جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
وادی دهم و تأثیر آن بر من

در وادی دهم آمده اولین قدم برای تغییر صفت تزکیه است و چیزی که باعث می شود ما به تزکیه برسیم، تفکر سالم است. تفکر، پایه و اساس و بنیان درمان است. طبق وادی اول، مثلث تفکر، شامل سه ضلع القاء احیاء و تحرک است. القاء توسط الگوهای درمان شده در اینجا در ما صورت می گیرد و به ما امید می دهد همانگونه که آنها توانستند من هم می توانم.

 

موضوع کارگاه آموزشی مسافران: وادی دهم و تأثیر آن بر من

استاد: مسافر سفر دوم میثم

تاریخ: شنبه 1402/10/02

روز چهارشنبه راجع به تغییر صفت صحبت شد. امروز می خواهیم ببینیم چه مشکلاتی مانع تغییر صفتهای ما در سفر اول می شود؟

در وادی دهم آمده اولین قدم برای تغییر صفت تزکیه است و چیزی که باعث می شود ما به تزکیه برسیم، تفکر سالم است. تفکر، پایه و اساس و بنیان درمان است. طبق وادی اول، مثلث تفکر، شامل سه ضلع القاء احیاء و تحرک است. القاء توسط الگوهای درمان شده در اینجا در ما صورت می گیرد و به ما امید می دهد همانگونه که آنها توانستند من هم می توانم. ولی آنچه مانع حرکت در این مسیر می شود، جهالت ها و اصرار و پافشاری روی آنهاست. چون هنوز انتخاب درستی نداریم. زمانی که با تمرکز و تفکر سالم درست انتخاب کنیم، یعنی هدف خود را مشخص کرده باشیم و بدانیم برای چه اینجا می آییم، به نتیجه می رسیم.

بعد از پایه ریزی و فنداسیون درمان، باید صفات منفی که با ما عجین شده، مثل عدم شفافیت، عدم حرمت، ترس، ناامیدی، منیت و… را تغییر دهیم و برای این تغییر لازم است که آنها را بشناسیم و بپذیریم که این صفتها در درون ما هست و باید برای رفع آنها کاری انجام دهیم.

چه چیزی مانع تغییر صفت ما می شود؟

دانسته های غلط ذهنی و نداشتن باور به درمان موانع تغییر صفت در ماست. همه جا می گویند ببینید تا باور کنید ولی اینجا آموزش می گیریم باور کنیم تا ببینیم. نمونه آن در سفر اول خودم بود. اعتقادات غلط نسبت به دارو و توقع نئشگی داشتن از دارو اجازه نمی داد نگاه من تغییر کند. ولی وقتی به واسطه آموزشهای اینجا، دیدگاه من نسبت به دارو تغییر کرد، فهمیدم نباید از دارو توقع نئشگی داشته باشم چون دارو شفادهنده است. وقتی دیدگاهم نسبت به دارو تغییر کرد، و زمان مشخص با مقدار مشخص را رعایت کردم، شفا و اثرگذاری را در آن می دیدم و این ایمان و باور من را به درمان بیشتر کرد و توانستم سفر راحتی داشته باشم. دیگر از کم و زیاد شدن دارو، نمی ترسیدم و سر خود دست در مقدار دارو نمی بردم.

یک سری مسائل و مشکلات در طول سفر پیش می آید ولی با آموزشها یاد گرفتیم یواش یواش منیت، ترس، قضاوت و… را درون خود بشناسیم و به مرور زمان کم کنیم تا آرام آرام به عمل سالم برسیم و حس های ما باز شود.

از تفکر سالم، آرام آرام درون ما عمل سالم احیاء و زنده می شود و همانطور که جلو می رویم به حس سالم و از حس سالم به عقل سالم و در نهایت از عقل سالم به عشق سالم می رسیم.

همه ما اینجا آمدیم که به درمان برسیم و مهمترین عامل درمان، تصفیه، تسویه و تزکیه است.

نزاع بین شر و خیر در ماست و به واسطه آموزش تشخیص می دهیم که از کجا نشأت می گیرد. پس اولین مرحله شناخت تفکرات است. جلسات به ما آموزش می دهد که تصفیه، یا همان فشار برای پالایش و تسویه و تزکیه انجام دهیم. از کسی توقع نداشته باشیم، باید خودمان انجام دهیم، بشناسیم، و آنچه خیلی مهم است اینکه بپذیریم درون من اینها هست و کسی در نزاع بین خیر و شر موفق می شود که آموزش بگیرد و کاربردی کند، از تجربه سالم دیگران استفاده کند و یک تفکر سالم داشته باشد. یعنی سطح دانایی خود را بالا ببرد و بفهمد کجا باید چه کاری انجام دهد تا آرام آرام پالایش و تزکیه در او صورت بگیرد و به این طریق می توانیم صفات رذیلانه گذشته را تغییر دهیم.

وقتی تفکر سالم شد، عمل سالم انجام می دهیم و به مرور زمان حس سالمی برای ما به ارمغان می آورد و سپس به عقل سالم می رسیم و آنجاست که می توانیم تصمیم درست بگیریم چون فرمان درستی از طرف عقل صادر می شود و در آخر به عشق سالم می رسیم. آنگاه هر کاری انجام می دهیم بدون هیچ توقع و چشمداشتی است. اینهاست که باعث تغییر صفات رذیلانه می شود.

طی کردن این مراحل زمانبر است، بدانیم یک شبه و دو شبه، یک ماهه و دو ماهه و یک ساله و دوساله محقق نمی شود، ولی شدنی است. تا زمانی که زنده ایم در طی کردن این مراحل هستیم. اما آنچه مهم است اینکه بدانیم برای از دست دادن صفات رذیلانه باید این مراحل را بگذرانیم تا یواش یواش تغییر کنیم و در نهایت به انتخاب روز اول، که همان درمان است، برسیم.

دوستانی که در این زمینه مشارکت نمودند:

مسافران: محمد2- محمد1- رضا- مرتضی- حسین- احسان(سفردوم)- حسن2- متین- اصغر- مسعود2- میثم2- آرش- مجید- محسن- امید-

مسئول کارگاه: مسافر سفر دوم ایرج
مسئول پشتیبانی: مسافر سفر دوم احسان
مسئول نظم کارگاه: مسافر سفر دوم مختار
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بابک
بابک
3 ماه قبل

بسیارعالی وپرمحتوا

بابک
بابک
3 ماه قبل

ای کاش میشد ازراه دور هم درمان کرد