جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
تغییر از جوانه زدن آغاز می شود

ما زمانی می توانیم جوانه بزنیم که کوله باز ضد ارزشی و جهالت هایمان را از دست بدهیم، و این جوانه زدن نیازمند این است که من آموزش بگیرم و جذب آموزش شوم تا پوسته من شکافته شود.

موضوع کارگاه آموزشی مسافران: تغییر از جوانه زدن آغاز می گردد

استاد: مسافر سفر دوم علیرضا

تاریخ: شنبه 1402/11/28

خلاصه سخنان استاد:

تغییر چیست؟

تغییر از ریشه «غیر»، گرفته شده؛ یعنی من غیر از این کسی که هستم بشوم. یا به عبارتی دیگر کسی بشوم که تاکنون نبودم،

اولین و مهم ترین نکته این است که من بپذیرم باید تغییر کنم و دیگر آن شخصی که وارد جلسات شدم، نباشم. البته نه زبانی، بلکه قلباً و با تمام وجود باید بپذیرم، و وضعیت کنونی خودم را عین عدالت بدانم، که از شخصیت خودم برایم حاصل شده است. وقتی با این دید نگاه کنم از کسی طلبکار نیستم و فقط خود را مقصر می دانم و می پذیرم این خود من هستم که باید درست کنم و هیچ کس به غیر خودم نمی تواند به من کمک کند.

این دستور جلسه و این موضوع به ما چگونگی تغییر را نشان میدهد و هر کس باید خودش سرنخ را پیدا کند. هر مقوله ای یک نقطه شروع دارد و یک نقطه پایان، البته بعضی هم ندارد، مثلاً وقتی بخواهیم از مبدأیی به مقصدی برسیم یک پایانی دارد، اما طبق وادی سیزدهم زمانی که به پایانی رسیدیم، همان جا آغاز و شروع خط دیگری است.

ما برای اینکه بتوانیم این خط ها را کم کم شروع کنیم تا به پایان آن که آرامش است برسیم، باید اهل خط بشویم. اهل خط شدن، یعنی اهل مسیر بشویم. پس اگر هنوز با جهالت های گذشته، قرابت و انسی داریم، یعنی هنوز اهل این مسیر نشدیم. آنچنانکه در تعریف مسافر آمده: مسافر باید اهل سفر باشد، سفر درمانی؛ نه سفری که در ذهنیات خودش است.

جوانه زدن نیازمند چه چیزهایی است؟

یک درخت برای جوانه زدن باید تمهیدات اولیه آن فراهم باشد، یعنی ریشه آن، به منابع مورد نیاز برای رشد و زنده ماندن وصل باشد و در این صورت است که حتی اگر درخت در باغ هم نباشد جوانه می زند، اگر انسان را به درختی تشبیه کنیم، ما هم وقتی به منابع آموزشی وصل باشیم، می توانیم جوانه بزنیم و هر وقت ریشه ما از آن منبع جدا شد، قطعاً یا خشک میشویم و یا دچار آفت می شویم.

ما زمانی می توانیم جوانه بزنیم که کوله بار ضدارزشی و جهالت هایمان را از دست بدهیم، و این جوانه زدن نیازمند این است که من آموزش بگیرم و جذب آموزش شوم تا پوسته من شکافته شود. قدرت شکافتن پوسته و رشد و نمو هر چیزی با وصل بودن به منابع مورد نیاز امکان پذیر است. همانطور که دانه برای شکافتن نیاز به قدرت دارد که آن را از منابع زمینی می گیرد، ما هم قدرت لازم برای شکافته شدن را از وصل بودن به منابع به دست می آوریم. منابع شامل قوانین، حرمتها و کلیه آموزشهاست و وصل بودن به منابع مستلزم کاربردی کردن آنهاست.

گاهی اوقات برخی افراد به دلخواه خود در بعضی از مسائل وصل به جلسات و منبع آموزشی هستند و در بعضی مسائل نیستند. در اینصورت اصلاً جوانه تغییر در فرد زده نمی شود، چون مجموعه این تفکر برای رسیدن به قدرت لازم برای جوانه زدن و تغییر مورد نیاز است. دقیقاً مانند یک گیاه که برای جوانه زدن باید تمام ریشه های آن به منبع مورد نیاز وصل باشد تا جوانه بزند و رشد کند. هر جا که ارتباط ما با منبع آموزشی قطع شد، بدانیم آغاز سقوط است.

تغییر از جوانه زدن شروع می شود، و همین تغییرات کوچک کم کم در من تبدیل و تحول را بوجود می آورد. پس اگر تغییرات کوچکی داریم به خود افتخار کنیم. مثلاً وقتی یک تازه وارد سر ساعت به جلسات می آید و حتی چیزی هم متوجه نمی شود، همین سر ساعت آمدن، نظم را کم کم در او بوجود می آورد، و همین تغییرات کوچک ریز و یک درجه ای، به مرور زمان و استمرار در آموزش منجر به تغییرات 180 درجه ای و بزرگ در او می شود. مهم این است که پیوسته به آموزشها وصل باشیم و هر روز یک درجه کوچکی تغییر در خود بوجود بیاوریم، تا کم کم تبدیل و ترخیص شویم.


دوستانی که در این زمینه مشارکت کردند:

مسافران: اسماعیل- یوسف- ابراهیم- محمد- حسین(ک)- جواد- کیانوش- محمد علی- ایرج- مجید- علیرضا2- اصغر- حسن- محسن- حسین- مختار- علی- خسرو-مرتضی- مسعود- رضا

مسئول کارگاه: مسافر سفر دوم ایرج
مسئول پشتیبانی: مسافر سفر دوم علی
مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم عباس
3.4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همسفر سبحانی
همسفر سبحانی
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر وقتی از ضد ارزش‌ها دوری کنم جوانه درمن زده می شود وبا مراقبت رشد می کند وکم کم به یک درخت تنومند در می اید و هیچ باد ویا طوفانی نمی توانند به ان درخت آسیب بزند

همسفر خدائیان
همسفر خدائیان
2 ماه قبل

ممنون از استاد گرامی.با تکرار و تمرین و کاربردی کردن دستور جلسات کم کم و به مرور زمان این جوانها درمن زده خواهد شد و این امر نیاز به زمان دارد🌹

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط همسفر خدائیان
عليرضا ۲
عليرضا ۲
2 ماه قبل

دریافتم که تغییر از مسائل کوچک و بسیار ظریف آغاز شده و با مراقبت و اجرای فرمان به تنومندی و صلابت می‌رسد.
سپاس و قدردانی فراوان از استاد و تیم پرتلاش و قدرتمند سایت سروج.

همسفر رضایی
همسفر رضایی
2 ماه قبل

سلام تشکر می‌کنم از استاد و کمیته آموزش اگرمن داعم ب آموزش ها وصل باشم یعنی مرتب جلسه حضور داشته باشم
با سایت جزوات و تکرار تمرین
حرف گوش کردن میتوانم جوانه بزنم

اصغر
اصغر
2 ماه قبل

باسلام هرکسی به جلسات واموزشهای وصل باشد آرام آرام تغییر وجوانه میزند و درنهایت تبدیل وترخیص می شود

همسفرحیدری
همسفرحیدری
2 ماه قبل

باسلام وعرض خداقوت…باگرفتن آموزشهاوکاربردی کردن آنهاورعایت کردن قوانین وحرمتهاجوانه زده میشودواین جوانه نیازبه مراقبت داردوباازدست دادن پله ای ضدارزشهاجوانه محکم ومحکم ترمیشودباتشکرازاستادعزیزومسئولین سایت

همسفر ولی زاده
همسفر ولی زاده
2 ماه قبل

با سلام.تشکر از استاد عزیز و همه خدمتگزاران سروج.
خدا قوت”

همسفر باقری ۱
همسفر باقری ۱
2 ماه قبل

سلام و خداقوت خدمت استاد.برداشت من این است که برای شکافتن پوسته ی خودم باید آموزشها را بگیرم و کاربردی کنم تا بتوانم جوانه های تغییر را در وجودم رشد دهم.سپاسگزارم از استاد و مسوولین سایت