جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
وادی دوازدهم و تأثیر آن برمن

هر چه درک و شناخت من نسبت به اعتیاد بالا برود یاد می گیرم چطور در این مسیر حرکت کنم و مصداق این شعار است: «بیایید اعتیاد را بشناسیم آنطور که هست نه آنگونه که می گویند».

آنگاه ضد ارزشی های درون خودم را می شناسم و با سعی و تلاش تغییر نگاه پیدا میکنم و به درمان می رسم و در واقع در آخر کار، امر اول من اجرا می شود.

موضوع کارگاه آموزشی مسافران: وادی دوازدهم و تأثیر آن برمن

استاد: مسافر  سفر دوم میثم

تاریخ: شنبه 1402/11/14

خلاصه سخنان استاد:

وادی دوازدهم روز چهارشنبه به صورت کلی بیان شد و امروز می خواهیم از زاویه ای دیگر و تأثیر این وادی بر مسافر صحبت کنیم

خداوند به انسان قدرت اختیار داده و او را بر سر دو راهی قرار داده است. پس اینجا من حق انتخاب دارم که عمل سالم انجام دهم یا عمل ناسالم؟ و نتیجه آن چیزی که انتخاب کردم را برداشت میکنم و آن جبر است.

با یک مثال شروع میکنیم، فرض کنیم دو نفر هم زمان در رشته ورزش خاصی شروع به فعالیت می کنند. اما با دو دیدگاه متفاوت؛ یکی برای جلب توجه و به رخ کشیدن اندامش به دیگران، و دیگری فقط برای سلامتی و تندرستی؛ بنا براین کسی که با دیدگاه عرض اندام و نشان دادن خود ورزش میکند برای اینکه سریع و زود به خواسته خود برسد از آمپول های نیرو زا و ..استفاده میکند، در نتیجه شاید موفق هم بشود ولی در نهایت به بیماریهای متعدد دچار می شود. اما کسی که با دید سالم ورزش میکند در نهایت به سلامتی و حال خوش می رسد.

به جلسات آمدن و درمان شدن هم همین است و به دیدگاه من بستگی دارد که آیا با دیدگاه ترک به جلسات می آیم یا با دیدگاه درمان؟ آیا برای دور زدن خانواده یا اطرافیان می آیم یا برای رسیدن به سلامتی خودم؟ نتیجه انتخاب من هرچه باشد، جبری است که برای من بوجود می آید.

در صفحه اول جهان بینی نوشته شده ” معرفت، عمل سالم، عدالت”.که استاد روز چهارشنبه به خوبی بیان کردند، اینکه من امروز در جلسه حضور دارم بدانم با چه هدفی آمدم؛ برای قطع دارو شدن یا برای رسیدن به درمان؟ پس باید امر اول خود را درست انتخاب کنیم که این هم تنها با شناخت درست از این انتخاب صورت می گیرد. برای همین تاکید می شود و لازم است هر شخصی در ابتدای ورود در جلسه شناخت اعتیاد شرکت کند، چون هر چه درک و شناخت من نسبت به اعتیاد بالا برود یاد می گیرم چطور در این مسیر حرکت کنم و مصداق این شعار است: «بیایید اعتیاد را بشناسیم آنطور که هست نه آنگونه که می گویند».

آنگاه ضد ارزشی های درون خودم را می شناسم و با سعی و تلاش تغییر نگاه پیدا میکنم و به درمان می رسم و در واقع در آخر کار، امر اول من اجرا می شود. برای تغییر در هر مقوله ای باید “آموزش، “عمل سالم، و حرکت” باشد، تا به آخر امر درستی برسیم.

ممکن است عده ای از افراد بذر اولیه خود را درست بکارند، یا امر اول خود را درست انتخاب کنند، اما در ادامه مسیر مراقبت لازم را نداشته باشند و از خودشان غافل شوند، و به حاشیه بروند، و یا حس کنند آموزشها و صحبتها تکراری است و خودشان می توانند ادامه راه را بروند و نیازی به آموزش ندارند، و اولویت های آنها چیزهای دیگری غیر از درمان می شود، آنجاست که یواش یواش از درمان پرت می شوند، کما اینکه برای خود من اتفاق افتاده است، اما بعد متوجه شدم تکرار و تمرین است که بذر اولیه و نهال درخت درمان را محکم و محکم تر میکند.

این وادی به ما می گوید: “وضعیت کنونی من عین عدالت است” یعنی چیزی که الان هستم و جایگاهی که دارم عین عدالت است و باید همین باشد و اگر می خواهم وضعیت زندگی خود را تغییر بدهم باید دیدگاهم را نسبت به مواد و همه زندگی تغییر بدهم؛ چون قوانین درمان، قوانین درست زندگی کردن است. وقتی این قوانین را یاد بگیرم بدون حس آلوده نسبت به هیچ چیزی با آرامش زندگی میکنم.

یک جمله ای در وادی دوازدهم نوشته شده که می گوید: «هیچ عمل ضد ارزشی یا فسادی انجام نمی گیرد مگر اینکه ملبس به لباس زیبایی گردد» یعنی ضد ارزشی ها ظاهر خوشایند و زیبا اما باطن زشت و اضطراب آلود دارند، و ما را از مسیر دور می کنند و تنها چیزی که به ما کمک میکند تا این ضدارزشی ها را در هر لباسی بشناسیم، دانایی است، و با دانایی است که می توانیم از آنها عبور کنیم و فریب آن ها را نخوریم، و همه ما این باز دارنده ها را تجربه کردیم، پس باید همواره مراقبت کنیم تا منحرف نشویم، و مرتب باید تصفیه و تسویه و تزکیه در ما اتفاق بیفتد، و قوانین و حرمت ها را رعایت کنیم، و بدانیم برای رسیدن به درمان باید تاوان لذتهای مصرف مواد را بدهیم و یکی یکی ضد ارزشی ها را در خود کم رنگ کنم تا در نهایت عدالت که سلامتی و نشاط و سرزندگی است بر ما حاکم شود و در خدمت سایر همدردان خود باشیم.


دوستانی که در این زمینه مشارکت کردند:

جواد- مجید- محمد- یوسف- محمد حسین- ابراهیم- سعید- رضا- میثم2- اصغر- علیرضا2- مختار- امید- غلامرضا

مسئول کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم ایرج
مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم محسن
4.2 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

18 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسافرمیثم۲
مسافرمیثم۲
3 ماه قبل

عرض سلام وادب.
جلسه ای پراز انرژی و آگاهی بود…سپاسگذارم ازکمیته آموزش واستاد عزیز

محمد علی
محمد علی
3 ماه قبل

با سپاس از استاد گرامی

مرتضی مسافر سفر اول
مرتضی مسافر سفر اول
3 ماه قبل

باعرض سلام واحترام
تشکر میکنم از کمیته محترم آموزش وتشکر از استاد گرامی
آموختم وضعیت کنونی من عین عدالت است اگر بخواهم در آینده امر اول خود را که درمان شدن وبه تعادل رسیدن و داشتن زندگی سالم بوده اجرا شود باید از بذر اولیه خود مراقبت کنم ، آموختم بی شک وهمینطور که برای خود من پیش آمده مسائل ضد ارزشی ونیروهای باز دارنده و القائات منفی به اشکال مختلف ودر هر شرایطی برای دور شدنم از مسیر درمان وجود دارد و موانع زیادی برایم ایجاد می‌کند باید با کمک آموزش‌ها وتکرار وتمرین این موانع را کنار بزنم تا در آخر امر، امر درمان برایم تحقق یابد.
سپاسگزارم از همه دوستان خدمتگزار سروج وتشکر میکنم از تیم وعوامل زحمت کش سایت

مسافر علیرضا رفیعائی
مسافر علیرضا رفیعائی
3 ماه قبل

ممنون و سپاسگزارم از استاد که بخوبی بمن آموزش دادند که امر اول را چگونه انتخاب کنم

همسفر ملکی
همسفر ملکی
3 ماه قبل

با تشکر فراوان از استاد گرامی.وقتی من هدفی را انتخاب میکنم مثل بزری است که میکارم وباید از آن آگاهانه مراقبت کنم تا به ثمر برسد.تشکر فراوان از مسئولین سایت.

همسفر باقری ۲
همسفر باقری ۲
3 ماه قبل

باسلام ودرود به استاد راهنمای عزیز وکمیته آموزش وهمه خدمت گزاران صدیق جلسات
برداشت من این است که ماباید بذر اولیه خود را اصلاح کنیم تا محصول وبرداشت صحیح و سالم داشته باشیم

مسافرمیثم۲
مسافرمیثم۲
3 ماه قبل

باعرض سلام وخداقوت خدمت خانواده سروج.
جلسه بسیار عالی واثرگذار،سپاسگذارم ازکمیته آموزش واستاد عزیز

محمدی
محمدی
3 ماه قبل

سلام وخداقوت
تشکر از استاد گرامی
برداشتم اینکه اگر امر اول من درمان خودم باشد باید در جهت ارزشها حرکت خود را شروع کنم ودرنهایت اخر امر سلامتی ونشاط درمانی نصیب من میشود

محمد علی
محمد علی
3 ماه قبل

با تشکر از استاد توضیحات خوبشان

همسفر خدائیان
همسفر خدائیان
3 ماه قبل

باتشکر از استاد.واقعا جمله زیبایی بود که هیچ عمل ضد ارزشی انجام نمیشه مگر ملبس بشه به لباس زیبایی.

همسفر رضایی
همسفر رضایی
3 ماه قبل

سلام خداقوت استادک این دستور جلسه را ب خوبی بازكردندوتشکرازمسول سایت و کمیته آموزش من باید حواسم باشه ب بزرهای ک میکارم بعد هم خیلی مواظب بشان باشم تامسول خوب ب دست اورم

همسفرحیدری
همسفرحیدری
3 ماه قبل

باسلام وضعیت کنونی ماعین عدالت است..پس برای به وجودن آمدن مشکلاتم دنبال مقصرنباشم باکمک آموزشهاوکاربردی کردن آنهادیدگاهم راتغییربدهم وقوانین درست زندگی کردن رابیاموزم

اصغر
اصغر
3 ماه قبل

باسلام خدمت تمامی خدمتگزاران سروج ومسولین سایت برای رسیدن به درمان وحال خوش باید امراولم رادرست انتخاب کنم همیشه مراقبت کنم وازآموزش غافل نشوم

مسافر سفر اول‌ جواد
مسافر سفر اول‌ جواد
3 ماه قبل

جو از جو می روید؛ گندم از گندم

مسافراسماعیل اماده سازی
مسافراسماعیل اماده سازی
3 ماه قبل

با سلام تشکر از استاد و کمیته اموزش

همسفرکشاورز
همسفرکشاورز
3 ماه قبل

سپاس از استاد 🙏🏻تفکر سالم و حس سالم در امر اول قطعا مرابه عمل سالم میرساند

خسرومسافرسفراول ازلژن تازه واردین
خسرومسافرسفراول ازلژن تازه واردین
3 ماه قبل

باعرض سلام و احترام من بذر اول را اشتباه کاشتم والان نباید توقع داشته باشم که عمل سالم برداشت کنم واین عین عدالت است که من خودم رقم زده ام واین اختیاری بوده که خداوند به من داده و به اشتباه اعمال ناسالم را انتخاب کردم والا آموزش های مکرر وشرکت در جلسات ضد ارزش ها را به ارزشها تبدیل کنم که این امر زمان بر وصبر. و شکیبایی می‌طلبد

مسافر علی ارشادی
مسافر علی ارشادی
3 ماه قبل

درود و خداقوت به استاد که موضوع را بخوبی برسی نمودن