جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
وادی اول و تأثیر آن بر من

لازمه اینکه تفکرات من به تفکرات سالم تبدیل شود این است که بدانم چه می خواهم و خواسته من چیست؟ آیا اصلاً می خواهم درمان شوم یا خیر؟ آن موقع است که می توانم جنس تفکراتم را عوض کنم. و از سمت رذائل به سمت فضائل حرکت کنم…

موضوع کارگاه آموزشی مسافران: وادی اول و تأثیر آن برمن

استاد: مسافر سفر دوم علی

تاریخ: شنبه 1403/2/1

در ابتدا تولد هفت سالگی مسافر مظاهر را خدمت ایشان و استاد راهنمای عزیز و همه دوستان تبریک عرض میکنم.

تیتر وادی:« با تفکر ساختارها آغاز می گردد، بدون تفکر آنچه هست روبه زوال می رود»

امروز می خواهیم بررسی کنیم وادی اول چه تأثیری روی هر کدام از ما چه سفر اول و چه سفر دوم داشته و یا می تواند داشته باشد.

هر سال درمانی وادی ها از وادی اول تا چهارده از کتاب چهارده وادی عشق برای رسیدن به خود آموزش داده می شود.

بعد از تیتر وادی در کتاب اینطور نوشته شده:« بهتر است بدانیم چگونه همه چیز پیدا می شود و یا چگونه همه چیز خلق می شود؟ برای پیدا شدن و یا بوجود آمدن، ویا خلق شدن، اولین قدم یک فکر یا اندیشه است».

با یک مثال شروع میکنیم. فرض کنید به هر کدام از ما یک تکه چوب با ابزار نجاری یا یک بوم نقاشی بدهند و بگویند یک اثری بوجود بیاورید، اگر فکری در ذهن ما نباشد هیچ اثری نمی توانیم تولید کنیم و باید حتماً یک فکری پشت آن باشد تا اثر یا ساختاری شکل بگیرد.

فرق فکر و تفکر؛

فکر مثل اژدهای هزار سر است و روزانه هزاران فکر به ذهن ما می آید، اما “تفکر یعنی تمرکز روی یک فکر” مثل نور خورشید که همه جا نور و گرما میدهد اما وقتی با ذره بین آن را در یک نقطه مانند روی کاغذ متمرکز کنیم آن را می سوزاند و اثری به جا می گذارد. پس “لازمه خلق کردن تفکر است”.

تمام فکرهای ما نشات گرفته از دو چیز است؛ 1- فضائل و 2-رذائل؛ و اینها تعیین میکند ساختارهایی که می سازیم ارزشی باشد یا ضد ارزشی. در هر مسأله ای وقتی تفکر ناسالم باشد، مطمئناً القاء، احیا و تحرک هم به همان سمت می رود. فرد با تفکر ناسالم و افیونی، تمام تمرکز و تفکرش این است که مواد مصرف کند و هیچ چیز نمی تواند جلوی آن را بگیرد. و این برای همه حتی یک سفر دومی هم اتفاق می افتد، اما تنها تفاوتی که یک فرد سفر دومی یا درمانی با بقیه دارد این است که این افکار را می شناسد و به آن بها نمی دهد تا ساختار ناسالم ساخته نشود.

کسی که در مسیر درمان قرار گرفته باشد می داند باید آموزش بگیرد برای آمدن به جلسه از همه موانع می گذرد، و با قدرت اختیار، از فضائل بهره می گیرد. همانطور که در بخشی از کتاب وادی نوشته شده: « نیروی مافوق به صورت خودکار، اگر انسان به طرف فسق و فجور برود او را در فرو رفتن به اعماق تاریکی ها یاری می دهد و اگر به طرف تقوی و ارزش ها حرکت کند او را در جهت روشنایی ها مورد حمایت و یاری قرار خواهد داد».

“لازمه اینکه تفکرات من به تفکرات سالم تبدیل شود این است که بدانم چه می خواهم و خواسته من چیست؟ آیا اصلاً می خواهم درمان شوم یا خیر؟ آن موقع است که می توانم جنس تفکراتم را عوض کنم. و از سمت رذائل به سمت فضائل حرکت کنم، و تا زمانی که ساختارهای قبلی که از رذائل نشات گرفته را ویران نکنم نمی توانم ساختار جدید و سالم بوجود بیاورم.

بارها گفته شده وادی ها خیلی مهم هستند و اگر کاربردی کنیم قطعاً به درمان می رسیم. اگر هر کدام از ما درک کنیم که به چه فکر کنیم و به چه فکر نکنیم، نصف مشکلات ما حل می شود و بدانیم ناامیدی بزرگترین نیروی بازدارنده است که از رذائل سرچشمه می گیرد و ما را از حرکت به سمت ارزش ها و درمان باز می دارد، اما باید از آن عبور کنیم تا به نور و روشنایی برسیم؛ هر چند خیلی چیزها را در زندگی از دست داده ایم، اما مهم این است از این به بعد با تفکرات درست حرکت کنیم و ساختارهای درست بوجود بیاوریم. و این تفکرات ماست که کیفیت سفر ما را نشان میدهد.و فرقی ندارد چه مدت است به این جلسات آمده باشیم.


دوستانی که در این زمینه مشارکت کردند:

مسافران: محمد حسین- ابراهیم- سعید- جواد- حسین(ر)- حسن- احسان- حسن1- اسماعیل- علی- غلامرضا- رضا- مصطفی- مجید- حسین

مسئول کارگاه: مسافر سفر دوم علیرضا
مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم رحمت
3.1 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همسفر سبحانی
همسفر سبحانی
21 روز قبل

با عرض سلام ما در روز هزران فکر سراغ مان می ا ید هم مثبت وهم منفی مهم این است که به کدام بها بدهیم ولی تفکر تمرکز روی یک فکر است و پشت ان حرکت است تا به نتیجه برسد ممنون از استاد علی همسفر سبحانی

مجید مسافر سفر اول
مجید مسافر سفر اول
21 روز قبل

سلام و خسته نباشید خدمت تمام دوستان بخصوص خدمتگزاران سایت.
ممنون از تفکر ناب سروج ک تفکر کردن ب معنای واقعی را ب ما آموزش میدهد.

مسافرمیثم۲
مسافرمیثم۲
21 روز قبل

با سلام و احترام.
بسیار سپاسگزارم از کمیته آموزش و کلیه خدمتگذاران سروج.
لژیون آماده سازی

مرتضی مسافر سفر اول
مرتضی مسافر سفر اول
20 روز قبل

باعرض سلام واحترام
تشکر میکنم از کمیته محترم آموزش وتشکر از استاد گرامی
آموختم باید جنس خواسته های خود را بشناسم وبدانم از فضائل من نشات می‌گیرد یا از رذائل باید بر فکر سالم خود که در حال حاضر فکر درمان ورسیدن به تعادل است متمرکز شوم وبدانم نیروهای بازدارنده از هر شرایطی برای کشاندن من به سمت ناامیدی ومنحرف شدن از مسیر درست استفاده میکندفقط باید خود را تحت آموزش تفکر درمان قرار دهم و در کاربردی کردن آن برای از دست دادن جهالتهای خود وکسب آگاهی وبالا بردن دانایی بهره مند شوم تا بهتر بتوانم جنس خواسته وافکار ذهنم را تشخیص دهم.
سپاسگزارم از همه دوستان خدمتگزار سروج وتشکر میکنم از تیم وعوامل زحمت کش سایت

مسافر علی آماده سازی
مسافر علی آماده سازی
19 روز قبل

با سلام وعرض ادب
باتشکر از کمیته محترم آموزش وتمام زحمتکشان مجموعه سروج
وادی اول تفاوت بین فکر وتفکر را به من آموخت. من امیدوارم با کاربردی کردن آموزش ها در ادامه سفرم فکرهایم را به تفکر سالم تبدیل کنم

مسافر میثم۱
مسافر میثم۱
19 روز قبل

عرض سلام وتشکراز استادوکمیته آموزش وخدمتگزاران سایت آموختم که تمرکزم راروی نیازهایم بگذارم

همسفرکشاورز
همسفرکشاورز
19 روز قبل

باتشکرازاستاد🙏🏻فکرهایی که مرتب درذهن تولیدمیشوند هیچ گونه ساختاری تشکیل نمیدهندو فقط ناآرامی و بلاتکلیفی برای ما دارند🌱اماباتفکرسالم کردن ساختارهای موثری ایجاد میکنیم که تاثیرات مثبتی دارند

مسافر سفر اول حسین
مسافر سفر اول حسین
18 روز قبل

با عرض سلام و خداقوت به خانواده درمانی سروج و کمیته محترم آموزش آموختم برای هر کاری تفکر کنم بعد آن را انجام بدهم با تشکر

مجید مسافر سفر اول
مجید مسافر سفر اول
18 روز قبل

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کمیته اموزش و خدمتگزاران سروج
به کمک این دستور جلسه دید درستی نسبت به فکرکردن و تفکر کردن پیدا کردم و تفاوت این دو را متوجه شدم
لژیون آماده سازی🌺

مسافر محمد حسین
مسافر محمد حسین
18 روز قبل

با عرض سلام ‌‌وخسته نباشید به استاد و همه خدمتگزاران سروج ، تاثیری که وادی اول بر من داشت این بود که بدانم به چه چیزی فکر کنم ، به چه چیزی فکر نکنم ،شاید افکار من در جهت مثبت هم باشد اما اگر بخواهم در جهت آنها حرکت کنم تمرکز من را از درمان دور میکند ، همانطور که راهنمای عزیزم به من گفتند حالا به آنها فکر نکن ،حتی یک درصد این احتمال وجود دارد که شاید من را از مسیر دور کند ،در این یک هفته تمام تلاشم را کرده ام که وادی اول را کاربردی کنم ، جنس خاسته های خود را بشناسم و آنها را اولویت بندی کنم.
با تشکر از کمیته محترم آموزش و تیم زحمتکش سایت