جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
لزوم شناخت اعتیاد

کسانی می توانند موفق و ارزشمند شوند که بتوانند به صورت ریشه ای و عمیق بفهمند اعتیاد چیست، آن موقع شخص به درمانی می رسد که آن درمان دقیقاً رهایی و خلاصی از بندهای اهریمنی است و این باعث می شود شخص برای جامعه و برای همدردان یک الگوی مناسب شود.

موضوع کارگاه آموزشی: لزوم شناخت اعتیاد

استاد: مسافر سفر دوم علیرضا

تاریخ: چهارشنبه 1403/1/8

ضمن تبریک سال نو، امیدوارم سال خوبی را با استفاده بهینه از در کنار هم بودن بسازیم. انشاءاله در دید و بازدیدها آموزشها را کاربردی کرده باشیم چون اثری که ما می توانیم به عنوان رهجو در خانواده و جامعه بگذاریم بسیار مهم است. همچنین با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، امیدوارم بتوانیم به معنای واقعی کلمه رمضانی باشیم.

این دستور جلسه در ابتدای سال درمانی گذاشته شده تا اول بدانیم برای چه به اینجا می آییم. حافظ می فرماید:

نوبهار است در آن کوش که خوش دل باشی

که بسی گل بدمد باز و تو در گِل باشی

من نگویم که کنون با که نشین و چه بنوش

که تو خود دانی اگر زیرک و عاقل باشی

لازمه رسیدن به اینکه با که بنشینیم و چه بگوییم و چه بنوشیم، رسیدن به زیرکی و دانایی است که اینجا به ما آموزش داده می شود. در خصوص شناخت اعتیاد ما ادعایی نداریم ولی نتیجه آن که درمان شدگان هستند را داریم می بینیم و لمس می کنیم. چه مصرف کننده و چه خانواده، قربانی راهکارهای غلط شدیم. کسانی که این راهکارها را به ما دادند، با ما دشمنی نداشتند، فقط جهالت داشتند. چون نه تنها جامعه، بیماری اعتیاد را نمی شناسد، حتی علم پزشکی هم آن را بیماری غیرقابل درمان می داند که مثل فشار خون و دیابت، فقط قابل کنترل است. و یکی از دلایل سم زدایی که در تمام دنیا منسوخ شده و هنوز در کشور ما رواج دارد، همین نشناختن اعتیاد و در وهله دیگر درآمدزایی آن است.

وقتی وارد جلسات می شویم به ما گفته می شود «بیایید اعتیاد را بشناسیم، آن طور که هست نه آنگونه که می گویند» چرا؟ چون تمام دردسر ما از «می گویندها» بود؛ ترکهای بیست و یک روزه، بستن به تخت، بردن به کمپ و… خیلی از مصرف کنندگان و خانواده ها در اثر تلاشها و دست و پا زدن ها و ترکهای ناموفق، به ناکجاآباد رسیدند.

یک مصرف کننده و خانواده او با ورود به جلسات، می خواهد موادش قطع شود، ولی جلسات آنچه ما لازم داریم که متفاوت از آن چیزی است که دلمان می خواهد را به ما ارائه می دهد. اول باید بدانیم با چه چیزی طرف هستیم، تا بتوانیم با آن روبه رو شویم. زمانی که به درک صحیح از اعتیاد برسیم، می توانیم بپذیریم و یک تصمیم درست بگیریم.

یکی از ارکان اساسی جلسات سروج، جلسه شناخت اعتیاد هست و به لطف خدا خواهد بود. در جلسه شناخت اعتیاد، خدمتگزاران وظیفه خود را انجام می دهند بدون در نظر گرفتن اینکه مخاطب آن را می پذیرد یا نه، چون بعضی از همدردان خود ما هم این را قبول ندارند. شاید از 100 نفر 10 نفر بپذیرند و از آن 10 نفر 5 نفر بمانند و از آن 5 نفر یک نفر درمان شود و ما اینجا هستیم تا آن یک نفر درمان شود و آنهایی هم که می روند، این صحبتها هر بار در ذهنشان یک تلنگری می زند که امیدواریم روزی برای درمان بیایند.

رویارویی با پدیده اعتیاد، شاید سخت ترین و بزرگترین اتفاقی باشد که مصرف کننده و خانواده در طول حیات با آن روبه رو شده است. عبور از این گذرگاه سخت، بدون شناخت بیماری اعتیاد و علم درمان امکانپذیر نیست.

تئوری ها و نظریه های زیادی در دنیا داده شد که هیچ کدام کارساز نبود؛ مثال بارز آن مارادونا بود که 4 کشور برای ترک ایشان تلاش کردند و موفق نبودند. و ما افتخار می کنیم که بیماری اعتیاد در کشور ما کشف شد. این فقط ادعا نیست و خروجی این تفکر، در جلسات ما و کنگره هستند.

چقدر لازم است اعتیاد را بشناسیم؟ لزوم شناخت اعتیاد چقدر است؟

یکی از شعارهای جلسات ما این است: «اعتیاد را ترک نکنید، درک کنید تا درمان شود»؛ خیلی از خانواده ها بدون مصرف کننده ماندند و با رسیدن به آرامش و اثرگذاری باعث شدند که مصرف کننده بیاید و درمان شود و مصرف کننده ای هم بوده که بدون همسفر توانسته به رهایی برسد. اینها همه به خاطر درک عمیق اعتیاد بوده است.

چیزی که جامعه را از اعتیاد خلاص می کند، گرفتن معتادین و زندانی کردن آنها نیست، فقط و فقط آگاهی و دانایی دادن به جامعه است. چون جهالت، یک مسأله ساده را تبدیل به معضل می کند. کسانی می توانند موفق و ارزشمند شوند که بتوانند به صورت ریشه ای و عمیق بفهمند اعتیاد چیست، آن موقع شخص به درمانی می رسد که آن درمان دقیقاً رهایی و خلاصی از بندهای اهریمنی است و این باعث می شود شخص برای جامعه و برای همدردان یک الگوی مناسب شود. چرا؟ چون ریشه ای قضیه اعتیاد را فهمیده، می داند مصرف کننده بیمار است و مواد کشیدن او از سر نیاز است و طوری در کنار مصرف کننده قرار می گیرد تا راهی و نقطه امیدی برایش باز شود و به امید خدا بایستد و خودش را از اعتیاد پس بگیرد.

دوستان، در سایه شناخت اعتیاد، اعتیادی که دنیا و علم پزشکی جلوی آن زانو زده است، درمان اتفاق می افتد. پس چقدر روشن شدن صورت مسأله می تواند مهم باشد و با هر بار شرکت در جلسه شناخت اعتیاد، یکی از صدها زوایای پنهان این بیماری روشن تر می شود.

بیماری اعتیاد را درک کنید تا بتوانید فرامین علم درمان را بپذیرید. انشاءاله همه ما بتوانیم بپذیریم آنچه که در مقابل پذیرفتنش مقاومت می کنیم که علت آن عدم شناخت صحیح و عمقی است. شناخت بیماری اعتیاد می تواند اولین قدم برای همه کسانی باشد که از بیماری اعتیاد آسیب دیدند.


دوستانی که در این زمینه مشارکت نمودند:

مسافران: حسین کشانی- علیرضا2- مجید- جواد- میثم2- آرش-

همسفران: غفاری- باقری1- سبحانی- تقیان-

مسئول کارگاه: مسافر سفر دوم علی
پشیبان: مسافر سفر دوم میثم

 

مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم علی
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فردوس استکی
فردوس استکی
1 ماه قبل

باسلام و درود فراوان
خدا قوت
از استاد بسیار سپاسگزارم از آموزش خوبشون و نکته ای که برای بنده حائز اهمیت است من همسفر بسیار شناخت اعتیاد برایم لازم و ضروری است چرا که غلظت تفکر زائد افیونی من حتی از مصرف کننده ام بیشتر بود و ابتدا با این موضوع آشنا شدم و بعد آن پذیرش خودم و مصرف کننده را نیز آموزش دیدم و واقعا پایه و ستون درمان از شناخت اعتیاد شروع می‌شود
خدا روشاکرم از تفکر الهی سروج و برگزاری جلسات شناخت اعتیاد
روشن کننده و نور ابتدای راه درمان چه برای خانواده و چه مصرف کننده شناخت اعتیاد است
ضرورت و نیاز و لزوم آن همیشه می‌باشد
باتشکر فراوان از استاد راهنمای عزیزم و کمیته آموزش و تیم سایت
در پناه حق باشید

مسافر علی ارشادی
مسافر علی ارشادی
1 ماه قبل

با درود به همه دوستان و سپاس از استاد عزیز و کمیته محترم آموزش👍💐🙏
تشکر فراوان از مسئولین محترم سایت🌹🙏
سلامت و پایدار باشید

مرتضی مسافر سفر اول
مرتضی مسافر سفر اول
1 ماه قبل

باعرض سلام واحترام
تشکر میکنم از کمیته محترم آموزش وتشکر از استاد گرامی
جهالت و دانسته های غلط من مصرف کننده به من اجازه نمی‌داد که در مورد اعتیاد و حتی مسائل دیگر شناخت وآگاهی کسب کنم وهمیشه فکر میکردم همه چیز را در مورد اعتیاد میدانم،اولین ومهمترین آموزشی که از تفکر درمانی گرفتم شناخت بیماری اعتیاد و اثرات جایگزینی مواد اعتیاد آور بود که به صورت کامل وجامع در جلسات شناخت توضیح داده می‌شود،من آموختم صورت مسئله اعتیاد را برای خودم با آموزش گرفتن و کسب آگاهی واطلاعات روشن کنم و برای درمان این بیماری تلاش نمایم،ونه تنها در مورد اعتیاد بلکه هر موردی که شناختی ندارم بیخود وبیجهت وارد نشده ودخالتی نکنم.
سپاسگزارم از همه دوستان خدمتگزار سروج وتشکر میکنم از تیم وعوامل زحمت کش سایت

مجید مسافر سفر اول
مجید مسافر سفر اول
1 ماه قبل

با سلام وخسته نباشید خدمت همه دوستان به ویژه خدمت گزاران سایت.
شناخت اعتیاد از این جهت حائز اهمیت میباشد ک ما با شناخت ریشه ای اعتیاد ب تمام زیر مجموعه های اعتیاد یعنی منیت،دروغگویی،ترس،ناامیدی و همه کارهای ضدارزشی خود پی برده و با آموزش گرفتن میتوانیم آنها را اصلاح کنیم.

همسفر ملکی
همسفر ملکی
1 ماه قبل

با عرض سلام وخدا قوت وتبریک فرارسیدن سال نو خدمت همه مسافران و همسفران وتشکر فراوان از استاد گرامی. شناخت بیماری اعتیاد باعث میشود که من در کنار مصرف کننده زندگی آرامتری داشته باشم.

همسفر موسوی
همسفر موسوی
1 ماه قبل

باتشکر از استاد گرامی وبرداشت من از موضوع لزوم شناخت اعتیاد این است که برای انجام هر کاری نیاز به شناخت واکاهی دارم وزمانی که اعتیاد را به عنوان یک بیماری پذیرفتم اعتیادهای خودم رو درک کردم اعتیاد به نوشخوارهای ذهنی اعتیاد به قضاوت اعتیادبه خودبزگ بینی وبسیاری از عادتهای غلطی که در من همسفر نهفته است ولی من عادت کردم فقط مصزف کننده را ببینم

مسافر ه‍ادی
مسافر ه‍ادی
26 روز قبل

درود و عرض ادب خدمت دوستان عزیز
تشکر از استاد و تمام خدمت گزاران عاشق تفکر سروج.
شناخت اعتیاد اولین قدم و مهمترین گام برای رسیدن به رهایی از دام اعتیاد،لژیون آماده سازی