جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
گذشته، حال، آینده

من مصرف کننده اگر برای درمان خود آمدم، باید درک کنم برای چه به جلسات آمدم، گذشته من هر چه بوده تمام شده و فقط از تجربیاتش باید استفاده کنم.از امروز، و لحظه، و وقتی که گذاشتم باید نهایت استفاده را ببرم و یاد بگیرم تا دست خالی بیرون نروم. کسی می تواند آموزش بگیرد و خودش را ارتقاء بدهد و دانایی خودش را بالا ببرد که در لحظه باشد.

موضوع کارگاه آموزشی مسافران: گذشته، حال، آینده

استاد: مسافر سفر دوم هادی

تاریخ: شنبه 1402/11/21

این دستور جلسه یک موضوع جدید برای جلسات است، و این نشاندهنده رشد جلسات است و خدا را شکر میکنیم، تفکر درمان دقیقاً نیازهای مصرف کننده و خانواده را برای رسیدن به درمان و تعادل در جلسات لحاظ میکند.

در گذشته، حال، و آینده بودن یعنی چه؟

ما نمی دانیم یک حیوان به گذشته یا آینده فکر میکند یا نه ؟ اما انسان به خاطر اینکه شامل صور آشکار و پنهان است، در یکی از این مقوله ها غوطه ور است، مانند سیارات و ماه و خورشید که در کهکشان غوطه ورند، موضوع امروز به من آموزش میدهد من، درک کنم و بفهمم و یاد بگیرم، که در لحظه حال باشم.

ما به عنوان مصرف کننده به خاطر مسائلی که در گذشته داشتیم، خیلی وقتها حتی در جلسات با اینکه حضور داریم، اما در گذشته غوطه ور هستیم. یعنی وجود نداریم و ذهن و فکر ما جای دیگر است، برای همین نمی توانیم آموزش بگیریم؛ در لحظه بودن هم آموزش می خواهد، وقتی دانایی و آگاهی من بالا برود، در لحظه بودن را یواش یواش یاد می گیریم.

این دستور جلسه به این خاطر گذاشته شده، که وقتی من مسافر برای درمان آمدم کاری به گذشته نداشته باشم، خیلی از ما شاید گذشته خوبی داشتیم؛ ورزشکار خوبی بودیم، شغل و در آمد خوبی داشتیم، و یا خانواده و موقعیت های خوب و… برای ما بود، ولی به واسطه مصرف مواد از دست دادیم؛ یا اینکه افرادی هستند که از انجیوهای دیگری وارد جلسات شدند و هنوز اینجا را با جای دیگری مقایسه میکنند، و یا حتی ممکن است در همین جلسات هستند اما هنوز آموزشهای گذشته را عنوان میکنند، اینها نشان دهنده این است که در گذشته سیر می کنند و از لحظه غافل هستند که همه اینها مانع از آموزش گرفتن می شود. خود من به شخصه این را تجربه کردم و در گذشته و افکار خودم غوطه ور بودم که حتی مسیر جلسات را رد میکردم و در لحظه نبودم.

من مصرف کننده اگر برای درمان خود آمدم، باید درک کنم برای چه به جلسات آمدم، گذشته من هر چه بوده تمام شده و فقط از تجربیاتش باید استفاده کنم.از امروز، و لحظه، و وقتی که گذاشتم باید نهایت استفاده را ببرم و یاد بگیرم تا دست خالی بیرون نروم. کسی می تواند آموزش بگیرد و خودش را ارتقاء بدهد و دانایی خودش را بالا ببرد که در لحظه باشد.

در” لحظه بودن یعنی در نه در گذشته بمانیم و نه پلی به آینده بزنیم” اینکه دائم به آینده فکر کنیم و بخواهیم همه چیز را پیش بینی کنیم، یک نیروی بازدارنده برای حرکت درست من می شود، چون یا دچار توهم می شویم و یا رویا پردازی میکنیم. و کسی که مدام در آینده باشد، همیشه در اضطراب و نگرانی و ترس قرار دارد. ما باید برای هر مقوله ای هدف داشته باشیم و برای هدفها تلاش کنیم.

اشتباهات گذشته بهایی است که برای خریدن تجربه دادیم؛ در گذشته نمانیم چون انسانی که دائم در گذشته باشد، همیشه یک غم و اندوهی دارد، و حسرت میخورد. پس حس های آلوده ای مثل منیت، خشم، کینه، مقایسه، حسرت، ناامیدی و… نشان دهنده این است که من در گذشته مانده ام، و اگر بخواهم رشد و توسعه داشته باشم، و روبه جلو حرکت کنم باید در لحظه بودن را یاد بگیرم.

هیچ کس حاضر نیست کفش یا لباس سی سال پیش خود را بپوشد، پس افکار و اندیشه ما هم باید به روز باشد و هر روز به دانایی خود اضافه کنیم و هر روز پیام و برداشت جدید از آموزش ها داشته باشیم و تکالیفی که داده می شود را انجام دهیم. فکر نکنیم اگر یک بار انجام دادیم کافی است، آموزشها نیاز به تکرار و تمرین دارد تا ملکه ذهن شود و به درک آنها برسیم، پس اگر به خاطر موقعیت هایی که به هر دلیلی از دست دادیم، در لحظه نباشیم، امروز را هم از دست می دهیم و این چرخه تکرار می شود، و هیچ رشدی اتفاق نمی افتد و در نتیجه حال خوبی نخواهیم داشت.

ما در زندگی خواسته هایی داریم که به هر قیمتی می خواهیم بدست بیاوریم و اصلاً به این فکر نمیکنیم که استحقاق آن را داریم یا خیر، اما اگر در لحظه باشیم و فکر کنیم و بسنجیم، آنگاه تشخیص میدهیم که نیاز من در هر شرایطی چه چیزی است، مثلاً مسافری که در حال درمان است مسلماً درمان نیاز اوست، نه خانه دار شدن، ماشین خریدن و یا ازدواج و… در لحظه حال بودن است که باعث میشود روز به روز ایمان و باورم به مسیری که در آن هستم و هدفی که برای آن قدم برمیدارم بیشتر و قوی تر شود.


دوستانی که در این زمینه مشارکت کردند:

مسافران: علیرضا2- ابراهیم- یوسف- اسماعیل- محمد علی- جواد- غلامرضا- مصطفی- میثم- مختار- حسن 2

مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم محسن
مسئول کارگاه: مسافر سفر دوم ایرج
4.6 8 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

15 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسافرعباس غفاری
مسافرعباس غفاری
3 ماه قبل

باسلام من درجلسات آموزش گرفتم چه شکلی در لحظه زندگی کنم بسیار از همه ی زحمات دست اندرکان سروج سپاسگزارم

مرتضی مسافر سفر اول
مرتضی مسافر سفر اول
3 ماه قبل

باعرض سلام واحترام
تشکر میکنم از کمیته محترم آموزش وتشکر از استاد گرامی
آموختم نگاه وفکر دائم به گذشته باعث حسرت وغم واندوه و همچنین نگاه به آینده باعث توهم وترس خواهد شد ودر حال ودر لحظه بودن را از من خواهد گرفت،در زمان حال ودر لحظه بودن باعث ایمان وباور بهتر وتمرکز بیشتر برای من خواهد شد در صورتی که از گذشته خود فقط برای درس گرفتن وتجربه استفاده کنم ،وبرای آینده خود هدفی مشخص داشته باشم ،هم اکنون هدف من درمان وبه تعادل رسیدن و مانند یک انسان معمولی زندگی کردن است پس باتوجه به هدفم باید در لحظه بودن را یاد بگیرم تا بهتر بتوانم آموزش ها را درک و کاربردی کنم ،غوطه ور شدن در گذشته وآینده مانع از آموزش ودرک آن برای من میشود.
سپاسگزارم از همه دوستان خدمتگزار سروج وتشکر میکنم از تیم وعوامل زحمت کش سایت

همسفرحیدری
همسفرحیدری
3 ماه قبل

باسلام ووقت بخیر…ازاین دستورجلسه آموختم که ازگذشته بعنوان تجربه استفاده کنم درحال ودرلحظه باشم دراینصورت آینده ام رامیسازم ممنون اززحمتکشان سروج

همسفر سبحانی
همسفر سبحانی
3 ماه قبل

سلام وقت همگی بخیر من باید در لحظه باشم گذشته است آینده هم نیامده پس درلحظه که باشم میتوام استفاده لازم را از موقعیت ببرم وآموزش بگیرم تشکر فراوان

همسفر رضایی
همسفر رضایی
3 ماه قبل

سلام خداقوت وتشکراز استادوكمیته آموزش ک این دستور جلسه را ب خوبی باز کردند من اگردرزمان حال باشم میتوانم با آموزش های جلسه آیند خوبی بسازم و گذشته راا تجربه هاش استفاده کنم
تشکر از مسول سایت

محمدی
محمدی
3 ماه قبل

باسلام وخداقوت
باتشکر از استاد عزیز
اموزشی که از این دستور جلسه گرفتم این بود که اگر مدام به گذشته فکر کنم ویا به فکر اینده باشم زمان حال را از دست میدهم و باعث ایجاد حس الوده در من میشود ومرا از مسیر درمان دور میکندومانع رشد میشود
باتشکر از تیم تلاشگر سایت

مسافر سفر اول حسین
مسافر سفر اول حسین
3 ماه قبل

با سلام و خدا قوت به نظر من این دستور جلسه یکی از پر کاربردترین موضوعاتی که من مسافر باید در زندگی کاربرد کنم که حال من بستگی به اینگه داره که در حال باشم نه در گذشته نه آینده

همسفر حریری
همسفر حریری
3 ماه قبل

باتشکرازاستادوهمه خدمتگزاران سروج
ماندن درگذشته مانعی برای آموزش گرفتن ،انتخاب درست ،حرکت درست،تصمیم درست گرفتن ….ودرلحظه بودن راازدست میدهم …

مسافر علی ارشادی
مسافر علی ارشادی
3 ماه قبل

درود و خداقوت به استاد و مسئولین محترم سایت
ممنون از زحماتتون

همسفر ولی زاده
همسفر ولی زاده
3 ماه قبل

با سلام.خدا قوت به استاد عزیز.
نکات بسیار خوبی را بیان کردند.
یاد گرفتم با تمام وجود باید گذشته خودم را بپذیرم تا بتوانم از امروز و لحظه حال بهترین استفاده و بیشترین لذت را ببرم و روز به روز نو شدن را در درون خودم تجربه کنم تا آینده ام درست ساخته شود.
چون در گذشته ماندن باعث کهنگی و فرسودگی میشود و نه تنها پیشرفت و رشد نمیکنم بلکه حرکت روبه عقب خواهم داشت.

عليرضا ۲
عليرضا ۲
3 ماه قبل

گذشته ام به غفلت، از حال گذشت.
اما تفکر سروج غفلت را از من گرفت و آموخت که خودت را دریاب.
وقتی خودم را یافتم، در لحظه شدم و قاطعانه می‌گویم، آینده ام روشن و متعالی است.
سپاس فراوان از استاد و تیم پرتلاش و قدرتمند سایت سروج.

همسفر خدائیان
همسفر خدائیان
3 ماه قبل

ممنونم از استاد جلسه.اگر مشکلات دیروزرا نداشتم تجربه امروز را نداشتم 🌹

مسافر احسان ۲
مسافر احسان ۲
3 ماه قبل

اشتباهات گذشته بهایی است که برای خریدن تجربه هایش پرداخت کرده ایم .
با تشکر از استاد در جلسه حضور نداشتم ولی به مدد دست اندر سایت و زحمات بی دریغشان توانستم از مطالب کلیدی و دستور جلسه نهایت استفاده را ببرم
حق نگه دارتان و اجرتان در محضرش محفوظ بماند.

همسفر توانا
همسفر توانا
2 ماه قبل

باعرض سلام وباتشکر از استاد، برداشت من این بود که از گذشته بیاموزم وتجربه کسب کنم ودر حال زندگی کنم تابتوانم به اینده خودم امیدوار باشم .

مسافر میثم۱
مسافر میثم۱
2 ماه قبل

ممنون از استاد آموزش گرفتم که ازتجربیات گذشته درس بگیرم با آموزشها امروزم رابسازم وتلاش کنم برای آینده