جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
بررسی عملکرد جلسات سفر دوم در سالی که گذشت

تحقق هدف جمعیت سروج که درمان شدن یک نفر، بدون نگاه ویژه و وابستگی به جایی است، به عهده ماست که اینجا نشستیم. بنابراین کوچکترین حرکات، اخم، دلخوری، شعف و شادی بی حد و خارج از ظرفیت دقیقاً برای تازه واردین مشهود و مؤثر است. پس باید بررسی کنیم عملکردهای گذشته جلسات، کمیته ها، تشکیلات مالی، تیم سلامت و… چه بوده است تا سال آینده سال پربارتری باشد.

موضوع کارگاه آموزشی سفر دوم: بررسی عملکرد جلسات سفر دوم در سالی که گذشت

استاد: جناب آقای مفتون

تاریخ: دوشنبه 1403/1/27

امروز می خواهیم به این موضوع بپردازیم که برای چه به جلسات سفر دوم می آییم؟ موضوعات جلسات سفر دوم به خود شخص ارتباط دارد و امسال سعی داریم این جلسات بیشتر به صورت لژیونی برگزار شود. کسی که به جلسات سفر دوم می آید می خواهد به خودشناسی برسد؛ اما چقدر خود را شناختیم و توانستیم مشکلاتی که در درون و صور پنهان داشتیم را در سال گذشته تغییر دهیم و از آنها عبور کنیم و چقدر در انجام یک سری رفتارهایی که داریم مصرّ هستیم؟

سفر دوم برای این است که تأثیری روی ما بگذارد برای خدمت کردن، آموزش دادن و آموزش گرفتن، زیرا رفتار و کردار و صحبت کردن ما حتماً روی اعضای جلسات به ویژه تازه واردین تأثیرگذار است. پس اگر سرلژیون هستیم خود و لژیون خود را بررسی کنیم تا نقاط ضعف را برطرف کنیم و به نقطه قوت برسیم. کمیته ها هم خودشان را بررسی کنند و ببینند چقدر نسبت به سال گذشته در جهت تعالی اهداف جلسات تلاش و تغییر کرده اند.

رسول اکرم(ص) می فرمایند: قبل از اینکه دیگران شما را محاسبه کنند، خودتان را محاسبه کنید. ما هم قبل از اینکه دیگران ما را محاسبه کنند، خودمان را بررسی میکنیم. به عنوان مثال اگر هنوز کسی دوست دارد سرلژیون یا مجری یا … باشد، باید خود را اصلاح کند، چون اگر رفتار ما بر مبنای میل ما باشد، توانایی ما را از بین می برد و دیگر توانایی نشان داده نمی شود. برای همین است که وقتی کسی هر سؤالی راجع به سیگار دارد، آن را موکول به لژیون سیگار روزهای جمعه می کنیم.

اینها برای این است که وقتی کسی مثل سپهر از سندرم دان وارد جلسات ما می شود روی او اثر بگذارد.

تحقق هدف جمعیت سروج که درمان شدن یک نفر، بدون نگاه ویژه و وابستگی به جایی است، به عهده ماست که اینجا نشستیم. بنابراین کوچکترین حرکات، اخم، دلخوری، شعف و شادی بی حد و خارج از ظرفیت دقیقاً برای تازه واردین مشهود و مؤثر است. پس باید بررسی کنیم عملکردهای گذشته جلسات، کمیته ها، تشکیلات مالی، تیم سلامت و… چه بوده است تا سال آینده سال پربارتری باشد.

در لژیون ها قرار نیست سرلژیون رشد کند، قرار است لژیون رشد و ارتقاء پیدا کند. لژیون یک مجموعه است. قرار نیست همه یک جور درمان شوند، با هر کسی مثل خودش باید رفتار کرد. به سرلژیون در لژیون فضا داده می شود و هر کسی خودش نشان می دهد که ظرفیت آن را دارد یا نه؟!

در این جلسه و جلسه آینده، لژیونها، کمیته ها، سایت و کل مجموعه را تحت بررسی قرار می دهیم تا نقاط ضعف برطرف شود. مجموعه تفکر تیمی بالا برود. عقاید و پیشنهادات مطرح می شود و موافقت یا عدم موافقت با استدلال علمی باشد. چون هدف ارتقاء جلسات و تک تک افراد است. یعنی به سمت پرورش سرمایه انسانی برویم و بتوانیم سرمایه مؤثر و خوبی برای جلسات باشیم.

هر کسی شرح وظایف دارد و همه ما آمدیم آموزش بگیریم تا بدون هیچ چشمداشت و منفعت مادی خدمتگزار باشیم. چنانچه حتی تقدیرها فقط در روزهای مخصوص مثل روز راهنما، روز مسافر وهمسفر و… انجام می شود. پس دراینجا دنبال رشد یکسری معنویات هستیم که در وجودمان است.

پس امروز که شروع آموزش سفر دوم در سال درمانی جدید است بدانیم همه مسئولیم، خودمان برای خودمان مسئولیت تعیین کردیم تا بتوانیم کمک کنیم کسی که از این در وارد می شود به درمان برسد. همه ضعف داریم و باید آموزش بگیریم تا خدمت هایی که می کنیم تأثیرگذار بوده و آثار مثبت داشته باشد.


دوستانی که در این زمینه مشارکت نمودند:

مسافران: میثم1- علی- هادی- علیرضا1- عباس غ-

همسفران: زیلایی- ابراهیمی- علیزاده- مکری- باقری2- خداییان- کشاورز- شاکرین-

مسئول کارگاه: مسافر سفر دوم محسن
مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم مهدی
3.7 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسافر علیرضا رفیعائی
مسافر علیرضا رفیعائی
20 روز قبل

تشکر فراوان از استاد و مسافران و همسفران سروج که با همدلی و هم راستا بودن با تفکر سروج در راه تعالی اهداف جلسات حرکت میکنند

همسفرکشاورز
همسفرکشاورز
20 روز قبل

سپاس فراوان از استادوکمیته محترم آموزش🙏🏻 بررسی عملکرد جلسات کمک میکنه که تک تک ما دید نظارتی داشته باشیم و برای حفظ و بقا و توسعه تفکر ….عملکرد درست و سالمی داشته باشیم

مسافر حسن
مسافر حسن
20 روز قبل

با تشکر استاد، کمیته آموزش ومسئول سایت

فردوس استکی
فردوس استکی
19 روز قبل

باسلام و درود فراوان
خدا قوت
چه قدر نکات مهم و کلیدی در این کارگاه از زبان استاد راهنما بیان شده است انشاالله که خداوند در انجام این تکلیف و وظیفه خطیر یاریم کند.
باتشکر فراوان از کمیته آموزش و تیم بزرگوار سایت

همسفر ولی زاده
همسفر ولی زاده
17 روز قبل

با سلام و خدا قوت” نکات خیلی مهم و ارزشمندی که با رعایت تک تک آنها انشالله به خلوص عمل و ارتقا
ء جلسات دست پیدا کنیم.تا همیشه ماندگار باشد.
تشکر از همه عزیزان خدمتگزار جلسات