جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
تغییر از جوانه زدن شروع می شود

آموزشهای جلسات، همانند آب و خاک و نور آفتاب که به بذر می رسد و آن را می شکافد، باعث شکفتن پوسته سخت ما می شود. همانگونه که جوانه پوسته درخت را می شکافد و بیرون می زند، من انسان هم برای جوانه زدن، باید پوسته خودم که همان ضدارزشیها و تاریکیهای درونم است را بشکافم.

موضوع کارگاه آموزشی: تغییر از جوانه زدن شروع می شود

استاد: جناب آقای مفتون

تاریخ: چهارشنبه 1402/11/25

این رهایی و این روز عزیز را خدمت همه خدمتگزاران سروج و همه کسانی که اینجا هستند و نگاهشان درمانی است، تبریک عرض می کنم. یک گروه تلاش کردند تا امروز یک نفر به رهایی برسد و امتیازش نه برای یک نفر، که مربوط به همه است و جشن هم مربوط به خود فرد نیست، بلکه برای پیوندی است که بین او و قدرت مطلق الله برقرار شده. این جشن گرفته می شود به خاطر عزیزانی که هنوز نیروهای اهریمنی درونشان هست.

تغییر از جوانه زدن شروع می شود یعنی چه؟

از ابتدای ورود به جلسات شعار ما این است: «تغییر نگاه ما، مبدأ تحول ماست»؛ حال این تغییر باید از جایی شروع شود و آن با جوانه زدن است. در طبیعت در فصل زمستان درخت می خشکد، گویا مرده است، همه بار و برگهایش می ریزد، ولی در آستانه بهار، دوباره درخت بیدار شده و شروع به جوانه زدن می کند. درخت برای این زندگی دوباره، سختی سرما را پشت سر می گذارد، تمام داشته هایش مثل برگ و میوه و… را از دست می دهد تا دوباره زنده و احیا شود. و هیچ گاه جوانه اش را برای کسی فریاد نمی زند، بلکه هر عابری با دیدن جوانه هایی که رشد کرده و باعث طراوت و شادابی درخت شده، متوجه می شود درخت زنده شده است.

دلیل انتخاب این دستور جلسه این است که هر کدام از ما چه مسافر و چه همسفر با کوله باری از داشته های منفی به اینجا آمدیم، همه نگاه اهریمنی و شیطانی داشتیم، که باید برای درمان شدن آنها را از دست بدهیم. شاید ما الهی نباشیم، ولی روش درمان و آموزشها الهی است و کسانی جذب آن می شوند، که انگشت اشاره الهی به سمت شان باشد.

آموزشهای جلسات، همانند آب و خاک و نور آفتاب که به بذر می رسد و آن را می شکافد، باعث شکفتن پوسته سخت ما می شود. همانگونه که جوانه پوسته درخت را می شکافد و بیرون می زند، من انسان هم برای جوانه زدن، باید پوسته خودم که همان ضدارزشیها و تاریکیهای درونم است را بشکافم.

مثلاً اگر یک سری رفتارهای نامناسب که در گذشته با خانواده داشتیم، یا اگر خود را برتر از دیگران می دانستیم و بقیه و مخصوصاً خانواده را تحقیر می کردیم، هنوز ادامه دارد، یعنی هیچ تغییری نکرده ایم چون جوانه ای زده نشده است و هسته ای نشکافته است.

در اینگونه مواقع، باید بدانیم آفتی درون من انسان وجود دارد که همانند موریانه و آفات گیاهی که به جان درخت می افتد و مانع جوانه زدن او می شود، مانع از حرکت و تغییر من انسان شده است.

این آفت در درون من انسان چیست که اجازه نمی دهد جوانه درون زده شود؟

تغییر با از دست دادن است نه به دست آوردن. هرجا یک ضدارزشی از دست بدهیم، یک عروج است، هر جا خود را در برابر خواسته های نامعقول شهید کنیم، یک عروج داشته ایم، پس آموزش گرفتن و تغییر کردن چیزی نیست جز از دست دادن ضدارزشی های درونی.

جوانه زدن با نسخه نوشتن و تلاش دیگران نمی شود، برای همین است که گفته می شود در قضیه درمان اعتیاد، هیچ احدی نمی تواند به یک مصرف کننده کمک کند، مگر اینکه خودش از درون هسته اش شکافته شود، یعنی نیروهای اهریمنی درون که در همه ما کم و زیاد وجود دارد، را به مرور با آموزشها کم کند تا جوانه زده شود. برای همین اینجا به خانواده ها آموزش میدهند که یاد بگیرند چطور در کنار یک مصرف کننده زندگی کنند، نه اینکه چطور مصرف کننده را درست کنند.

پس اگر اینجا هستیم و می خواهیم تحولی در ما ایجاد شود، باید تغییر نگاه داشته باشیم و تغییر نگاه هم زمانی اتفاق می افتد که من جوانه زده باشم، یعنی آن که بودم دیگر نباشم.

پس خیلی سخت نیست، باید جوانه بزنیم تا تغییر کنیم بعد از آن جوانه رو به آفتاب و بیرون بزنیم یا به سمت داخل و درونیات و ذهنیات خود. اختیار دست ماست که کدامیک را انتخاب کنیم.

همه ما اختیار داشتیم به هر دلیلی مواد مخدر را انتخاب کنیم، دچار شدن به اعتیاد و نشستن اینجا خروجی آن و جبری است که بر ما حادث شد. هیچ مصرف کننده ای مصرف نمی کند برای معتاد شدن. همه می گویند ما بدنمان فرق می کند و ما معتاد نمی شویم. حال کسی که با پای خود اینجا آمده و می خواهد درمان شود، باید از جایی شروع کند. باید از سختی سرمای 60درجه زیرصفر عبور کند و تمام چیزهایی که دارد را به تدریج و آرام آرام از دست بدهد تا همانند درخت دوباره جوانه بزند و احیا شود.


دوستانی که در این زمینه مشارکت نمودند:

مسافران: احسان(سفردوم)- هادی- آرش- علیرضا2-

همسفران: استکی- توانا- رضایی- عدنانی- نوروزی- مکری-

مسئول کارگاه: مسافر سفر دوم میثم
پشتیبان: مسافر سفر دوم علی
مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم ایرج
4.1 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

16 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همسفر رضایی
همسفر رضایی
5 ماه قبل

سلام خداقوت وتشکراز استادوكمیته آموزش و مسول سایت ک این دستور جلسه را ب خوبی باز کردند وتبریک میگم رهایی مسافرامید ب کل خانواده سروج

مسافر فرج
مسافر فرج
5 ماه قبل

با سلام .و خدا قوت به همه اعضای گروه سایت .و ممنون از استاد عزیزم و کمیته اموزش بابت دستور جلسه های مفید .. تغییر نگاه ما مبدا تحول ماست🌷🌷🌷

مرتضی مسافر سفر اول
مرتضی مسافر سفر اول
5 ماه قبل

باعرض سلام واحترام
تشکر میکنم از کمیته محترم آموزش وتشکر از استاد گرامی
آموختم وقتی میتوانم در جهت ارزشمندی وروشنایی تغییر کنم که جوانه زدن وشکفتن خود را به سمت مثبت آغاز کرده باشم ، آفت و موانع جوانه زدن درمن ضد ارزشها وجهالتهایم است که باید با آموزش وآگاهی از دست بدهم و آنها را هرس کنم تا بتوانم به سمت مثبت ودرست رشد کنم.
سپاسگزارم از همه دوستان خدمتگزار سروج وتشکر میکنم از تیم وعوامل زحمت کش سایت

فردوس استکی
فردوس استکی
5 ماه قبل

باسلام و وقت بخیر خدمت بزرگواران
خدا قوت
خدا را شکر که با آموزش جلسات جوانه زدن را آموزش دیدم وگرنه سالها بهار می آمد و همچنان در غفلت بودم و باری دیگر این چنین آموختم که همچون درختان هر آنچه دارم را از دست بدهم تا بهار در من نمایان شود
انشاالله که خداوند یاریم کند
باتشکر فراوان از کمیته آموزش و تیم سایت
در پناه حق باشید

مسافر علی ارشادی
مسافر علی ارشادی
5 ماه قبل

با درود و خسته نباشید به اعضای محترم سایت
تشکر از استاد که موضوع رو به خوبی برسی نمودن
جلسه خیلی خوب و اثرگذاری بود

همسفر خدائیان
همسفر خدائیان
5 ماه قبل

با تشکر از تیم سایت 🌹امیدوارم بتوانیم از جوانهای تغییر که جوان و تازه اند مراقبت کنیم تا به برگ و شاخه و درختان استواری، تبدیل شوند و میوهای شیرین بدهند که دیگران نیز از آن لذت ببرند🌹

همسفر ولی زاده
همسفر ولی زاده
5 ماه قبل

با سلام وتشکر از همه عزیزان خدمتگزار.
تغییر اگر با جوانه زدن باشد و پوسته درون شکافته شود مانا و پایدار خواهد بود در غیر اینصورت مانند کف روی آب بعد از مدت کوتاهی روبه زوال می رود.
و همچنین از صمیم قلب رهایی مسافر امید را به کل جمعیت سروج و به خود ایشان تبریک می گویم.

همسفر خراسانی
همسفر خراسانی
5 ماه قبل

با سلام و خداقوت
تشکر از استاد که خیلی زیبا و کامل این دستور جلسه را توضیح دادند
امیدوارم بتونم با از دست دادن ناخالصی ها و ضدارزشی های درونم جوانه بزنم و با گرفتن آموزش ها به خود واقعی ام برسم
و تشکر از همه ی اعضای سروج کمیته ی آموزش و تیم سایت و کسانی که واقعا زحمت میکشند

همسفر رحیمی
همسفر رحیمی
5 ماه قبل

درود و خداقوت ،باتشکر از استاد گرامی،بسیار عالی بود 🌹

همسفرحیدری
همسفرحیدری
5 ماه قبل

باسلام وعرض خداقوت…باگرفتن آموزشهاوکاربردی کردن آنهامیتوانم ضدارزشیهای درونم رابشناسم ویکی یکی آنهاراازدست بدهم آن وقت به جوانه زدن میرسم باتشکرازعزیزان وزحمتکشان سایت

مسافرمیثم۲
مسافرمیثم۲
5 ماه قبل

باعرض سلام واحترام.
ممنون ازاستاد عزیز بابت این آموزش که بنده آموختم آنچه که باعث می‌شود جوانه ها خشک شوند،،،عدم توجه من به آفات است.
سپاسگذارم از کمیته آموزش

همسفر حریری
همسفر حریری
5 ماه قبل

باسلام وتشکرازهمه خدمتگزاران سروج
باید ساختارهای قبلی رابشکنم تا شکفتن صورت بگیردوساختارجدیدوتحول نودرمن ایجادشود.

همسفر سبحانی
همسفر سبحانی
5 ماه قبل

سلام و خدا قوت تا جوانه نزنم واز جوانه مراقبت نکنم تغییر ایجاد نمی شود تشکر فراوان از استاد گرامی همسفر سبحانی

همسفر توانا
همسفر توانا
5 ماه قبل

سلام وخداقوت خدمت دوستان عزیز ویاوران سروج وتشکر از استاد راهنمای عزیز،اموزش گرفتن یعنی تغییر نگاه واز دست دادن وجوانه زدن ورشد کردن در جهت ارزشهای الهی ودوری از ضد ارزشها.

همسفر مختاری
همسفر مختاری
5 ماه قبل

همسفر مختاری چقدر استاد عزیز دستور جلسه را به خوبی باز کردند امیدوارم با گرفتن آموزش‌ها بتوانم در جهت تغییر کردنم قدم بردارم

همسفر عدنانی
همسفر عدنانی
5 ماه قبل

باسلام وتشکر از استاد راهنمای گرانقدر وخدمتگزران سروج ،جلسه خوب وپر باری بود وتمثیل درخت که از دست میدهد ودوباره احیا میشود وجوانه میزند ،باید الهام بگیرم واحیا شوم