جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
وادی یازدهم و تأثیر آن بر من

هرجا ضدارزشی های خود را بشناسیم و تغییر دهیم و اصلاح کنیم، همانقدر جایگاه های درونی ما از نظر تفکر و اندیشه تغییر می کند، و هر چقدر جایگاه های درونی تغییر کند، جایگاه های بیرونی هم به همان نسبت تغییر می کند.

موضوع کارگاه آموزشی همسفران: وادی یازدهم و تأثیر آن بر من

استاد: همسفر ولی زاده

تاریخ: دوشنبه 1402/10/25

وادی یازدهم: «چشمه های جوشان و رودهای خروشان، همه به بحر و اقیانوس می رسند»

در ابتدا بررسی کنیم چرا باید چشمه جوشان باشیم تا در ادامه یاد بگیریم چطور چشمه جوشان شویم تا در نهایت به بحر و اقیانوس برسیم.

طبق وادی دهم انسان جاری است و در کل به خاطر اینکه ما زنده ایم، باید جوشش داشته باشیم و به چشمه جوشان تبدیل شویم.

خشکسالی یکی از عوامل خشک شدن چشمه های طبیعی است. مواجه شدن با پدیده اعتیاد در زندگی هر کدام از ما همان خشکسالی بود. کم کم غلظت حجاب ها و ضدارزشی هایی که داشتیم زیاد شد، تا جایی که دیگر چشمه خشک شد. یعنی دیگر انرژی نداشتیم، فقط تقلا می کردیم و دست و پا می زدیم تا کاری انجام دهیم.

فوران چشمه تولید انرژی می کند. ما هم تا قبل از درگیر شدن در این ضدارزشی ها انرژی داشتیم، ولی تقلا کردن برای فرد مصرف کننده انرژی ما را گرفت و کم کم به مرداب و گنداب تبدیل شده بودیم، آنقدر که حتی برای کارهای روزمره هم انرژی نداشتیم.

با آن حال و روزی که داشتیم هر کدام به نوعی وارد این جلسات شدیم. اینجا بود که متوجه شدیم با از بین بردن ضدارزشی هایی درون باز هم می توانیم به آن آب زلال و چشمه جوشان که بودیم برگردیم ، و به رود خروشان برسیم.

هرچند در این مسیر سختی و مشکلات وجود دارد ولی نباید هیچ هراسی از آنها داشته باشیم. نباید خود را کم ببینیم و فکرکنیم این مسیر سخت است و من نمی توانم از پس آن بربیایم. به جای تقلا کردن، باید با آگاهی و دانایی تلاش کنیم. زیرا تقلا از روی ناآگاهی و جهالت بود. در اینجا با هر آموزشی که می گیریم، می توانیم خود را و جایگاه هایمان را بشناسیم و حتی جایگاه های از دست رفته خود را نه تنها برگردانیم بلکه آن را به مراتب بالاتر ارتقا دهیم.

تغییر جایگاه به چه صورت اتفاق می افتد؟

تغییر جایگاه هم درونی است و هم بیرونی. تغییر جایگاه درونی مثل این که قبلاً انسانی پر از خشم، کینه، دروغ و… بودم و الان با آموزشها یاد گرفتم تفکر خود را به سمت تفکر سالم ببرم و تصفیه و پالایش درونی به جایگاه مهربانی، عطوفت و محبت رسیده باشم. یا اگر قبلاً از موفقیت و پیشرفت دیگران ناراحت می شدم، الان به جایی رسیده ام که از خوشحالی و رشد دیگران خوشحال شده و به آنها تبریک می گویم و از ناراحتی آنها ناراحت می شوم؛ این می شود ارتقاء جایگاه های درونی.

تغییر جایگاه های بیرونی هم مثل ارتقاء در زمینه تحصیلی، یا در زمینه هنری، یا گرفتن گواهینامه رانندگی و مهارتی و… که همه اینها یک قدم به سمت جلو برداشتن است و هر کدام حس نشاط و شادی و احساس مفید بودن را در ما به وجود می آورد. این تغییر جایگاه ها با دانش و آگاهی و عاقلانه و به دور از احساسات غیرمنطقی است.

هرجا ضدارزشی های خود را بشناسیم و تغییر دهیم و اصلاح کنیم، همانقدر جایگاه های درونی ما از نظر تفکر و اندیشه تغییر می کند، و هر چقدر جایگاه های درونی تغییر کند، جایگاه های بیرونی هم به همان نسبت تغییر می کند. قبلاً رو به پایین و به سمت ضدارزشی حرکت داشتیم و جوشش درون از نوع زهرآب و گنداب بود و نیاز به آموزشی نداشت. ولی الان حرکت به سمت ارزشها نیاز به تلاش بیشتر، آموزش گرفتن مستمر و منظم آمدن و تکرار و تمرین و گوش به فرمان جلسات بودن دارد.

هر تغییر جایگاهی، هرچند ریز و کوچک، ما را به سمت چشمه جوشان شدن می برد و انرژی ای در درون ما تولید می کند که باعث می شود خودجوش و داوطلبانه هر خدمتی در هر جایگاهی به ما محول می شود را به خوبی انجام دهیم و آرامش را حس کنیم و با کسب آن انرژی، هر لحظه بیشتر دوست داشته باشیم در این مسیر پیش برویم.

پیام وادی یازدهم برای همسفر می تواند تلاش مستمر و پیگیری آموزشها باشد، اینکه منظم بیاید و استمرار در آموزش گرفتن داشته باشد. یکی در میان آمدن، سلیقه ای کاربردی کردن آموزشها، شخص گرایی در مورد اساتید جلسه و… ما را از این مسیر دور می کند و هیچ وقت چشمه جوشان درون من اتفاق نمی افتد. هر روز از روز قبل متفاوت باشد، با بالا بردن دانایی و آگاهی خود ضدارزشی های خود را از دست بدهیم و سختیها و مشکلات مسیر راه را با صبوری و استقامت پشت سر بگذاریم و از آنها عبور کنیم. اگر در این مسیر، جاهایی شکست خوردیم، نترسیم، دوباره بلند شویم و به مسیر برگردیم و بدانیم وقتی هر کدام از ما تک تک چشمه جوشانی شدیم با در کنار هم قرار گرفتن به رود خروشان تبدیل می شویم که می توانیم در جهت ارتقاء اهداف جلسات قدم برداریم و در این مسیر مسافران را یاری کنیم و این نوید را به گوش دیگر همدردان خود در جامعه برسانیم.

آنهایی که تغییر نمی کنند، حذف می شوند، آنهایی که دیر تغییر می کنند اذیت می شوند، آنهایی که تغییر می کنند، موفق می شوند و آنهایی که تغییر ایجاد می کنند، رهبر و پیشرو می شوند.


دوستانی که در این زمینه مشارکت نمودند:

همسفران: خداییان- سبحانی- ابراهیمی2- عدنانی- اکبری- قادری- محمدی- غلامی- داروغه – خراسانی- مزروعی- حسین زاده- بی غم- نریمانی

مسئول نظم کارگاه آموزشی: مسافر سفر دوم ایرج
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همسفر باقری ۲
همسفر باقری ۲
6 ماه قبل

با عرض سلام ودرود وخدا قوت به استاد راهنمای عزیز وکمیته آموزش
ان شاءالله باحرکتهای درونی بزرگ حرکت‌های بیرونی مؤثری انجام دهیم

همسفر ملکی
همسفر ملکی
6 ماه قبل

با تشکر فراوان از استاد گرامی .و عرض خدا قوت خدمت عزیزانی که سایت را راه اندازی کردند.🌹

همسفر عدنانی
همسفر عدنانی
6 ماه قبل

باسلا م ودرود وخدا قوت خدمت اعضا سایت وکمیته اموزش وا ستاد عزیز ،این اموزش این پیام را به من داد که در مسیر تغییر خسته نشوم وبا پیگیری واستمرار ،وتغییرات ریز ریز به انرژی لازم دست پیدا کنم تا به رود خروشان تبدیل شوم