسانی بزرگ را سر راهم قرار داد تا نگاهم را تغییر بدهم و زندگی ام را از نو بسازم…واز تاریکی به سمت نور حرکت کنم.🌺🌺🌺
روز و هفته راهنما را بر بزرگ مرد تفکر درمانی سروج جناب آقای مفتون و همه راهنمایان از ابتدا تا الان از صمیم قلب تبریک میگویم.
خدا قوت ودر پناه ایزد منان پایدار و سلامت و سربلند باشید.💓💓❤️

همسفر باقری ۲
همسفر باقری ۲
13 روز قبل

با سلام و درود وعرض تبریک🩵
غمش در نهانخانهٔ دل نشیند
به نازی که لیلی به محمل نشیند
به دنبال محمل چنان زار گریم
که از گریه‌ام ناقه در گل نشیند
خلد گر به پا خاری آسان بر آرم
چه سازم به خاری که در دل نشیند
پی ناقه‌اش رفتم آهسته ترسم
غباری به دامان محمل نشیند
مرنجان دلم را که این مرغ وحشی
ز بامی که برخاست مشکل نشیند
عجب نیست خندد اگر گل به سروی
که در این چمن پای در گل نشیند
بنازم به بزم محبت که آنجا
گدایی به شاهی مقابل نشیند
طبیب از طلب در دو گیتی میاسا
کسی چون میان دو منزل نشیند؟

آخرین ویرایش 13 روز قبل توسط همسفر باقری ۲
محمدی
محمدی
13 روز قبل

باسلام وخدا قوت
این روز وهفته بزرگ را به کاشف بیماری اعتیاد جناب اقای مهندس دژاکام وجناب اقای مفتون استاد راهنمای عزیزبنیانگذارجلسات سروج از صمیم قلبم تبریک عرض میکنم واز خدای بزرگ برای ایشان سلامتی وطول عمر باعزت راطلب میکنم

همسفر توانا
همسفر توانا
13 روز قبل

(علی ای همای رحمت توچه آیتی خدارا)
گرچه این غزل دررسای حضرت علی (ع )مردی تکرا نشدنی در تاریخ بشریت سروده شده ولی کم نیستند مردان مردی که قلم ،کلمات وبیان از تقدیر وتوصیفشان عاجز است. جناب اقای مفتون، استاد راهنمای عزیز،شما باصبر،مهر،گذشت وشجاعت بی بدلیتان ،مثال پدری مهربان وبرادری بزرگتر،خانه ای بنا کردید تا خانواده سروج درآن پناه بگیرند واز سختیهاورنجهای وادی اعتیادبه ارامش برسندچه کسی غیراز خداوند میتواند پاداش کار خیرتان باشد.عزت وسایتان مستدام .دورود خداوند برشما.

آخرین ویرایش 13 روز قبل توسط همسفر توانا
همسفر عدنانی
همسفر عدنانی
13 روز قبل

چشم ما در پی خوبان جهان خواهد بود ، تا جهان باقی وایین محبت باقی است .ای چشمه های زلال محبت روزتان مبارک . معلمی شغل نیست معلمی عشق است ،این روزبزرگ بر استاد راهنما بزرگ جناب اقای مهرداد مفتون وهمه راهنمایان سروج مبارک باد 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

همسفر عدنانی
همسفر عدنانی
13 روز قبل

چشم ما در پی خوبان جهان خواهد بود🌹 تا جهان باقی وایین محبت باقی است 🌹 هزاران درود وسلام وسپاس بر چشمه های زلا ل محبت، استاد راهنمای بزرگ جناب اقای مهرداد مفتون وهمه راهنمایان سروج 🌹عزمتان استوار وراهتان پایدار 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

همسفرحیدری
همسفرحیدری
13 روز قبل

باسلام وعرض ارادت…هفته راهنماراخدمت استادراهنمای عزیزوکل راهنمایان زحمتکش جلسه تبریک وتهنیت عرض میکنم امیدوارم همیشه سلامت وموفق باشن

علیرضا ۲
علیرضا ۲
13 روز قبل

هفته راهنما بر تمامی راهنمایان تفکر درمان، مبارک باد.
خدا را شکر که هستيد.

فردوس استکی
فردوس استکی
12 روز قبل

باسلام و خدا قوت خدمت بزرگواران
باز هم به این فکر می‌کنم چگونه شکر وجود راهنمایان سروج که با آموزه ها و تجارب ارزشمند و وقت گرانبهایشان قدم به قدم دست من نوعی را گرفتند و راهنماییم کردند که قدم به این سفر بگذارم و پیش بروم
اجرشان با خدا و بس چرا که بنده هرگز ذره ای این همه مهر و گذشت و فداکاری را توان جبران ندارم
انشاالله رهجوی خوبی باشم
هزاران بار این روز فرخنده بر شما جناب آقای مفتون و دیگر راهنمایان عزیزم مبارک
سپاس فراوان از لطف و زحمات بی شائبه ی کمیته تشریفات و کمیته آموزش و تیم سایت
در پناه حق باشید