جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
درک درمانی

تخریب یک مصرف کننده از سه ناحیه است: 1-تضعیف سیستم تولید کننده مواد شبه افیونی 2- از تعادل خارج شدن غدد مترشحه 3- تغییر تفکر سالم به تفکر افیونی؛ اگر چه خیلی سخت است، ولی اگر این سه را درک کرد و پروتکل درمان، که شامل: “داروی مناسب، آموزش مناسب، و زمان مناسب” است، را رعایت کرد، به مرور درمان اتفاق می افتد.

موضوع کارگاه آموزشی مشترک: درک درمانی

استاد: جناب آقای مفتون

تاریخ: شنبه 1403/1/18

موضوع امروز در واقع، جمع بندی ویا نتیجه سه دستور جلسه قبلی، لزوم شناخت اعتیاد، رعایت حرمت ها و قوانین، و ایمان در درمان است.

“درمان، به معنای علاج بیماری است، یعنی معالجه بیماری، بطوری که انسان دیگر علائم ظاهری و باطنی آن بیماری را در جسم و جان خود نداشته باشد، و هیچ آثاری از بیماری در آن نباشد؛ برای هر درمان بیماری، باید تشخیص داده شود که اولاً این بیماری چه هست؟ دلیل آن چیست؟ و روی کدام قسمت از بدن ما اثر منفی گذاشته است؟ بعد از شناخت بیماری، راهکار درست و منطقی را انتخاب میکنیم”.

علت اینکه  اکثراً از ترکهای مختلف نتیجه ای نمیگرفتیم، این بود که بیماری اعتیاد را نشناخته بودیم. و هر کسی هر چیزی میگفت گوش میکردیم چون فقط می خواستیم مواد ما قطع شود و مصرف نکنیم و این باعث شده بود به بیراهه برویم و دوباره دنبال ترک کردن باشیم، کمااینکه الان هم در جامعه بقیه همدردان ما هم به خاطر ترکهای مختلف به این وضعیت رسیده و دچار آسیب هستند.

بعد از اینکه بیماری را تشخیص دادیم، دنبال علاج و درمان آن می رویم. برای درمان اعتیاد، هر کس باید خودش به درک آن برسد. درک درمان به این سادگی نیست؛ برای همین شعار جلسات ما این است: «اعتیاد را ترک نکنید، درک کنید تا درمان شود». اعتیاد حتی در جامعه علمی هم شناخته شده نیست و از این رو گفته می شود: «بیایید اعتیاد را بشناسید آنطور که هست نه آنگونه که می گویند».

البته این انتظار نمی رود یک تازه وارد از همان ابتدا به درک برسد و این تجربه بیست ساله تفکر درمان است. خود من به شخصه چهار ماه طول کشید تا درمان را درک کردم. با اینکه هر هفته 1100 کیلومتر از اهواز تا تهران برای درمان طی می کردم، تا اینکه با یک جرقه و یک مشارکت، به این درک رسیدم.

تفکر درمان شامل سه پارامتر “الگو، فضای عقلانی، مدد الهی است”.و این به صورت سه ضلع مثلث در جزوه نوشته شده است. به خاطر سخت بودن درک درمان، ابتدا الگوها را در جلسه مطرح کردیم که یک تازه وارد با دیدن الگو ببیند درمان، شدنی است. اما به نظر من جناب مهندس دژاکام، بزرگترین حماسه قرن را انجام دادند، چون بدون الگو داشتن به کشف و درمان اعتیاد رسیدند.

یک سفر دومی، به خاطر همین الگو بودن مسئول است. یعنی تمام حرکات و رفتار او برای یک تازه وارد می تواند تأثیر منفی یا مثبت داشته باشد و حتی باعث دور شدن یا جذب شدن یک نفر به درمان شود.

یک همسفر یا خانواده مصرف کننده به جلسات می آید تا به این درک برسد مصرف کننده در اثر مصرف مکرر مواد خواسته یا ناخواسته در شرایط روحی متعادلی قرار ندارد و شرایط جسمی او طوری نیست که به او بگوید چکار کند یا نکند، و برای او تصمیم بگیرد، همچنین بفهمد و درک کند که به مصرف کننده هیچ کمکی نمی تواند بکند و با این درک حداقل تخریب بیشتری به او وارد نکند.

تخریب یک مصرف کننده از سه ناحیه است: 1-تضعیف سیستم تولید کننده مواد شبه افیونی 2- از تعادل خارج شدن غدد مترشحه 3- تغییر تفکر سالم به تفکر افیونی؛ اگر چه خیلی سخت است، ولی اگر این سه را درک کرد و پروتکل درمان، که شامل: “داروی مناسب، آموزش مناسب، و زمان مناسب” است، را رعایت کرد، به مرور درمان اتفاق می افتد.

در جلسه قبل هم گفته شد شهر وجودی ما می تواند “مدینه فاضله” باشد، که از فضائل ما سرچشمه می گیرد، یا “مدینه فاسقه” باشد، یعنی هم درمان را دوست داریم هم نشئگی و..یا هرکار ضد ارزشی دیگر؛ و یا یک “مدینه ضاله” باشد که از رذیلت انسان سر چشمه می گیرد. مثلاً اگر فردی در مسیر درمان چهره او کمی تغییر کند و اطرافیان این را متوجه شوند، اگر در مدینه فاضله باشد تشویق به ادامه دادن می شود، اما اگر در مدینه ضاله قرار گرفته باشد، یعنی برای دور زدن خود و خانواده آمده باشد، آن را فرصتی برای دوباره مواد مصرف کردن می بیند. پس انتخاب با خود ماست؛.

و هدف از شروع درمان از لژیون تازه واردین، سپس آماده سازی و بعد رفتن به لژیون نهایی همین است که تحت آموزش”مدینه ضاله به مدینه فاضله” تبدیل شود، و چیزی که کمک میکند این اتفاق بیفتد، درک بیماری است. این هم سخت و هم سهل است؛ سختی آن زمانی است که شخص” تغییر ستیز” باشد. اما کسی که درمانی باشد تحت هر شرایطی پای درمان می ایستد، و در ظاهر و باطن یکی است. به طور کل کسانی در جلسات موفق می شوند چه مسافر و چه همسفر که طبق پارچه نوشته، “تفکر، “مهر،”صبر، “گذشت، “عدالت و “شجاعت را پیشه خود کنند و تغییر نگاه بوجود بیاید، در غیر اینصورت اینکاره نیستند.

“لزوم شناخت بیماری اعتیاد “پایه و اساس درک درمان” است.و شعار جلسات ما هم گویای این مطلب است که “بیاید اعتیاد را بشناسیم آنطور که هست نه آنگونه که می گویند”.


دوستانی که در این زمینه مشارکت کردند:

مسافران: مجید- مصطفی- علیرضا2- کیانوش- احسان1- اسماعیل- احسان2- هادی-

همسفران: توانا- تقیان- ابراهیمی

مسئول کارگاه: مسافر سفر دوم علیرضا
پشتیبان: مسافر سفر دوم علی
مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم رحمت

 

 

4.1 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

13 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرتضی مسافر سفر اول
مرتضی مسافر سفر اول
1 ماه قبل

باعرض سلام واحترام
تشکر میکنم از کمیته محترم آموزش وتشکر از استاد گرامی
آموختم با شناخت بهتر از اعتیاد واثرات این بیماری بهتر میتوانم به درک درست از درمان برسم ،وقتی در مسیر درمان درست قدم بردارم و خود را مطیع وفرمانبردار تفکر درمان بدانم ،و جسم و جان خود را تحت آموزش این تفکر قرار دهم ،به درکی بهتر و مؤثر تر از درمان واقعی خواهم رسید.
سپاسگزارم از همه دوستان خدمتگزار سروج وتشکر میکنم از تیم وعوامل زحمت کش سایت

همسفر باقری ۲
همسفر باقری ۲
1 ماه قبل

باسلام و درود بر کمیته آموزش
درک درمان زمانی برای من اتفاق افتاد که دیدم می‌شود بدون تنش ودر آرامش بایک مصرف کننده که تخریب بالایی داره زندگی کرد

همسفر ملکی
همسفر ملکی
1 ماه قبل

با تشکر فراوان از استاد گرامی و کمیته آموزش و مسئولین سایت

همسفرکشاورز
همسفرکشاورز
1 ماه قبل

سپاس از استاد🙏🏻من زمانی به درک درمانی میرسم که جهانبینی ام تغییرکندو علت و معلول هرچیزی راباشناخت کامل در درون خودم نهادینه کنم….بفهمم که چرانباید دروغ بگویم

مجید مسافر سفر اول
مجید مسافر سفر اول
1 ماه قبل

با سلام وخسته نباشید خدمت تمام دوستان
واقعا جلسه بسیار عالی و پر انرژی بود.
تشکر فراوان از تفکر سروج

همسفر سبحانی
همسفر سبحانی
1 ماه قبل

با سلام وتشکر از استاد راهنمای باید به درک وتشخیص هر بیماری برسیم تا به درمان برسیم
تشخیص ودرک نیمی از درمان است ممنون وسپاسگذار….‌همسفر سبحانی

مسافر ه‍ادی
مسافر ه‍ادی
1 ماه قبل

درک درمانی
درود و عرض ادب خدمت همه عزیزان
تشکر از تیم سایت و خادمین سروج
شناخت و پذیرش بیماری اعتیاد باعث میشود که کم کم به درک درستی از درمان و بیماری اعتیاد پیدا کنیم و با درک درست مسیر درمان لذت بخش و سهل میشود.تشکر از استاد راهنمای بزرگوار بسیار عالی بود🌹🌹🌹🌹
مسافر هادی،لژیون آماده سازی

مسافرمیثم۲
مسافرمیثم۲
1 ماه قبل

باسلام و عرض ادب.
بسیار عالی و اثرگذار.
اموختم برای رهایی از مشکل باید درآن عمیق شد وبه شناخت کامل رسید که در اینصورت روند بازی عوض شده و حرکت به صورت آگاهانه و خارج از احساسات آنی به موفقیت می‌رسد البته با پایداری و صبر و مهمتر قدرشناس فرصت بودن.
سپاسگزارم.لژیون آماده سازی.

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط مسافرمیثم۲
عليرضا ۲
عليرضا ۲
1 ماه قبل

دریافتم که درک درمانی سرِتسلیم ،می‌طلبد و باید رها کنم خودِ خودساخته را ؛
تا از تغییر ستیزی به تغییر پذیری برسم.
آنجاست که بسیار آسان به درک درمانی خواهم رسید، بی هیچ تقلایی.
سپاس و قدردانی فراوان از استاد و تیم پرتلاش و قدرتمند سایت سروج.

مسافر محمد حسین
مسافر محمد حسین
1 ماه قبل

با عرض سلام و خسته نباشید به همه خدمتگذاران سروج ،تشکر از استاد وتبریک به کل جلسه امیدوارم همه همدردان را در جایگاه رهایی ببینم. کلمه درک را در همه دستور جلسات در صحبت های استاد شنیده ام، و این اهمیت درک کردن هر بیماری، موضوع، مشکل و… را برای من مشخص میکند. شرکت در جلسه شناخت اعتیاد کمک زیادی در شناخت بیماری خود به من کرده و هدفم را مشخص کرده ام.تمام تلاشم را به کار می برم انشاالله به درکی که مد نظر جلسات است برسم

همسفر عدنانی
همسفر عدنانی
25 روز قبل

با سلام ودرود وتشکر از استاد راهنمای گرانقدر وتیم پرتلاش سایت وکمیته اموزش ، با شناخت وپذیرش بیماری اعتیاد به درک درمان ان خواهم رسید هر چقدر این شناخت دقیق تر ،درک ان بهتر وپذیرش ان اسانتر خواهد بود ،

همسفر رحیمی
همسفر رحیمی
21 روز قبل

درود و خداقوت
با تشکر از استاد گرامی، بسیار عالی بود
امیدوارم در هرموضوعی مخصوصا اعتیاد به درک عمیق آن برسم

مسافر حسین رحیمی
مسافر حسین رحیمی
14 روز قبل

با سلام و درود بر خدمتگزاران و تشکر بابت این دستور جلسه مهم